Om en person på ett företag gör galet så kan det sannolikt vara den pappskallen man ska klandra men om en en stor del av personalen på ett företag gör fel så är det inte personalen man ska klandra utan ledningen.
Samma sak med FHM och vår regering, dom ska helt enkelt ta hänsyn till att många är idioter och inte följer enkla råd.
Och andra sidan har det ju sällan varit enkla råd utan snarare ofta jävligt otydliga råd, och olika råd från olika håll.
Ta tex hur vi rent avråddes från att använda munskydd, från början påstods ju munnskydden rent av förvärra smittspridningen sen har det kommit smygande en massa om, och kanske etc.
Dom borde insett det befängda i och tro att folk som kommer hem från semestern i Alperna eller Iran skulle stanna hemma i någon slags självkarantän. E
När jag kom hem från semestern januari 2020 med flygresa och mellanlandning i Kina så blev vi sjuka kort efteråt så ringde jag sjukvårdsupplysningen. Dom var inte det minsta intresserade av att göra några tester utan råden jag fick var jämförbara med om vi skulle haft vilken förkylning som helst.
Då hade jag alltså suttit över ett dygn på flygplan tillsammans med hundratals kineser. Och såna flyg ankom dagligen till Sverige. Vi var inte ens avrådda från resor till asien eller ens Kina.