CBR900 vs ZX9R/7R vs GSX750R

Utan servicebok är inget problem. Tror aldrig jag har köpt en hoj med servicebok och det har gått bra så här långt ;). Verkar den fräsch och låter bra är det nog lugnt!

Don Quixote skrev:
Utan servicebok är inget problem. Tror aldrig jag har köpt en hoj med servicebok och det har gått bra så här långt ;). Verkar den fräsch och låter bra är det nog lugnt!
Nä, men då skall det åtminstone finnas kvitton på att den blivit servad.

/M

Personligen så hade jag satsat på en gixxer... tycker man får mest hoj för pengarna i den prisklassen. Åtminstone om det är rolig körning man är ute efter. Ska man ha en motorvägsslukare så är nog en ZX-9 ett bättre val.

:Edit
Jag har själv haft några GSX-R 750, bl. a. 3 st från -98:a och tycker att dom funkar rätt bra som semesterhoj oxå, även om det är när det svänger som dom kommer till sin fulla rätt. Dom hänger dessutom med bra på 200 meter rakt fram.. :banana

Last edited:
Mingves skrev:
Nä, men då skall det åtminstone finnas kvitton på att den blivit servad.

/M

Varför betala för nåt man gör bättre själv???
Nej bedöm hojen efter skicket istället för serviceboken.
Om det visar sig att ägaren är en riktig planta på att mecka och knappt vet vart hjulen sitter så kan det ju vara att föredra att hojen är servad på firma.
Men en firma lägger aldrig den omsorg på en service som en ägare gör, tänk på det.

M:et skrev:
Varför betala för nåt man gör bättre själv???
Nej bedöm hojen efter skicket istället för serviceboken.
Om det visar sig att ägaren är en riktig planta på att mecka och knappt vet vart hjulen sitter så kan det ju vara att föredra att hojen är servad på firma.
Men en firma lägger aldrig den omsorg på en service som en ägare gör, tänk på det.
Problemet kan ju vara att vissa säger att deras polare är grymma på att mecka....hur kollar man det...
Visst, kan killen visa kvitton på reservdelar och olja mm så kan man va ganska säker men annars...???

newstead skrev:
Personligen så hade jag satsat på en gixxer... tycker man får mest hoj för pengarna i den prisklassen. Åtminstone om det är rolig körning man är ute efter. Ska man ha en motorvägsslukare så är nog en ZX-9 ett bättre val.

:Edit
Jag har själv haft några GSX-R 750, bl. a. 3 st från -98:a och tycker att dom funkar rätt bra som semesterhoj oxå, även om det är när det svänger som dom kommer till sin fulla rätt. Dom hänger dessutom med bra på 200 meter rakt fram.. :banana
Jag vill ha nånting som inte känns som ett lok, alltså som går att svänga med.
Har testat polarens ZX9R -96a men den var lite trögstyrd tycker jag.
Hoppas att 98an är mer snabbstyrd.
Min favorit skulle vara en som e snabbstyrd som en R6 och lika stor men med en 1000kubikare i....man får väl köpa ZX10R, den ska ju visst vara så...:( men problemet e ju pengarna...

Mingves skrev:
Jag vill ha nånting som inte känns som ett lok, alltså som går att svänga med.
Har testat polarens ZX9R -96a men den var lite trögstyrd tycker jag.
Hoppas att 98an är mer snabbstyrd.
Min favorit skulle vara en som e snabbstyrd som en R6 och lika stor men med en 1000kubikare i....man får väl köpa ZX10R, den ska ju visst vara så...:( men problemet e ju pengarna...

ZX9:an är ju lite åt sporttourer hållet men GSX-R är snabbstyrd (från -96 och framåt). Om det inte var pengarna som styrde så kan man hitta ganska många 1000-kubikare som känns som 600:or men för 45000 så blir man lite mer begränsad. Möjligen skulle det kunna gå att hitta en R1:a oxå för dom pengarna men det blir ju ingen utställningshoj... fast å andra sidan så är det betydligt roligare att köra än att ställa ut hojen :hihi

newstead skrev:
ZX9:an är ju lite åt sporttourer hållet men GSX-R är snabbstyrd (från -96 och framåt). Om det inte var pengarna som styrde så kan man hitta ganska många 1000-kubikare som känns som 600:or men för 45000 så blir man lite mer begränsad. Möjligen skulle det kunna gå att hitta en R1:a oxå för dom pengarna men det blir ju ingen utställningshoj... fast å andra sidan så är det betydligt roligare att köra än att ställa ut hojen :hihi
Mitt dilemma är att jag inte har en bil. Det är jättesvårt att komma åt att provköra några hojar innan ett köp. Både Zmotor, superbike och honda har ju flyttat till frölunda/mölndal och dit går inga bussar:(
Så varje gånga som jag vill provköra en båge så får jag snällt :Bugar fråga syrrans gubbe om han kan skjutsa... :huvet
Det är därför som jag håller på och tjatar så. Jag får heltenkelt gå på andras erfarenheter :gnissla

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph