Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har de senaste numren sen 2001 av Bike test. Dock så är det svårt att jämföra de olika modellerna via en tidning. Ni som kört dem vet ju mer än jag och 5 nummer av bike test...ZXRMANNEN skrev:Seriöst!
Åk nu o köp Bikes tidning där dom testar dessa modeller och se vad dom grabbarna har bildat sig för uppfattning!. Där har du alla data på hojen också.
Att fråga här blir lite fel ibland, då alla som kör Kawwa säger: Kawwa är bäst bla bla osv osv ..
Som sagt vill du ha en opartisk bild av hojen o dess för o nackdelar så se till att läsa ngn seriös tidning där dom testar dessa hojar!.
Mitt högst personliga och seriösa förslag!
Mingves skrev:Jag har de senaste numren sen 2001 av Bike test. Dock så är det svårt att jämföra de olika modellerna via en tidning. Ni som kört dem vet ju mer än jag och 5 nummer av bike test...
ZXRMANNEN skrev:Det är ju du som ska köpa hoj, så det absolut bästa är ju om du själv kan på ngt sätt provköra hojarna. En svår uppgift kanske men den absolut bästa.
Alla hojar som du nämt är ju sporthojar så nåra direkta touring egenskaper bestitter väl knappast ngn av dom, visst har säkert vissa en lite grymmare sittställning men detta kan du ju enkelt provsitta hos ngn handlare. Sedan är det ju bara att du försöker att hitta ett fint exemplar av den hoj du har bestämt dig för!.
Vilken hoj känner du för att köpa? Finns det inte ngn som lockar mer än den andra!?. Om du känner det så kör på den. Enkelt faktiskt!.
Mingves skrev:Jag menade inte touring som i att åka långt, valde fel ord.
Jag skall kolla runt hos handlarna i helgen
//M
Jo, jag vet, och går jag upp till 100kkr hittar jag en nyZXRMANNEN skrev:Hoppas att du hittar ngt fint ex som faller dig i smakenOm du går upp till 50K så hittar du ju en fin Retta, bara en tanke
![]()
Poll, inte en chansPoacher skrev:Kollade lite på Mingves gamla bravader, det framgår ju att han inte tyckte om när det blåste och allt var det var, är det då vettigt att köpa de värsta sporthojarna?
En R1 eller gsxr750 är inte en touringhoj, de har låga sportiga kåpor för att ligga på tanken som en smäck med.
Käns som om det nästan alltid blir fel när man låter andra bestämma över sig.
Nä det lutar mot en poll.
Mingves skrev:Jo, jag vet, och går jag upp till 100kkr hittar jag en ny
Jag har hamnat i den spiralen förr![]()
Tänkte slippa det denna gången.
Jag hittar nog en, men det kommer ta tid.
//M
lätt, titta på skicket bara, en så pass gamal hoj har redan fallit utanför garantierna och skicket är viktigare än vad någon verkstad gjort med hojen tidigare.Mingves skrev:Poll, inte en chans
Jag vet vad jag ska ha! En av de fyra jag räknade upp...men för max 45kkr. Lägger jag mer kommer jag ångra mig.
Gäller bara hitta ett fint ex.
Skulle ni köpa en beggad hoj utan s-bok?
/M
Ok, jag har nästan sållat bort alla utan s-bok vilket kanske e fel alltså.Poacher skrev:lätt, titta på skicket bara, en så pass gamal hoj har redan fallit utanför garantierna och skicket är viktigare än vad någon verkstad gjort med hojen tidigare.
Fast det kan vara överilat, de gula har oftast dåliga skalkar i loppen.Tysken skrev:Jag tycker du ska ta den gula hojen.
Poacher skrev:Fast det kan vara överilat, de gula har oftast dåliga skalkar i loppen.
Jag håller på de blå, de har oftast visat sig hålla måttet.
Jag har hört att gult e fult...Poacher skrev:Fast det kan vara överilat, de gula har oftast dåliga skalkar i loppen.
Jag håller på de blå, de har oftast visat sig hålla måttet.
Det var främst på Malagutti modellen, det har förbättras på senare år.Tysken skrev:Förvisso, men då ska ljusstakarna vara nybytta imho.
Poacher skrev:Det var främst på Malagutti modellen, det har förbättras på senare år.
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|