Ch Racing WSM/WXE 125. Ta frågorna här.

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
Aprilia RS 125 -03
lill pundarn skrev:
2136524 har precis kört in min WSM men har inte hunnit toppa den än... har varit uppe i 93,8 (mätarfart) och tror inte det finns så mycket mer att ge :( har ju hört att dem skall göra 110kmt och förväntade mig iaf 100kmt... är det när pluggen i ljud-dämparen är dragen som den bör göra 110kmt?

tycker inte det borde ge så mkt effekt att dra den pluggen för den sitter ju i slutet av dämparen...

en fråga till... har lite problem när jag gör stoppies i höga hastigheter... (ca80kmt) då bakdelen åker ut åt sidan... finns det några tipps på hur man skall göra för att detta inte skall hända?

sitt still och kör nykter :fyllisar
 

lill pundarn

En gång moppefucko alltid moppefucko! =D
Gick med
4 Feb 2006
Ort
stockholm
Hoj
CH-racing WSM 125cc -05, KTM 125cc CG -81
Loy skrev:
2136639 Sök i supermotardforumet så finns där en tråd där detta tas upp :tummenupp

tack :)

ingen som vet det där med pluggen?

ska dra den idag om jag får... :)
 

Sundin

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Långt borta
Hoj
Ingen
Har nu också fått hem min WXE 125. Pluggen tog pappa bort med det samma jag fick den, men som sagt jag är lite besviken... allt annat är perfekt förutom effekten.. usch, den är verkligen slö. funderar på att fräsa toppen, byta kammaxel, fixa avloppet och byta förgasare.

Hur mycket kommer det att ge tror ni?
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Sundin skrev:
2138697 Har nu också fått hem min WXE 125. Pluggen tog pappa bort med det samma jag fick den, men som sagt jag är lite besviken... allt annat är perfekt förutom effekten.. usch, den är verkligen slö. funderar på att fräsa toppen, byta kammaxel, fixa avloppet och byta förgasare.

Hur mycket kommer det att ge tror ni?
Mindre än det kostar.
 

-Linus-

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Furlund
Hoj
Ch Racing Wsm 125
Hej
Jag har en ch racing wsm som har blivit inkörd nu. Jag fattar ej att ni kan tycka den är slö. Min gör lätt över 100km/h. Idag när jag var ute och körde på 90 väg körde jag i 100 och hade mer och ge , men jag fick bromsa in. Och den accar mycket bra. Jag har pratat med dinhoj. De säger att den är mest trypt i förgasaren ( för liten). De kan beställa hem 26 mm mikuni förgasare till en kostnad runt 1500kr. Men dom monterar inte på den , utan allt sådan får man själv fixa. De gav ett tips också att den var drevat till acc , de har drev hemma som de kan byta ( bytar göra det när dom servar.) Testa gärna själv att ställa in luftskruven. Märke på min att den inte var rätt inställd. OBS innan ni gör det , räkna hur många varv skruven är utskruvad , så ni enkelt kan ställa tillbaka den om det skulle bli skit.
Lycka nu till alla ch racing förare:p :tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
-Linus- skrev:
2141333 Hej
Jag har en ch racing wsm som har blivit inkörd nu. Jag fattar ej att ni kan tycka den är slö. Min gör lätt över 100km/h. Idag när jag var ute och körde på 90 väg körde jag i 100 och hade mer och ge , men jag fick bromsa in. Och den accar mycket bra. Jag har pratat med dinhoj. De säger att den är mest trypt i förgasaren ( för liten). De kan beställa hem 26 mm mikuni förgasare till en kostnad runt 1500kr. Men dom monterar inte på den , utan allt sådan får man själv fixa. De gav ett tips också att den var drevat till acc , de har drev hemma som de kan byta ( bytar göra det när dom servar.) Testa gärna själv att ställa in luftskruven. Märke på min att den inte var rätt inställd. OBS innan ni gör det , räkna hur många varv skruven är utskruvad , så ni enkelt kan ställa tillbaka den om det skulle bli skit.
Lycka nu till alla ch racing förare:p :tummenupp



Allt är ju relativt. Antar att du bara har kört moppe innan?

Men grattis till en mycket nice bike :)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Det är ju helt klart den 125:a 4t jag skulle valt om jag hade valt en 4t.
 

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Ort
linköping
Hoj
mellan hoj på g
-Linus- skrev:
2141333 Hej
Jag har en ch racing wsm som har blivit inkörd nu. Jag fattar ej att ni kan tycka den är slö. Min gör lätt över 100km/h. Idag när jag var ute och körde på 90 väg körde jag i 100 och hade mer och ge , men jag fick bromsa in. Och den accar mycket bra. Jag har pratat med dinhoj. De säger att den är mest trypt i förgasaren ( för liten). De kan beställa hem 26 mm mikuni förgasare till en kostnad runt 1500kr. Men dom monterar inte på den , utan allt sådan får man själv fixa. De gav ett tips också att den var drevat till acc , de har drev hemma som de kan byta ( bytar göra det när dom servar.) Testa gärna själv att ställa in luftskruven. Märke på min att den inte var rätt inställd. OBS innan ni gör det , räkna hur många varv skruven är utskruvad , så ni enkelt kan ställa tillbaka den om det skulle bli skit.
Lycka nu till alla ch racing förare:p :tummenupp




vet du hur stor förgasaren är orginal på ch?
 

Kalle_rs

Ny medlem
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
snart!
Om det är TTR förgasaren(ganska säker på det) så är det en 20mm oval förgasare = Ungefär 16mm
 

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Nån som vet var man kan köpa delar till CH såsom dekaler osv? Tycker dekalerna som sitter på WSM Replica moppen är skit snygga så skulle vilja köpa sådana.
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
draccatryck skrev:
2147445 Nån som vet var man kan köpa delar till CH såsom dekaler osv? Tycker dekalerna som sitter på WSM Replica moppen är skit snygga så skulle vilja köpa sådana.

Dinhoj borde ju kunna fixa fram sådana om du bara frågar dom..
 

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
-Linus- skrev:
2148767 Dekalsett har dom hemma för 1200kr
Okej :O Det finns inte så man kan köpa endast till det svarta där nere på kylarvingarna och till gaffelbenskydden? Dom som sitter på Replica moppen?
 
Last edited:

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Sundin skrev:
2200743 Jag vet.. men de talades mycket om dinhoj.coms trimm-kitt till ch:en, som skulle komma i juni.
Äsch du det har dom sagt länge. Innan sa dom att det skulle komma i augusti förra året osv. Men sen har dom ändå som policy att inte sälja och inte heller montera trim. Så det är nog bara snack!
 

Sundin

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2006
Ort
Långt borta
Hoj
Ingen
Någon som vet någon europeisk sida som har ungefär samma utbud som www.procycle.us till TTR-125?

Anledningen till att jag inte vill köpa något från denna sida är att företaget är i usa, och det skulle tillkomma en kostnad på ca. 1400kr för tull.. och det vill jag helst undvika.

Annars hade jag tänkt fixa till hojjen med lite smått och gott...

-150 bigbore kittet(ink. kammaxel, högkompkolv)
-porta och polera topppen + fixa ventilerna
-mikuni 26mm
-trimmbox

även om det inte finns en sådan sida i europa som har samma som procycle så kommer jag troligtvis att beställa därifrån endå eftersom jag skall ha trimmen.

Om 2 veckor får jag lön, så om 3-4 veckor så kommer ni troligen att få se en den första trimmade CH:n!!!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top