Chefen stinker sprit!

Det är precis det som är chefens jobb - att ta hand om känsiliga saker.

Som jag skrev tidigare: kontakta skyddsombudet och ev fackrepresentant.
Det är både ett arbetsmiljöproblem och en säkerhetsrisk.

Skvallra är aldrig bra, dessutom kommer facket bara skydda honom och sparka er, det är så dom funkar. Vill man nåt tar man det själv. Eller anmäl honom för sexism eller liknande. Jämo vet du. Eller Homo.

Skvallra är aldrig bra, dessutom kommer facket bara skydda honom och sparka er, det är så dom funkar. Vill man nåt tar man det själv. Eller anmäl honom för sexism eller liknande. Jämo vet du. Eller Homo.

Nu är det nog inte så enkelt att man säger åt honom att ska sluta supa så gör han det. Det verkar ena så, här i sh´s blåögda och svartvita värld.

Och anmäla honom För något han inte gjort, så han får sparken. tyckte du det var en bra ide´?
Det skulle ju iaf ge honom mer anledning att supa.
Facket funkar inte heller, sif har ingen fackklubb på vårat jobb för det är ju bara tre medlemmar. Och metall facket/skyddsombuden tycker nog inte att en siffare på dekis är deras sak.

Facket funkar inte heller, sif har ingen fackklubb på vårat jobb för det är ju bara tre medlemmar. Och metall facket/skyddsombuden tycker nog inte att en siffare på dekis är deras sak.

Nähä. Det är inte chefens sak och det är inte fackets sak, ej heller skyddsombudens.
Vems sak tror du det är då?

Ja! Gå till chefen och säg att verkstadschefen blottade sig i kvinnokläder. That should do it!

Last edited:
Och anmäla honom För något han inte gjort, så han får sparken. tyckte du det var en bra ide´?
.

Det var bara ett skämt. Tycker såklart inte det är en bra idé då hade mitt inlägg varit något motsägelsefullt. Var mer en liknelse till anmälan mot en viss banner som låg här på SH.

Jag var inne hos högstechefen nu och talade om att aron stinker sprit.
Han visste om problematiken sa han iaf. men att han inte kunde göra så mycket för saken var så känslig,osv.

Dåligt att chefen inte tar det på allvar. Är man chef så ingår dom mindre "glassiga" uppgifterna oxå. Det är delvis det han har betalt för.

Du får väl hålla lite koll på din arbetskamrat och meddela chefen igen nästa gång det händer.

Om jag inte missminner mig, så ligger det lite på hans ansvar att se till att den anställde får hjälp.

Bra gjort av dig i alla fall.!! :tummenupp

Det var bara ett skämt. Tycker såklart inte det är en bra idé då hade mitt inlägg varit något motsägelsefullt. Var mer en liknelse till anmälan mot en viss banner som låg här på SH.

Jaha, jag började tro att ett bosozoku var ett sifferkorsord med bara en ruta
Och bara en siffra som börjar på noll.

Nähä. Det är inte chefens sak och det är inte fackets sak, ej heller skyddsombudens.
Vems sak tror du det är då?

Min sak.. Även om allt jag gjort bara blir ett slag i luften. så gjorde jag mer än nån annan gjort på alla dessa år, det är faan tragiskt..

Det DÄR, det får stå för dig!

OK.

Back to topic. Nu vet jag inte storleken på företaget men de allra flesta ställen jag jobbat på har haft en policy för hur man hanterar tex alkoholproblem. Om det finns en sådan borde den även nämna vad du som anställd bör göra om du misstänker att någon har sådana problem. Starkt att du tog upp det med chefen iaf nog många som hade "blundat" istället!

Dåligt att chefen inte tar det på allvar. Är man chef så ingår dom mindre "glassiga" uppgifterna oxå. Det är delvis det han har betalt för.

Intressant det där..
När han skulle säga upp en provanställd som inte funkade, skyllde han på att de andra gubbarna i den maskinen klagat på att han hade samarbetssvårigheter. När i själva verket de hade sagt på hans tidigare arbetsplats att han var aggresiv med samarbetsvårigheter.
Sen skickade chefen ut honom till maskinen för att jobba resten av skiftet ihop med de gubbar han sagt klagat på killen.
Det blev en jävligt äcklig stämning i fikarummet, minst sagt.
Tack för det claes haraldsson!

Om det inte fungerar att prata med chefen så kontakta personalavdelningen. Gärna en så högt ansvarig som möjligt.

Personal står lite vid sidan om och ska vara till för att hjälpa till vid exv situationer som denna.

På mitt jobb är det så att känner man att det stinker om någon så ska man kontakta basen som då ska göra blåstest.
Visar det att personen har druckit blir det samtal och eventuellt behandlingshem.
Tackar den som har problem nej så är det kicken som gäller.
Har någon som varit på behandlingshem flera gånger men även någon som tackat nej och fått sparken.
Men sen spelar det ju in om det är ett företag med 300 anställda eller ett med 15 anställda.
Det mindre har kanske lite svårare att ha någon policy angående sprit/drogproblem.
Eller policy kan ju dom mindre ha fast kanske inte har råd att skicka någon anställd på behandlingshem.

På mitt jobb är det så att känner man att det stinker om någon så ska man kontakta basen som då ska göra blåstest.
Visar det att personen har druckit blir det samtal och eventuellt behandlingshem.
Tackar den som har problem nej så är det kicken som gäller.
Har någon som varit på behandlingshem flera gånger men även någon som tackat ner och fått sparken.
Men sen spelar det ju in om det är ett företag med 300 anställda eller ett med 15 anställda.
Det mindre har kanske lite svårare att ha någon policy angående sprit/drogproblem.
Eller policy kan ju dom mindre ha fast kanske inte har råd att skicka någon anställd på behandlingshem.

Om det ändå hade funkat så på mitt jobb, då hade det ju varit lugnt.
Ner med huvudet i sanden, det är så alla problem löses på mitt företag. ALLA

Såntdär är skitsvårt!

Jag hade en arbetskamrat för 2 år sen som började bete sig konstigt och lukta sprit, jag pratade först med honom personligen försökte stötta honom på jobbet ringde hem till honom erbjöd mig att komma hem till honom osv men han blånekade att han skulle ha vare sig alkoholproblem eller andra problem efter ideliga försök från min sida direkt med honom så kände jag mig tvungen att prata med ledningen då jag såg att killens psykiska hälsa vart sämre för var dag som gick. Berättade för dom att om ingen ingrep så skulle det här sluta jävlig illa!

Jag fick jävligt dålig respons och fick till och med ett par rejäla utskällningar för att man minsann inte skulle snacka skit om folk bakom ryggen.

Jag försökte gång på gång förklara att mitt syfte endast var att hjälpa killen men ingen i ledningen trodde på mig (dom blundade dom jävlarna) då han minsann hade sagt att han inte hade problem/problem med spriten trots att han började ha ogiltig frånvaro mm mm, en kille som aldrig har misskött sig tidigare.

Det vart ett jävligt ledsamt och fruktansvär tragiskt slut på den här storyn, ca 1 månad efter att jag hade tagit upp det med min chef så avled min arbetskamrat.

Om du känner dig rädd för att din arbetskamrat håller på att tappa greppet så ingrip direkt! Du kommer ångra dig annars om det händer något.

Jag vet iaf att jag gjorde vad jag kunde (även om man grubblar och grubblar och grubblar på vad man kunde gjort anorlunda) det är en liten tröst och jag slipper känna skuld, men jag spyr på dom som blundade för att det var jobbigt att ta tag i ! :mad:

V.I.F käre arbetskamrat, jag tänker på dig!

Såntdär är skitsvårt!

Jag hade en arbetskamrat för 2 år sen som började bete sig konstigt och lukta sprit, jag pratade först med honom personligen försökte stötta honom på jobbet ringde hem till honom erbjöd mig att komma hem till honom osv men han blånekade att han skulle ha vare sig alkoholproblem eller andra problem efter ideliga försök från min sida direkt med honom så kände jag mig tvungen att prata med ledningen då jag såg att killens psykiska hälsa vart sämre för var dag som gick. Berättade för dom att om ingen ingrep så skulle det här sluta jävlig illa!

Jag fick jävligt dålig respons och fick till och med ett par rejäla utskällningar för att man minsann inte skulle snacka skit om folk bakom ryggen.

Jag försökte gång på gång förklara att mitt syfte endast var att hjälpa killen men ingen i ledningen trodde på mig (dom blundade dom jävlarna) då han minsann hade sagt att han inte hade problem/problem med spriten trots att han började ha ogiltig frånvaro mm mm, en kille som aldrig har misskött sig tidigare.

Det vart ett jävligt ledsamt och fruktansvär tragiskt slut på den här storyn, ca 1 månad efter att jag hade tagit upp det med min chef så avled min arbetskamrat.

Om du känner dig rädd för att din arbetskamrat håller på att tappa greppet så ingrip direkt! Du kommer ångra dig annars om det händer något.

Jag vet iaf att jag gjorde vad jag kunde (även om man grubblar och grubblar och grubblar på vad man kunde gjort anorlunda) det är en liten tröst och jag slipper känna skuld, men jag spyr på dom som blundade för att det var jobbigt att ta tag i ! :mad:

V.I.F käre arbetskamrat, jag tänker på dig!

Det där lät inge vidare, lider med dig, inte för att det hjälper men ändå..

Den här gubbens problem eskalerar inte utan ligger på en jämn nivå och har så gjort väldigt länge. men hans fru lider av fler allvarliga obotliga sjukdommar, och den dagen hon slår igen ögonlocken, kommer han nog supa ner sig rejält befarar jag.

VARNING!!! LÄS INTE DETTA!!! EJ POLITISKT KORREKT TEXT!!!

Om gubben är och viftar med motorsågar runt huvet på dig så förstår jag att det kan vara ett problem. Men så är det inte va? Hanterar gamlot någon form av maskin som genom felhantering kan vara farlig för annan?

Om inte: Bekymra dig för dig själv och ditt egna liv. Gubben vet att han har problem med spriten. Att få honom sparkad hjälper ju inte någon. Har han som du säger supit sen 70-talet finns det inte en tork i världen som torkar ut honom statistiskt sett.
kör han bil full så ringer du snuten... lite fotboja och leverprover kanske får honom på rätt väg. Suveränt eftersom det inte är arbetsrelaterat (vad han vet) = han behöver inte skämmas på jobbet.

Sen att han är en "dålig" chef.... tror du att du kommer att gilla nästa chef? :D

På Wahlqvistverkstäder i ö___g var tre av tolv försöpna!

Är det något speciellt med verkstäder? jobbade på en verkstad en gång och där var det ett gäng med gubbar som hade problem med spriten, verkar som det vanligtvis inte finns riktigt bra sätt på företag att hantera problemet.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år