Maverick_ou812
There's a new kid in town
- Gick med
- 30 Sep 2004
- Hoj
- Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ni är medvetna om att detta är en tråd från 2005-08-15, 20:38?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Maverick_ou812 skrev:Ni är medvetna om att detta är en tråd från 2005-08-15, 20:38?
goodspeed skrev:Jag har hört att man fortfarande diskuterar andra världskriget. patetiskt!
TukTuk skrev:...är mer tveksam till ingripandet. Det kan snabbt gå ur styr vid civila ingripande - och till slut är det helt enkelt inte värt det.
Så till alla här nu som kanske får idéer uppmanas större försiktighet - få dit polisen eller styr dem rätt men undvik eget ingripande...
Maverick_ou812 skrev:Ni är medvetna om att detta är en tråd från 2005-08-15, 20:38?
Andreas N. skrev:Dåliga erfarenheter kanske?...om det nu hade lett till tråkigheter där så tror ja nog ändå att WW gott fri från eventuella anklagelser...ja menar, det är ju ungefär som om...du ser t.ex en kille mitt på ljusa dagen stå och spöa en annan...kan ju inte tala för dig...men ja törs nog påstå att jag skulle ingripa då
![]()
![]()
...för mig är då rakt naturligt
TukTuk skrev:Ja, här i Sverige kan man ju knappt skydda sitt eget hem utan riskera att åka dit för misshandel.
NEJ det är inte "ungefär som" en pågående misshandel. Skilj på saker och människor. Vad jag försöker säga är att i de allra flesta fall vet du inte ens vad förövarens tillstånd är eller vad han kan tänkas göra för att komma undan.
kurre3 skrev:Den här tråden hade jag missat! Jag räcker upp handen för fler såna här människor!
Shit vad många som lär ha sett när man knyckte min nya hoj i sthlm i sommras..
wonderwizard skrev:Som alla kanske vet vid detta laget, så har jag mer elle mindre dragit på mig rollen som privatspanare, när det gäller stulna mc i Nv Skåne
Som ni kanske vet så blev jag av med min R6:a för ett par månader sedan, killen som stal den blev gripen & husrannsakan gjordes i hans förråd & cykelgarage.
Under en längre tid har jag & många andra sett samma person som stal min hoj köra runt på en ducce i området där vi bor.
Jag har försökt att spåra upp vart uppställsplatsen för denna varit & tipsat alla som jag känner att ringa mig så fort dom ser den.
Ikväll ringde Henke här på forumet & sa att duccen står parkerad utanför hans fönster, jag slänger mig på hojen och kör hem till Henke.
där står Duccen som jag så länge försökt hitta.
jag ringer mig polis polare, som inte är i tjänst för dagen.
så jag ringer 112 & säger att vi hittat en mc som är efterlyst stulen.
(hade reg.nr & chassinummer i min plånbok)
När jag pratar med polisen i telefon, så kommer killen som stal min mc gåendes på parkeringen med en hjälm i handen.
han ser mig stå vid duccen & tvekar att gå fram, jag ropar hans namn & han kommer fram till mig. jag säger till honom att han härmed är gripen & får vänta tills polis komemr till platsen.
Tjuven tittade på mig undrande & frågar " e DU polis"![]()
Killen sätter sig på hjälmen & tänder en cigg.
2 polisbilar kommer till platsen & förhör mig om uppgifter.
killen blir gripen & förd till polisstationen (igen)
Ägaren till hojen är underättad, men på kurs uppåt landet & ber polisen att kontakta bärgare som kan ta hand om hojen.
Hoppas att han stannar i häktet längre än förra gången iaf![]()
Om mer info kommer, så håller jag er uppdaterade
ps. tack Henke för att du ringde & vi kunde plocka den jäveln![]()
Lazer752 skrev:Hur svårt e det att snacka bort det nu då????
Även om han körde hojen när dom tar han så kan man prata bort det....
Han kan bara säga att han lånat den av en polare visste inte att den var stulen. Och han vill inte namnge han nu!!!!
Får han för ovovligt brukande och blir släppt direkt,
Om han nu säger så. Men han vet nog vad han ska säga om han kör rundor på en stulen hoj..
BLANDA ALDRIG IN SNUTEN!!!!!!!
slå sönder han i stället ordentligt...Så han inte kan sno fler....
Och du...!!!!!!!
Kan hälsa din snut polare som e rakad eller jävligt kortklippt att han ska sluta och hålla på att stanna en hela jävla fucking tiden.
Kör en Blå R1 nu..!!!! Hälsa han det.....![]()
Argyle skrev:Mycket bra gjort, var det en utlänning?
TERMINATOR skrev:är den här killen på riktigt???? verkar ju rätt så pantad
kurre3 skrev:WW -
Nog är det så troligen. Har hört om fall där de är utklädda till parkeringsvakter som låtsas forsla bort felparkeringar..
Ang det du sa om nödvärn. (Bortsett från att jag tycker det var rätt gjort) Är det inte frihetsberövande att hålla fast någon så där som du gjorde?
Ja, du behöver ju fortfarande beröm va, va, va, va....wonderwizard skrev:vadå då ? 6 månader gammal, det finns dom som lyfter trådar från 2003![]()
goodspeed skrev:Jag har hört att man fortfarande diskuterar andra världskriget. patetiskt!
Tja, vi kan ju samla ihop lite folk i juli och fira OS guldet i ishockey också...Andreas N skrev:
kurre3 skrev:Ang det du sa om nödvärn. (Bortsett från att jag tycker det var rätt gjort) Är det inte frihetsberövande att hålla fast någon så där som du gjorde?
pakopak skrev:Du har rätt att hålla någon kvar om det är ett brott som kan ge fängelse.
wonderwizard skrev:Du har rätt att göra ett envarsgripande om brottet i sig kan ge fängelse i 6 månader eller mer
Maverick_ou812 skrev:Tja, vi kan ju samla ihop lite folk i juli och fira OS guldet i ishockey också...
Ho ho ho ho.... det där har jag redan tagit tag i.Blondie skrev:Kan väl ta den 6/6 så Svenskarna får lite fart i nationaldagsfirandet.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |