CBX 1000 "Bygget"

Fint ljud, från cbxarn och från fåglarna.
Hur länge har den varit i dvala s.a.s?

Last edited:
Fyfan vad grymt, vilket ljud! Grattis till uppstarten! :tummenupp

Nä nog fasen tror jag du får le mer när du gör en första uppstart. :tummenupp

Nä nog fasen tror jag du får le mer när du gör en första uppstart. :tummenupp
Ja, jag vet. Blev mest förvånad att den startade, efter alla timmar. Mådde rätt bra när det landat så att säga. Tur att öronen satt i vägen.:hihi

Har sökt medlemskap i det där SFRO eller vad det heter? Mejlade lite bilder mm till dom i förra veckan. I går premiär körde jag en sväng, i typ 40km/h och det verkar lira. I dag ringde jag SFRO och frågade om de fått mitt mejl. Tydligen får de många. När jag förklarade vem jag är sa han: Ja ha den!! Den håller vi på och snackar om, hur vi ska lösa det. Han hade missat dokumentationen som jag bifogat. Mycket trevlig man att prata med :tummenupp. Så nu är det bara att vänta 14 dgr trodde han.
P1030628.jpg
// Peter

Har du inte haft kontakt med SFRO tidigare? Jag hade fått för mig att de måste följa bygget från början till slut, kolla på ramen helt naken, granska och eventuellt röntga svetsar med mera med mera... Men så kanske inte är fallet? :va

Jo, Han sa så... Vi får se hur det går.

// Peter

Har du inte haft kontakt med SFRO tidigare? Jag hade fått för mig att de måste följa bygget från början till slut, kolla på ramen helt naken, granska och eventuellt röntga svetsar med mera med mera... Men så kanske inte är fallet? :va

Det är min uppfattning också.
Både bilar och hojar.
Har följt en hel del byggtrådar på locost super7 mm på rejsa.nu förr
Om jag mins rätt så har det varit någon besiktning mitt i innan lack för just kontroll av svetsar mm.
Vissa har klarat det om den köpt färdiga ramar med intyg.

Hoppas att det går vägen iallafall!
Denna hadd varit cool på vägen!

Jag hoppas också att det går bra, i slutändan är det ju upp till besiktningsmannen att bedöma och avgöra efter eget tycke och bara du kan övertyga honom och visa hur seriöst allt är byggt kan det nog gå bra ändå. Håller tummarna! :)

View attachment 406812
// Peter[/QUOTE]

Hade det inte vart snyggare med orange färg på lampan där det är vitt?
(gillar inte vitt ;) ) :va
Annars grymt bygge och stora tummen upp :tummenupp

Hej!
P-son. Har faktiskt varit inne på att köpa en Spondon ram. Men Spondon är sålt till Norton som dom haft samarbete med tidigare. OCH Norton ville inte? ha något av Spondons verktyg i köpet, så de auktionerades ut vid köpet. Så Spondon är en IKON. Finns en annan tillverkare av ramar ( GIA ) som drivs av som jag förstått
av Gavin som jobbat på Spondon. Men de verkar inte som de tillverkar ram till CBX:en.

Bushido. Anders verkar som det är den man ska prata med, vad jag hört bekanta sagt.

bmwrobban. Den kanske inte har denna färgsättning nästa år. Får se hur mycket motivation det finns i vinter.

// Peter

jag ser ett problem med den här hojen, mycket stort å allvarligt problem....

ATT DEN INTE E MIN!!!... fan va fin, grattz :D

Polarn fick ihop sin cbx igår :) Var i Norrtälje med den idag så jävla rå. Jocke Måser som byggt mycket av den.
http://youtu.be/4JsxbEFT87U

Din blev med grym men var ju tvungen att lägga upp denna. Speciellt när man varit med vid uppstarten :) Låter GRYYYMT lovar

Last edited:
Halloj!! Lite update!! Varit hos Speeden för att mappa, gick så där bra. Fick byta insugs sensorn för den var kass. När dagen var slut, fick jag hemläxa:Bugar. Tajma kammarna och vips hittade jag 2,5 kilo i komp. Efter att monterat en ljuddämpare, då den andra inte kommer att klara en bes. och lödit motstånd mellan kablarna till CAS så var det dags för ett nytt försök. Gick mycket bättre, men fladdrar nu endast mellan 4,5-6 tusen varv :tummenupp. Körde i bänk i 130 km så det går att SFRO:a. Det är nu klart och godkänt. Jag har fått mitt ramnummer och alla papper är inskickade till Transportstyrelsen. Endast SBP kvar och en vända till moto Speed igen. Så sommaren 2015 ser okej ut.
IMG_1170.JPG

Peter

Fan vad gött att den gick igenom SFRO, grattis!!! :tummenupp

Back