Celebrating 40 years of the Suzuki GSX-R750

Hittade en officiell Suzukisida

Också bara 77hp

Tyskland har haft underliga effektbegränsningar genom åren.
Till exempel fick inte effektmonstret SR5000 ha 33hk utan max 27hk.

Hade en 02:a. Känns som evigheter sen nu, grymt fin hoj att köra var det iaf.
Såldes när jag satsade helhjärtat på racingen.

Kommer den tas in av kgk eller vilka det är som är suzukis svenska agent 🤔

Flera av den tidens 750 var bara strypta på pappret. Dessa låg på ca 105-110 hk, men mätt på hjulet hade de bara 95 och simsalabim så var "strypningen" klar!

Definitionen på en sporthoj. Ägarkrav skulle egentligen vara obligatoriskt för detta forum…
Nu har jag inte ägt men kört en 1997. Jag hade lånat en motorcykel, liknande en modärn R9, och bytlånade med en kamrat som ägde en GSXR750. Den jag körde varvade 2 tusen mindre men hade ungefär samma mängd hästkrafter men mer kubik. Så låg jag bakom med Sukan blev jag ifrånåkt om jag inte hade rätt växel och tillräckligt varv. Tvärtom om jag låg bakom Sukan. :tungan
Nu ska jag inte säga något om hastigheter men på Korpisvägen flöt man över bucklorna vid en viss hastighet... :tungan

Ska Sporthoj.com överleva längre så måste tyvärr vara lite snällare runt det. Många är intresserade av Sporthojar och det får tillräckligt för att regga sig och börja delta. Förr var SH så poppis att det gick att porta folk för det reggade sig alltid dussintalet nya varje dag.

Tur att du är snäll, jag tänker på kossorna du har nära dig. :krama

Bra för oss som inte kör en obekväm SportHoj utan en bekväm långfärdSHoj med bra fjädring, bromsar och bra markfrigång. :tummenupp

Flera av den tidens 750 var bara strypta på pappret. Dessa låg på ca 105-110 hk, men mätt på hjulet hade de bara 95 och simsalabim så var "strypningen" klar!

Jag var en av de som privatimporterade en 96’a från Tyskland. Det var liksom hojen att ha 1996. KGK ville ha 130 tusen. För 82-83 tusen hade man en privatimporterad reggad och klar…

Då reggade man in dem med strypbrickor innanför spjällhusen. Om jag minns rätt så var det 8 mm hål i en 39 mm bricka. Präktigt Düskt intyg om att detta tog ned effekten till 25 kW och lägsta istället för högsta försäkring…

Jag var en av de som privatimporterade en 96’a från Tyskland. Det var liksom hojen att ha 1996. KGK ville ha 130 tusen. För 82-83 tusen hade man en privatimporterad reggad och klar…

Då reggade man in dem med strypbrickor innanför spjällhusen. Om jag minns rätt så var det 8 mm hål i en 39 mm bricka. Präktigt Düskt intyg om att detta tog ned effekten till 25 kW och lägsta istället för högsta försäkring…
Min gsxr 600 -97 var också reggad med 25 eller 27kw och försäkringsbolaget gick efter den låga effekten,härliga tider.
Efterföljande gsxr 750 -00 hade av någon anledning 72kw/98hk i regbeviset trots avsaknad av några strypningar.
Väldigt trevliga hojar...

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...