Comhem bredband, vilken nivå funkar?

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nu ska jag flytta ihop med tjejen i hennes boende, där drar dom in nya ledningar om en vecka och levererar sen Comhem utbudet.
S 199kr/mån
Nedströmshastighet: 3-5 Mbit/s
Uppströmshastighet: 0,7-1 Mbit/s
M 279kr/mån
Nedströmshastighet: 7-10 Mbit/s
L 299kr/mån
Nedströmshastighet: 12-25 Mbit/s
XL
ja den tycks dom ha tagit bort..
XXL 399kr/mån
Nedströmshastighet: 50-100 Mbit/s
Uppströmshastighet: 7-10 Mbit/s

Vad har ni och är ni nöjda med det?
överlag hur funkar comhem?
Upphastigheten är ju fan stenålder och de tre långsammare alternativen har ett tillägg:
Tillval uppström: 7-10 Mbit/s 60:-/mån
men det är ju prismässigt lagt så att man ska välja nästa hastighet,
och eg får dom göra så?
Det är ju fiber dom drar fram till huset, sen stryper dom upp för att kunna sälja ett jävla tillägg.

Jag har en svinstabil telia fiber 10-10 nu som går i ca 14-17 och kostar ca 275 om jag minns rätt, så sämre kommer jag ju att få det.

Last edited:
Jag har L + samma upphastighet som XXL. Hyfsat stabilt tycker jag det är. Kan väl tycka att det svajar ibland och inte riktigt får det sprut man borde. Dom får +3 av 5 möjliga i betyg.

Jag kör med L och aldrig upplevt något av det skit som folk säger om ComHem.
Oftast handlar skiten dock om TV-delen och den har jag aldrig ens testat.

Jag får 26 mbit nedströms och 1,5 uppåt med sladden i och 22 ned/1 upp trådlöst.
Har aldrig svajat eller gått ned.

Jag kör på XXL och har 93/11 typ.
Sjukt nöjd.
Nackdelen med sådan nerhastighet är att man måste köpa mer lagringsutrymme.

Har deras XL (50/10) Aldrig haft problem med att hastigheten har varit mindre än 50/10 som utsatt.

Det negativa är att man har 3 månaders uppsägningstid samt att komma fram till deras kundtjänst är en plåga kan variera mellan 0-80 min som längst.

Kör med standard Large med deras trådlösa router. Fungerar klockrent. Tankar inte så mycket men brukar ligga på drygt 2.1mb/s vilket räcker mer än väl. Att köra medium är ganska onödigt då large bara kostar 20kr mer.

Xxl

Har XXL sen någon vecka tillbaka, dessförinnan deras 50/10.
50/10 var jag otroligt nöjd med, fick oftast ut runt 40 ner och 11 upp.

Nu när jag bytt till deras 100/10 är jag fortfarande nöjd hittills men har noterat följande, ca 94 ner om det är en bra dag, oftast runt 85 kanske. Upp ligger runt 10-9. Modemet man får med är från start utrustat med trådlöst som är konfat o klart. Så den gamla routern står nu och funderar på sin framtid. En mojäng mindre iaf.

Håller fortfarande på att luska ut varför mitt nät dyker emellanåt, dvs går offline under en kort stund för att sen vara tillbaka. Senaste dagarna har jag haft FTP'n urkopplad och det har varit stabilt utan knas. Skall testa ikväll om det är mina inställningar där som muppar sig.
Har även felanmält till ComHem men de har inte kommit tillbaka ännu. Annars tycker jag deras support fungerar bra. Ett något mindre betyg till deras kundtjänst när man beställer produkter tex, har varje gång upptäckt småsaker som jag anser de borde ha koll på när man signar upp sig för en ny tjänst.

TV-delen fungerar bra, kör deras 8-fav HD, även om jag inte använder skiten så ofta, så snart uppsägningstiden gått ut så blir det något mer mediokert skulle jag tro.

Jag har comhem. Har dock haft problem med dom tidigare på annan ort men när man väl får det att funka är det nog en av dom bättre linorna i sverige. Väldigt liten packetloss och bra ping till dom flesta ställen i världen.
Själv kör jag en specialare och har 10/10. Funkar fiffens. Skickar/tar emot i 1,1 - 1,2 MB/s vilket är så nära det teoretiska 1,25MB/s som 10Mbit kan ge.

Desvärre blev tanten lurad av någon försäljare så nu ska vi tydligen byta leverantör... :död

ЯK;4584440 skrev:
Jag har comhem. Har dock haft problem med dom tidigare på annan ort men när man väl får det att funka är det nog en av dom bättre linorna i sverige. Väldigt liten packetloss och bra ping till dom flesta ställen i världen.
Själv kör jag en specialare och har 10/10. Funkar fiffens. Skickar/tar emot i 1,1 - 1,2 MB/s vilket är så nära det teoretiska 1,25MB/s som 10Mbit kan ge.

Desvärre blev tanten lurad av någon försäljare så nu ska vi tydligen byta leverantör... :död

hur mutar man sig till denna 10-10?

Hej jag kör XXL 100-10.
Tycker comhem suger fett! hastigheten är det inget fel på, men min hemtelefon har dom inte fixat på över ett år nu, när man ringer så är det upptaget, har provat köpt ny telefon 2ggr! dom säger att det är min telefon det är fel på.
Eftersom min hemtelefon inte fungerar så kostar det ju fina pengar att ringa till deras skitsupport rent ut sagt.

Mitt bredband: testat på http://www.bredbandskollen.se/ = 98.88-9.66. väldigt bra faktiskt, DOCK så kan jag inte ens surfa samtidigt som jag laddar upp en fil, även om det går i ca 5kb,s.
Helt värdelöst jag ska byta bolag så fort mitt "avtal" går ut.

Kanske ska meddela att jag kör via ett sk comhem uttag.

Jag har deras L funkar hyffsat, använder deras modem med inbyggd router. Hastigheten är ok, men ibland så är det lite ostabilt. Om det är trådlösa eller deras anslutning vet jag inte. Men jag saknar verkligen mitt 10-10 jag hade i min gamla lägenhet.

Du får XXL för 99:-/mån under första två månaderna nu. Testa med det, man ska kunna byta ner sig under dessa månader så man slipper bli rånad när det blir fullpris.

Hej jag kör XXL 100-10.
Tycker comhem suger fett! hastigheten är det inget fel på, men min hemtelefon har dom inte fixat på över ett år nu, när man ringer så är det upptaget, har provat köpt ny telefon 2ggr! dom säger att det är min telefon det är fel på.
Eftersom min hemtelefon inte fungerar så kostar det ju fina pengar att ringa till deras skitsupport rent ut sagt.

Mitt bredband: testat på http://www.bredbandskollen.se/ = 98.88-9.66. väldigt bra faktiskt, DOCK så kan jag inte ens surfa samtidigt som jag laddar upp en fil, även om det går i ca 5kb,s.
Helt värdelöst jag ska byta bolag så fort mitt "avtal" går ut.

Kanske ska meddela att jag kör via ett sk comhem uttag.

låter ju värdelöst att inte kunna surfa och tanka samtidigt, och du har deras värsta.
Fler som upplevt detta eller har gsxrabuser råkat ut för ovanligt skit tro?

Jag har deras L funkar hyffsat, använder deras modem med inbyggd router. Hastigheten är ok, men ibland så är det lite ostabilt. Om det är trådlösa eller deras anslutning vet jag inte. Men jag saknar verkligen mitt 10-10 jag hade i min gamla lägenhet.

jag lider med dig, kommer va svårt att överge mitt fiber.

Du får XXL för 99:-/mån under första två månaderna nu. Testa med det, man ska kunna byta ner sig under dessa månader så man slipper bli rånad när det blir fullpris.

japp, det ska testas.

ЯK;4585461 skrev:
Vi ringde nog bara dit och sa "hej, jag vill ha 10 i uppströms också!". Osäker dock då det inte var jag som ringde.

ok, ska försöka mig på en rövare, fast du kanske pröjsar rejält också?

Ja man får det för 99kr i månaden OM du inte redan är kund, för då får du ingen rabatt överhuvudtaget.

låter ju värdelöst att inte kunna surfa och tanka samtidigt, och du har deras värsta.
Fler som upplevt detta eller har gsxrabuser råkat ut för ovanligt skit tro?

jag lider med dig, kommer va svårt att överge mitt fiber.

japp, det ska testas.

ok, ska försöka mig på en rövare, fast du kanske pröjsar rejält också?

Javisst det är helt sämst, men ännu sämre är det att min hem telefon inte fungerar

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...