Conti raceattack hur var dom

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
Hade tänkt prova att köra nya färska däck i år på den gamle harven.
Hade funderingar på conti redan förra våren ni som körde dom i somras
hur var dom och vilka gummiblandningar funkade.

Vi körde på soft fram och medium bak hela säsongen... Både Jag och Fredrik är supernöjda med dom.

/Love

Hur var känslan o bettet är dom jämför bara med metzeler/pirelli.
och någon som testat regndäcken.

Hur var känslan o bettet är dom jämför bara med metzeler/pirelli.
och någon som testat regndäcken.

Jag har testat regndäcken. Det blev katastrof men det berodde inte på att däcken är dåliga. Tvärt om så är dom helt suveräna när det verkligen är blött. Torkar det upp är dom nog sämst. Blir bara skit kvar väldigt snart.
Men som sagt, regnar det så är dom grymma.

kört mönstrat soft bak och supersoft prototyp fram, både bana och väg, funkar mkt bra.
viist får man bygga upp värmen på gata, och köra rätt hårt, men det gör man ju :tungan

Last edited:
Har inte världens fart men ...

Har testat både Medium och Endurance och det har funkat jävligt bra!

Inget annat fabrikat har räckt så länge som det Endurance jag testat:tummenupp

\m/

Ska man använda regndäcken ska det vara ösregn o dyngblött på banan, dom brinner upp direkt när det inte regnar o är upptorkande.
Mina fem

Lyfter tråden litegrann och undrar om någon kört med dessa på gata och/eller har nån uppfattning om det? Funderar på att köra mönstrat, medium fram och endurance bak, men vill att det ska funka "hyfsat" även på gata..

Är det på gränsen till farligt, eller lugnt om man bara tänker sig för?

Lyfter tråden litegrann och undrar om någon kört med dessa på gata och/eller har nån uppfattning om det? Funderar på att köra mönstrat, medium fram och endurance bak, men vill att det ska funka "hyfsat" även på gata..

Däcken är glashala innan dom blir varma!
Tänk på det bara

Däcken är glashala innan dom blir varma!
Tänk på det bara
Ojdå, låter lite sådär. Hjälper det att gå ner till soft/medium eller är det ungefär samma där? Tack för ditt svar.

Kan ju tillägga att jag kört Pirelli Dragon SC2 på gata (går att jämställa med Racetec K2 efter vad jag läst) och tyckte de fungerade bra.

Det är svårt att köra upp värmen i dessa däck,
satsa på Race Attack Street istället.

Ja det är samma gummi som i slicksen.

Har kört Conti Race attack (endurancegummi) under tre bandagar och de fungerar ypperligt.

Tony.

Jaha, jag har kört några endurance slick å dom e faktiskt riktigt bra. Kan bli lite dåligt grepp om man laddar järnet men då kan man ju gå ner på medium. Annars mycket bra livslängd/grepp för pengarna.

Det är svårt att köra upp värmen i dessa däck,
satsa på Race Attack Street istället.
OK, tack.

Har tänkt gå ifrån gatdäck och köra bandäck istället. Har kört på Power One Street i år vilket fungerar ypperligt på gata och även på bana egentligen, men de tar slut rätt fort tyvärr..

Så det blir däckvärmare och bandäck i fortsättningen, och continental ligger bra till prismässigt och verkar hålla länge. Men det ska fungera hyggligt på gata också. Kör inte som ett svin men visst kör man lite halvinspirerat ibland även där. Det vore även bra om man slipper bogsera hem hojen om det skulle komma en störtskur. Bara man är medveten om begränsningarna..

Min erfarenhet är som andras att däcken är hala utan rätt temperatur (M fram och Endurance Bak)
Jag hade inte valt raceattack till gatåkning.

Raceattack Endurace bak funkade riktigt bra på gotland med lågt slitage. Där eldade jag upp Pirellis Superbike däck, SC1 och SC2 på bara en dag....

Skulle jag köpa dem igen skulle det bli soft fram och medium bak.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026