CBX 1000 "Bygget"

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Det går inte alls bra. Körde fast med elen i våras :huvet Ligger lite utanför mitt kunnande, blir mycket tänkande:va Lite för många färger att hålla reda på. Har haft andra saker att göra under sommaren. Men nu är det höst, så det blir nya tag. För någon som kan är det kanske en timmes jobb, medans jag har 20 timmar kanske.

// Peter
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Bummer! Går det inte att lämna in hojen till någon som kan?:)
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Säkert! Har blivit rekommenderad en kille som skall vara lite haj på el. Har dock inte kontaktat honom än. Har lite som måste slutföras innan hösten är över, så det blir till den mörka delen av året.

// Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Får hoppas att det lite mer drag än i cb400:lol. Håller på med det j-la el. systemet. Köpt kablar som ska anslutas till datorn. En bit kaka kan man tycka, bara knappra in lite siffror hit o dit. Och sen starta. Men vart hämtar man dom? INTE PÅ INTERNET I ALLA FALL. Har ett GSXR instrument från 06, kablage från samma. klippt alla kablar som går till ECU:n efter som jag har en Adaptronic som ska styra sprutet. Får allt att funka ( så här långt) utom tempen i displayen för vad jag förstår så kommer den infon via Ecu. Hittar ingen annan ingång enl. schema till GSX:en. :huvet. Man skulle ha en sån där planka, som andersson m fl snackar om. Så enkelt det skulle vara:hihi Hur som så är det närmare en reg. bes. än det någonsin varit:fakta Ha det Bra alla på detta forum.

Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Äntligen ett framsteg. Gjorde ett impulsköp. Så coolt och praktiskt :yoparty Ska ta slangarna till firma och få dem kortade.

Peter

IMG_1120.jpg
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Tjo ho!! Efter att ha traglagt igenom manualen till Adaptronicen :fakta så förstår jag att min engelska läsförståelse inte är så bra. Har läst kapitlet, säkert 5 ggr och missat hur man gör med inmatning av värden för tempgivarna:va. men nu är det klart:yoparty. Skit enkelt. typ 2 öl i tid. I morgon blir det MAP sensor mm.
20140222_131628.jpg20140222_131724.jpg
// Peter
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
ser lite Hackig ut där i mitten hihih

Man kan ändra lite så att den ser visuellt snyggare ut Annars kan den nog läsa lite ryckigt med
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Jo visst! Den är snyggare nu. Läste av från två håll. Men annars tror jag inte en sexa är så kinkig:lol

// Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Hällde i bensin i tanken i dag. Fick kvitto på det som jag funderat på länge, Den är tät:banana. Är det någon som har koll på hur stora spridarna till GSXr 600 K6 är? Finns ett förinlagt värde i Adaptroniken på 300cc. Tror det är för mycket. Försökt Googla, gick inge bra. Tacksam för en sådan uppgift.

// Peter
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Härligt att det rör på sig! :tummenupp
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Internet Är bra. Har Googlat ett par timmar och fick fram att 600 k1 spridarna sitter även på GSXR 1300 99-07
GSXR 1000 01-02 GSXR 750 00-03 och det är 230cc/min :) Det var en sak mindre att ta reda på.
// Peter
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Hej!! I dag är en dag som jag sett fram emot i många år. Jag har STARTAT CBX:en:yoparty. Vilken sång. Byta olja, täta om tanken:gråta. Sen så är det tuning som gäller:banana. Lyssna http://youtu.be/1Yjtpn1kYiY
// Peter
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top