Close Call i Uppsala rondellen idag!

Nära var det :skrämd

Ännu en anledning att ta ett eller flera extra varv i rondellerna! :rock

UnderDOG skrev:
SAAB 9-3 2.0I 5D RED & B RLT777 Kontrollbesiktning 2003-08-27 på Karlskogas Bilbesiktning, åk dit och hälsa på och fråga om han känner igen dig :-)

//A.
Fel, reg. nummret är R som i Rudolf, L som i Ludvig, T som i Tore, 7 7 0 :hej

RLT770.jpg

Last edited:
RoLLER skrev:
Drog till Rörken idag och var sååååå nära att klota igen.... Med En SAAB i en rondell.

Vem gör fel?

Jag eller SAAB'en. Det är en 2-filig rondell, den första man kommer till när man kommer till Uppsala från Stockholm.

När jag kollar på filmsnutten i efterhand så syns det ju att SAAB'en "byter fil" Han/Hon borde kört rakt fram enligt mig.

(Tack Mattias fäör hjälpen med Kameratrampolinen!!!)

Filmen la jag upp här (1.8MB):

http://www.smtm.se/mc/CloseCallWithSAAB.wmv

Eftersom det är du som byter fil, så är det du som gör fel. Bilen ligger hela tiden kvar i sin fil, han har t o m blinkers på.

Sorry :)

Re: Re: Close Call i Uppsala rondellen idag!

Matin skrev:
Eftersom det är du som byter fil, så är det du som gör fel. Bilen ligger hela tiden kvar i sin fil, han har t o m blinkers på.

Jo jag vet :o Dom har ju ändrat rondellreglerna till det sämre tycker jag :mad: Hur som helst var det oförsiktigt och lite klantigt kört av mig :(

Re: Re: Close Call i Uppsala rondellen idag!

Matin skrev:

Stämmer bra, men jäääääklar vad nära det var!

Och jäääklar vilken bra kvalité det vart på filmen! Har du den på hela tiden när du kör eller?

- P -

Re: Re: Re: Close Call i Uppsala rondellen idag!

Peccus skrev:
Stämmer bra, men jäääääklar vad nära det var!

Och jäääklar vilken bra kvalité det vart på filmen! Har du den på hela tiden när du kör eller?

- P -

Ja i stort sett, jag fick hjälp av Mattias att montera kameratrampolinen igår så nu blire mycket filma av :D Den där filmsnutten är ganska hårt komprimerad ändå. Du skall se hur det ser ut "raw" okomprimerat :tummenupp Jag kan slänga upp en liten snutt i lite bättre format om du vill. Nu har jag kirrat en extern mic som jag skall tejpa fast så inte fartvinden kommer åt den.... Man skall bara höra radfyran härliga bålgetingsljud :p

Re: Re: Re: Re: Close Call i Uppsala rondellen idag!

RoLLER skrev:
Ja i stort sett, jag fick hjälp av Mattias att montera kameratrampolinen igår så nu blire mycket filma av :D Den där filmsnutten är ganska hårt komprimerad ändå. Du skall se hur det ser ut "raw" okomprimerat :tummenupp Jag kan slänga upp en liten snutt i lite bättre format om du vill. Nu har jag kirrat en extern mic som jag skall tejpa fast så inte fartvinden kommer åt den.... Man skall bara höra radfyran härliga bålgetingsljud :p

Nedå, det behöver du inte göra (samma film, bättre kvalité), men riktigt skoj var det att se så schysst kvalité från en onboard kamera! Ser gärna flera filmer från dig, men inte gärna flera av denna typ! ;)

Ride carefully!

Re: Re: Re: Re: Re: Close Call i Uppsala rondellen idag!

Peccus skrev:
Nedå, det behöver du inte göra (samma film, bättre kvalité), men riktigt skoj var det att se så schysst kvalité från en onboard kamera! Ser gärna flera filmer från dig, men inte gärna flera av denna typ! ;)

Ride carefully!

Jo jag menade inte samma incident, jag menade förstås nåt annat :) Tyvärr så är man ju ingen fena på att stunta direkt... Bra kvalla på filmen kanske men inehållet kan vara ett sömnpiller :D

Re: Re: Re: Re: Close Call i Uppsala rondellen idag!

RoLLER skrev:

Kan du inte fästa micen vid utblåset på ditt slip-on. Där tror jag det låter bra...
Ja, om du vågar vrida på rullen dvs ;)

Å så är det så...

... att man inte krockat förrns man är igenom lacken!

Naä, men det såg läskigt nära ut det där - ännu ett bevis på att man inte ska lita på nån annan i trafiken - oavsett vem som har rätt och vem som har fel!

Fredda66 skrev:
Är det bara jag som skulle vilja se lite mer av Rollers körning?
Kan du inte kasta upp hela filmen, säkerligen filmade du på Rörken?

//Fredda

Näe jag filmade inte på rörken faktiskt, jag körde ju inte själv och kameran sitter ju fast på tanken :(

Re: Re: Re: Re: Re: Close Call i Uppsala rondellen idag!

pvcraketen skrev:
Kan du inte fästa micen vid utblåset på ditt slip-on. Där tror jag det låter bra...
Ja, om du vågar vrida på rullen dvs ;)

Hahaha... jag provade faktiskt det men det lär bara khhhssschhchcdhdbrraakakkakaafsskrooovvvkkkkaraskk....

Va åt helvetes för hög volym just där.... + luften som strömmar ut.... Ska ut och testa en ny variant prexist nu.

RoLLER skrev:
Näe jag filmade inte på rörken faktiskt, jag körde ju inte själv och kameran sitter ju fast på tanken :(

Visa oss körningen på väg dit då! :-D, Kan editera bort den första kilometern så vi inte ser vart du bor, du vet det är ju lite tjuv paranoia på detta forum :5sure ;)

//Fredda

Fan är jag helt jäkla kass eller, jag kan inte se på .wmv filer typ som om jag saknar någon codec.. någon som har något förslag på hur man fixar till det?

Last edited:
ttrtobbe skrev:
Fan är helt jäkla kass eller, jag kan inte se på .wmv filer typ som om jag saknar någon codec.. någon som har något förslag på hur man fixar till det?

WMV ska ju bara funka tycker jag, det är Windows egna format. Testa att uppgradera Mediaspelaren annars!

En bilist gav mig fingret när jag kryssade mellan bilarna i stora rondellen utanför arboga :rolleyes: Tyckte det gick så sakta så jag skickade ut ena benet och la ner och gasade på men det var ju ingen fara varken för mig eller bilarna men han tyckte visst inte om att jag åkte fortare än honom på yttern :o

men det där kändes som att det kunde lika gärna ha sagt skrap så hade du legat under en saab och släpat :skrämd Du ska nog vara glöad att du är haj på att manövrera hojen, hade det varit jag så hade det sagt skrap :D

Roller jag tror du körde lite för fort på väg till Uppsala.
Jag misstänker att det var du som gled bredvid mig och mc-polare på motorvägen, du körde upp jämsides och sen vinkade vi till varann och du gasade och försvann :)
Jag låg först med en röd Suzuki 750 och bakom mig så låg det en vinröd Suzuki 750.

Det kan va någon annan, men du är misstänkt just nu.
PS. jag är ingen polis DS.

Edit . Det var en jevla tur att du inte smällde.
Man ser din hastighetsmätare går ned till 0, så du låste säkert framhjulet

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Close Call i Uppsala rondellen idag!

RoLLER skrev:
Jo jag menade inte samma incident, jag menade förstås nåt annat :) Tyvärr så är man ju ingen fena på att stunta direkt... Bra kvalla på filmen kanske men inehållet kan vara ett sömnpiller :D

Aha! Ser gärna andra filmer! Gärna banåkning... :) Är inte SÅ mycket för stuntning om jag ska vara ärlig. Om filmen "Fire in the sky" hade ljudet från en radfyra inklippt så skulle den inte vara kass, du kan alltså inte misslyckas! :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park