Ch Racing WSM/WXE 125. Ta frågorna här.

lill pundarn skrev:
2136524 har precis kört in min WSM men har inte hunnit toppa den än... har varit uppe i 93,8 (mätarfart) och tror inte det finns så mycket mer att ge :( har ju hört att dem skall göra 110kmt och förväntade mig iaf 100kmt... är det när pluggen i ljud-dämparen är dragen som den bör göra 110kmt?

tycker inte det borde ge så mkt effekt att dra den pluggen för den sitter ju i slutet av dämparen...

en fråga till... har lite problem när jag gör stoppies i höga hastigheter... (ca80kmt) då bakdelen åker ut åt sidan... finns det några tipps på hur man skall göra för att detta inte skall hända?

sitt still och kör nykter :fyllisar
 
Har nu också fått hem min WXE 125. Pluggen tog pappa bort med det samma jag fick den, men som sagt jag är lite besviken... allt annat är perfekt förutom effekten.. usch, den är verkligen slö. funderar på att fräsa toppen, byta kammaxel, fixa avloppet och byta förgasare.

Hur mycket kommer det att ge tror ni?
 
Sundin skrev:
2138697 Har nu också fått hem min WXE 125. Pluggen tog pappa bort med det samma jag fick den, men som sagt jag är lite besviken... allt annat är perfekt förutom effekten.. usch, den är verkligen slö. funderar på att fräsa toppen, byta kammaxel, fixa avloppet och byta förgasare.

Hur mycket kommer det att ge tror ni?
Mindre än det kostar.
 
Hej
Jag har en ch racing wsm som har blivit inkörd nu. Jag fattar ej att ni kan tycka den är slö. Min gör lätt över 100km/h. Idag när jag var ute och körde på 90 väg körde jag i 100 och hade mer och ge , men jag fick bromsa in. Och den accar mycket bra. Jag har pratat med dinhoj. De säger att den är mest trypt i förgasaren ( för liten). De kan beställa hem 26 mm mikuni förgasare till en kostnad runt 1500kr. Men dom monterar inte på den , utan allt sådan får man själv fixa. De gav ett tips också att den var drevat till acc , de har drev hemma som de kan byta ( bytar göra det när dom servar.) Testa gärna själv att ställa in luftskruven. Märke på min att den inte var rätt inställd. OBS innan ni gör det , räkna hur många varv skruven är utskruvad , så ni enkelt kan ställa tillbaka den om det skulle bli skit.
Lycka nu till alla ch racing förare:P :tummenupp
 
-Linus- skrev:
2141333 Hej
Jag har en ch racing wsm som har blivit inkörd nu. Jag fattar ej att ni kan tycka den är slö. Min gör lätt över 100km/h. Idag när jag var ute och körde på 90 väg körde jag i 100 och hade mer och ge , men jag fick bromsa in. Och den accar mycket bra. Jag har pratat med dinhoj. De säger att den är mest trypt i förgasaren ( för liten). De kan beställa hem 26 mm mikuni förgasare till en kostnad runt 1500kr. Men dom monterar inte på den , utan allt sådan får man själv fixa. De gav ett tips också att den var drevat till acc , de har drev hemma som de kan byta ( bytar göra det när dom servar.) Testa gärna själv att ställa in luftskruven. Märke på min att den inte var rätt inställd. OBS innan ni gör det , räkna hur många varv skruven är utskruvad , så ni enkelt kan ställa tillbaka den om det skulle bli skit.
Lycka nu till alla ch racing förare:P :tummenupp



Allt är ju relativt. Antar att du bara har kört moppe innan?

Men grattis till en mycket nice bike :)
 
-Linus- skrev:
2141333 Hej
Jag har en ch racing wsm som har blivit inkörd nu. Jag fattar ej att ni kan tycka den är slö. Min gör lätt över 100km/h. Idag när jag var ute och körde på 90 väg körde jag i 100 och hade mer och ge , men jag fick bromsa in. Och den accar mycket bra. Jag har pratat med dinhoj. De säger att den är mest trypt i förgasaren ( för liten). De kan beställa hem 26 mm mikuni förgasare till en kostnad runt 1500kr. Men dom monterar inte på den , utan allt sådan får man själv fixa. De gav ett tips också att den var drevat till acc , de har drev hemma som de kan byta ( bytar göra det när dom servar.) Testa gärna själv att ställa in luftskruven. Märke på min att den inte var rätt inställd. OBS innan ni gör det , räkna hur många varv skruven är utskruvad , så ni enkelt kan ställa tillbaka den om det skulle bli skit.
Lycka nu till alla ch racing förare:P :tummenupp




vet du hur stor förgasaren är orginal på ch?
 
Nån som vet var man kan köpa delar till CH såsom dekaler osv? Tycker dekalerna som sitter på WSM Replica moppen är skit snygga så skulle vilja köpa sådana.
 
draccatryck skrev:
2147445 Nån som vet var man kan köpa delar till CH såsom dekaler osv? Tycker dekalerna som sitter på WSM Replica moppen är skit snygga så skulle vilja köpa sådana.

Dinhoj borde ju kunna fixa fram sådana om du bara frågar dom..
 
-Linus- skrev:
2148767 Dekalsett har dom hemma för 1200kr
Okej :O Det finns inte så man kan köpa endast till det svarta där nere på kylarvingarna och till gaffelbenskydden? Dom som sitter på Replica moppen?
 
Last edited:
Sundin skrev:
2200743 Jag vet.. men de talades mycket om dinhoj.coms trimm-kitt till ch:en, som skulle komma i juni.
Äsch du det har dom sagt länge. Innan sa dom att det skulle komma i augusti förra året osv. Men sen har dom ändå som policy att inte sälja och inte heller montera trim. Så det är nog bara snack!
 
Någon som vet någon europeisk sida som har ungefär samma utbud som www.procycle.us till TTR-125?

Anledningen till att jag inte vill köpa något från denna sida är att företaget är i usa, och det skulle tillkomma en kostnad på ca. 1400kr för tull.. och det vill jag helst undvika.

Annars hade jag tänkt fixa till hojjen med lite smått och gott...

-150 bigbore kittet(ink. kammaxel, högkompkolv)
-porta och polera topppen + fixa ventilerna
-mikuni 26mm
-trimmbox

även om det inte finns en sådan sida i europa som har samma som procycle så kommer jag troligtvis att beställa därifrån endå eftersom jag skall ha trimmen.

Om 2 veckor får jag lön, så om 3-4 veckor så kommer ni troligen att få se en den första trimmade CH:n!!!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top