Ch Racing WSM/WXE 125. Ta frågorna här.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Är det bara för att man befinner sig på 125-forumet som folk ska tjata om vilken hoj som "drar" vilken moppe och att man är orolig för att man minsann hade "en polare som hade en DT som var urpluggad som fan och gjorde 150" och tänk om jag blir "dragen" av en moppe and so on.

Har det någonsin hänt att en drac or whatsoever ens har "dragit" en CB 125 ? Den enda strypta hoj jag har kört är en NSR -89, den var på riktiga 11kw och jag har svårt att tro att det finns någon moppe som kan "dra" en sån, även om den hade varit till och med 5 hk fattigare. En moppe gör väl typ 5 km/h i 1an och 13km/h i 2an. Alltså har ni nog inget att "oroa" er över. Och för helvete, om allt bara handlar om att kunna "dra" moppar är ni fan ute och cyklar. (lustigt att cyklen kom med :D)

:hoppa

Ja ä' int bitter.
:banana
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Lundgren skrev:
2082863 Ja jag har blivit dragen av en moped, men då stod jag still :tomten :hihi

jag har blivit dragen av en cyckel en gång.. på moppen fast det va en sådan rejsercyckel som toppar 50, FY FAN va han trampa! moppen toppa 51 då.. :3freak

pust det va jobbit att ekänna :7peta
 

Solid snake

Guest
Mr EmCom skrev:
2082970 jag har blivit dragen av en cyckel en gång.. på moppen fast det va en sådan rejsercyckel som toppar 50, FY FAN va han trampa! moppen toppa 51 då.. :3freak

pust det va jobbit att ekänna :7peta
Så du körde i 51km/h och han körde i 50km/h då?

Verkar logiskt. :rolleyes:
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Mr EmCom skrev:
2082970 jag har blivit dragen av en cyckel en gång.. på moppen fast det va en sådan rejsercyckel som toppar 50, FY FAN va han trampa! moppen toppa 51 då.. :3freak

pust det va jobbit att ekänna :7peta

En sån "rejsercykel" toppar fan mer än 50 ...
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Gör det inte ont att bli dragen av en moppe. Det måste ju kännas att ha ett rep runt midjan och glida på vägen? Eller ni har kanske nått knep?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
lorkan skrev:
2082833 Är det bara för att man befinner sig på 125-forumet som folk ska tjata om vilken hoj som "drar" vilken moppe och att man är orolig för att man minsann hade "en polare som hade en DT som var urpluggad som fan och gjorde 150" och tänk om jag blir "dragen" av en moppe and so on.

Har det någonsin hänt att en drac or whatsoever ens har "dragit" en CB 125 ? Den enda strypta hoj jag har kört är en NSR -89, den var på riktiga 11kw och jag har svårt att tro att det finns någon moppe som kan "dra" en sån, även om den hade varit till och med 5 hk fattigare. En moppe gör väl typ 5 km/h i 1an och 13km/h i 2an. Alltså har ni nog inget att "oroa" er över. Och för helvete, om allt bara handlar om att kunna "dra" moppar är ni fan ute och cyklar. (lustigt att cyklen kom med :D)

:hoppa

Ja ä' int bitter.
:banana
:näsblod

lorkan skrev:
2087073 En sån "rejsercykel" toppar fan mer än 50 ...
:näsblod
 

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
lorkan skrev:
2082833
Har det någonsin hänt att en drac or whatsoever ens har "dragit" en CB 125 ?

Det roliga är att Cb125 har den starkaste motorn av alla fyrtaktarhundratjufemmor även idag :pannkyss . 16-17 hästar kontra alla andra skit125ors 12-13 hästar. I bästa fall har dom 15.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Trashcan skrev:
2112584 Det roliga är att Cb125 har den starkaste motorn av alla fyrtaktarhundratjufemmor även idag :pannkyss . 16-17 hästar kontra alla andra skit125ors 12-13 hästar. I bästa fall har dom 15.

Min har cirka 31 i motorn, antagligen runt 27 på bakhjulet. :mattias

EDIT; jag läste fel, det gällde tydligen bara 4T. Eftersom det är lag överallt väl på 11kw så finns det väl ingen anledning för tillverkarna att bygga starkare än 15hk, så det kanske inte är så konstigt ? När CB 125 kom på 17xx-talet fanns inga sådana krav..
 

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
lorkan skrev:
2113060 Min har cirka 31 i motorn, antagligen runt 27 på bakhjulet. :mattias

EDIT; jag läste fel, det gällde tydligen bara 4T. Eftersom det är lag överallt väl på 11kw så finns det väl ingen anledning för tillverkarna att bygga starkare än 15hk, så det kanske inte är så konstigt ? När CB 125 kom på 17xx-talet fanns inga sådana krav..

Det är klart. Du har helt rätt, men faktum kvarstår: Den kan knappast kallas slö bland dagens 125or.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Trashcan skrev:
2117804 Det är klart. Du har helt rätt, men faktum kvarstår: Den kan knappast kallas slö bland dagens 125or.

Nej det har du rätt i, ska man jämföra den mot sina likvärdiga, 4T 125, är den nog vassast. Kanske ett dåligt exempel av mig, hade ingen aning om effekten på en CB 125. Men jag tror att du förstod vad jag menade från början va ? :D
 

lill pundarn

En gång moppefucko alltid moppefucko! =D
Gick med
4 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
CH-racing WSM 125cc -05, KTM 125cc CG -81
har precis kört in min WSM men har inte hunnit toppa den än... har varit uppe i 93,8 (mätarfart) och tror inte det finns så mycket mer att ge :( har ju hört att dem skall göra 110kmt och förväntade mig iaf 100kmt... är det när pluggen i ljud-dämparen är dragen som den bör göra 110kmt?

tycker inte det borde ge så mkt effekt att dra den pluggen för den sitter ju i slutet av dämparen...

en fråga till... har lite problem när jag gör stoppies i höga hastigheter... (ca80kmt) då bakdelen åker ut åt sidan... finns det några tipps på hur man skall göra för att detta inte skall hända?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
lill pundarn skrev:
2136524 har precis kört in min WSM men har inte hunnit toppa den än... har varit uppe i 93,8 (mätarfart) och tror inte det finns så mycket mer att ge :( har ju hört att dem skall göra 110kmt och förväntade mig iaf 100kmt... är det när pluggen i ljud-dämparen är dragen som den bör göra 110kmt?

tycker inte det borde ge så mkt effekt att dra den pluggen för den sitter ju i slutet av dämparen...

en fråga till... har lite problem när jag gör stoppies i höga hastigheter... (ca80kmt) då bakdelen åker ut åt sidan... finns det några tipps på hur man skall göra för att detta inte skall hända?


Sök i supermotardforumet så finns där en tråd där detta tas upp :tummenupp
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
lorkan skrev:
2119140 Nej det har du rätt i, ska man jämföra den mot sina likvärdiga, 4T 125, är den nog vassast. Kanske ett dåligt exempel av mig, hade ingen aning om effekten på en CB 125. Men jag tror att du förstod vad jag menade från början va ? :D

Gamla CB smiskar stjärt med nya Derbis och Yamaha XT hojar! :banana
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top