GsxrAbuser
Drygast i stan!
Om man redan är kund får man det för 299:- de 6 första månaderna om man binder sig 12 månader.
Det fick inte jag iaf, även fast jag hävdade det.
Nu var ju inte R2 kund...
nej jag vet det....
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om man redan är kund får man det för 299:- de 6 första månaderna om man binder sig 12 månader.
Nu var ju inte R2 kund...
jaha då ska alla trådar vara dragna i huset och de e dags att välja,
jag tar M eller L, men...
Comhem har kampanj och man får de två första månaderna för 99:- oavsett nivå, M och L levereras med ett modem, och XXL med ett annat.
Det som hör till L klarar enligt supporten inte mer kräm än så, och jag blir därför rådd att ta XXL oavsett vad jag ska ha efter två månader.
Har nån av er koll på om jag sen har nytta av det XXL modem som jag då har fått även om jag skulle välja L eller M?
XXL modemet är ett Netgear CG3100
L och M modemet är ett Cisco EPC2425
Netgear modemet klarar tydligen den senaste (snabbaste?) standarden för trådlöst.
Kan jag kanske få ut mer ur ett L abbonemang med XXL modemet än det tilltänkta? (förutom trådlöst alltså)
Nej....
Även stenålders-standard klarar av den hastighet som L innebär...
Jag har deras L funkar hyffsat, använder deras modem med inbyggd router. Hastigheten är ok, men ibland så är det lite ostabilt. Om det är trådlösa eller deras anslutning vet jag inte. Men jag saknar verkligen mitt 10-10 jag hade i min gamla lägenhet.
Har XXL sen någon vecka tillbaka, dessförinnan deras 50/10.
50/10 var jag otroligt nöjd med, fick oftast ut runt 40 ner och 11 upp.
Nu när jag bytt till deras 100/10 är jag fortfarande nöjd hittills men har noterat följande, ca 94 ner om det är en bra dag, oftast runt 85 kanske. Upp ligger runt 10-9. Modemet man får med är från start utrustat med trådlöst som är konfat o klart. Så den gamla routern står nu och funderar på sin framtid. En mojäng mindre iaf.
Håller fortfarande på att luska ut varför mitt nät dyker emellanåt, dvs går offline under en kort stund för att sen vara tillbaka. Senaste dagarna har jag haft FTP'n urkopplad och det har varit stabilt utan knas. Skall testa ikväll om det är mina inställningar där som muppar sig.
Har även felanmält till ComHem men de har inte kommit tillbaka ännu. Annars tycker jag deras support fungerar bra. Ett något mindre betyg till deras kundtjänst när man beställer produkter tex, har varje gång upptäckt småsaker som jag anser de borde ha koll på när man signar upp sig för en ny tjänst.
TV-delen fungerar bra, kör deras 8-fav HD, även om jag inte använder skiten så ofta, så snart uppsägningstiden gått ut så blir det något mer mediokert skulle jag tro.
tyvärr är dom inbyggda routrarna i modemen som ger bort ofta skräp. dom vill ju inte ge bort onödigt bra grejor liksom.
Jag vågar svära på att det är routern som är kass.
Tyvärr så är det så att dom routers som man får ut på köpet med internetabbonemanget sällan är något annat än billigast möjliga skräp.
Tyvär är det också så att det räcker med att dra igång någon torrent och tillåta lite för många anslutningar för att sänka en sådan router så den dyker totalt.
Man ska ha ett separat modem och router så man kan stoppa dit valfri router och få lite bättre grejor. Om det är möjligt vill säga.
Det är väl en inbyggd router i deras modem. Antagligen gillar den inte alls din FTP.
Många av dom billigare routrarna har lite svårt för FTP eller om man tillåter lite för många anslutningar på torrent.
Har själv haft just dom problemen med min förra router. Så fort jag släppte igång FTP så bråkade det som fan.
Efter byte av router rullar det finfint.
tyvärr är dom inbyggda routrarna i modemen som ger bort ofta skräp. dom vill ju inte ge bort onödigt bra grejor liksom.
Haha, om ni tycker det är dyrt så ska ni se räkningen jag fick från Felia idag :självmord
540:-/månad för deras pissiga 24Mbit samt tv genom skiten.
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |