Covid-19 viktig information!

Sverige i tio-i-topp på antal offer/capita. Eller 100k eller vadhelst man vill räkna.

Sverige, nordens Lombardien?

Man måste nog hata generationen som byggde landet. Socialstyrelsen/FHMs syrningar/råd om skyddskläder/utrustning inom äldreomsorgen?

Sverige i tio-i-topp på antal offer/capita. Eller 100k eller vadhelst man vill räkna.

Sverige, nordens Lombardien?

Man måste nog hata generationen som byggde landet. Socialstyrelsen/FHMs syrningar/råd om skyddskläder/utrustning inom äldreomsorgen?

Jag skulle vilja säga 7e plats för tre länder har ju folkmängd som svenska småstäder.
Dessutom går vi om Holland och intar 6e platsen inom någon dag.

Kolla lutningen på kurvorna över smittade. Alla länder planar ut, utom Sverige som fortsätter öka.

Jag hoppas innerligt att Tegnell och FHM har rätt och vi får flockimmunitiet inom överskådlig tid för alternativet blir inte roligt.

Bifogat

• Smittade_8mars.png
    Smittade_8mars.png
    166.2 KB · Visningar: 43
Jag skulle vilja säga 7e plats för tre länder har ju folkmängd som svenska småstäder.
Dessutom går vi om Holland och intar 6e platsen inom någon dag.

Kolla lutningen på kurvorna över smittade. Alla länder planar ut, utom Sverige som fortsätter öka.

Jag hoppas innerligt att Tegnell och FHM har rätt och vi får flockimmunitiet inom överskådlig tid för alternativet blir inte roligt.

Ser inte helt bra ut...:(

Får se hur kurvorna går nu när alla länder börjar öppna upp.
Får hoppas de fortsätter vara plana.

Hur långt kan det gå?

New York ligger nu på 1344 döda per 1 miljon invånare, det motsvarar 13000 döda i Sverige.

Och värst i New York ligger Bronx, hittar inga exakta siffror för Bronx men en graf här indikerar runt 2800 döda per 1 miljon.
https://gothamist.com/news/coronavirus-statistics-tracking-epidemic-new-york
Det motsvarar 28000 döda i Sverige.

Här hugger väl någon på att Bronx är fattigt och sjukvårdssystemet i USA så det är inte jämförbart men man ska också komma ihåg att det är inte ens färdigt i vare sig Bronx eller New York, smittan sprids fortfarande och fler människor kommer dö där. Likväl som här.

Det enda man får/kan är väl de upptäckter som gjorts i Italien nu om att viruset verkar försvagats i senare fall.

Kom igen nu allihopa. Alla har rätt till en åsikt!

7c542c7c94902a331e7f8d7e80d7e05e.jpg

Dödligheten i Stockholm för de tre senaste åren samt differensen av 2020 minus medelvärdet av 2018 och 2019.

14 dagars glidande medelvärde för 2020 och differensen men linjäriserat för 2018 0ch 2019.

Bifogat

• Stockholm_8maj.png
    Stockholm_8maj.png
    39.4 KB · Visningar: 39
Jag började omedelbart fundera över hur detta test har gått till. 25% av de testade var akut sjuka. Ber man riktigt risiga patienter att onanera för att kolla om smittan har nått pungen!?

Tror man har smygmjölkat de som ligger i respirator.

Gud vad bra tråden blev när trollen försvann, verkligen en fröjd

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Vänta nu, Ungern inför de lagar som Stefan inte klarade, nordiska ambassadörer lägger sig i (oklart vad Danmark och Norge skall lägga sig i för), Ungern ber dem sluta lägga sig i, svensk fake news gråter krokodiltårar.

Det är sannerligen inte lätt att hänga med fake news eran.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Nu bryter jag av här innan du hinner med en tredje länk till svensk slaskpress...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT