Jo..... jag låste bakhjulet vet jag iaf... jag kom med ställ mot saaben men det framgår inte så mycket av filmenHulken_1 skrev:Det var en jevla tur att du inte smällde.
Man ser din hastighetsmätare går ned till 0, så du låste säkert framhjulet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo..... jag låste bakhjulet vet jag iaf... jag kom med ställ mot saaben men det framgår inte så mycket av filmenHulken_1 skrev:Det var en jevla tur att du inte smällde.
Man ser din hastighetsmätare går ned till 0, så du låste säkert framhjulet
Hulken_1 skrev:Roller jag tror du körde lite för fort på väg till Uppsala.
Jag misstänker att det var du som gled bredvid mig och mc-polare på motorvägen, du körde upp jämsides och sen vinkade vi till varann och du gasade och försvann![]()
Jag låg först med en röd Suzuki 750 och bakom mig så låg det en vinröd Suzuki 750.
Mattias skrev:Idé: Externa micken stoppar du in i luftburken. Där morrar det. Sen får du väl kontakta nån som kan köra asfort på tungelstavägen och köra på bakhjulet medans.
Peccus skrev:Aha! Ser gärna andra filmer! Gärna banåkning...Är inte SÅ mycket för stuntning om jag ska vara ärlig. Om filmen "Fire in the sky" hade ljudet från en radfyra inklippt så skulle den inte vara kass, du kan alltså inte misslyckas!
![]()
RoLLER skrev:Ja i stort sett, jag fick hjälp av Mattias att montera kameratrampolinen igår så nu blire mycket filma avDen där filmsnutten är ganska hårt komprimerad ändå. Du skall se hur det ser ut "raw" okomprimerat
Jag kan slänga upp en liten snutt i lite bättre format om du vill. Nu har jag kirrat en extern mic som jag skall tejpa fast så inte fartvinden kommer åt den.... Man skall bara höra radfyran härliga bålgetingsljud
![]()
Caffe skrev:Du skulle lägga ut en webcamsändning annars när du författar nya fortplantningstrådar![]()
Sweedo, vad tror du om den (lysande) idén?
Mattias kanske kan sätta den som sticky![]()
Lysande idé Caffe!Caffe skrev:Du skulle lägga ut en webcamsändning annars när du författar nya fortplantningstrådar![]()
Sweedo, vad tror du om den (lysande) idén?
Mattias kanske kan sätta den som sticky![]()
Radfyra?????RoLLER skrev:Man skall bara höra radfyran härliga bålgetingsljud![]()
Sweedo skrev:Lysande idé Caffe!
Då får vi både se graden av fylla och desperation![]()
Om inte annat ser vi till att det blir detCaffe skrev:hahaha!!
Rullarn, lika bra du byter nick till Fortplantaren.
Det e ju (nästan) allmänt vedertaget nu ändå![]()
Ord och inga visor Tom! Lyssna på Mannen.Tom skrev:Borde och gör är två helt skilda saker.
Just hur folk kör i cirkulationsplatser är en rätt stor källa till förvirring. Inte blir det bättre av att Vägverkets rekommendationer har förändrats under de senaste tio åren heller.
Jag brukar alltid passa mig noga för att ligga jämsides med en bil i dylik situation, just för att slippa bli överraskad av konstiga filbyten. Vems fel det var är lite ointressant när man ligger där överkörd, då är det bättre att försöka undvika att hamna i backen.
Klart är däremot att filbyte i cirkulationsplats inte skall göras utan blinkers, men blinkersanvändningen är ju lite eftersatt nuförtiden
EDIT: för övrigt så körde bilen korrekt enligt de nuvarande reglerna, vilket bara styrker att reglerna är aningens förvirrade.
Följande länk talar om vad som gäller idag, det är som sagt inte samma som gällde när jag tog kort på 80-talet.
http://www.vv.se/vag_traf/trafikregler/cirkulationsplats/cirkulationsplats.shtml
RoLLER skrev:Hahaha... jag provade faktiskt det men det lär bara khhhssschhchcdhdbrraakakkakaafsskrooovvvkkkkaraskk....
Va åt helvetes för hög volym just där.... + luften som strömmar ut.... Ska ut och testa en ny variant prexist nu.
RoLLER skrev:Vad är det för film, vart kan man tanka den ???
Dino skrev:Vad använder du för mick? Jag fick samma symptom med en vanlig liten PC-mick som jag satt under cutsen (kör en touring-blade med praktiskt sadelfack), där det inte borde strömma in någon luft?
Vore kul och höra om du får bort schvishljuden...![]()
Peccus skrev:"Fire In the sky" är en ruskigt kass rulle som handlar om ett gäng bondläppar som blir bortförda av aliens och tillbringar resten av filmen (90%) med att försöka övertala resten av bondesamhället om vad som har hänt...
Den suger, du vill inte se den.
Men om det hade varit ljudet från en radfyra inklippt så skulle man kanske orkat titta på den utan att somna menade jag!
Dino skrev:Vad använder du för mick? Jag fick samma symptom med en vanlig liten PC-mick som jag satt under cutsen (kör en touring-blade med praktiskt sadelfack), där det inte borde strömma in någon luft?
Vore kul och höra om du får bort schvishljuden...![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |