CBR900 vs ZX9R/7R vs GSX750R

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Om man har max45kkr att lägga på en båge, vilket köp får man mest hoj pengarna(roligast hoj).
Vilken hoj ska man undvika?
Hittils har jag bara kollat på kawworna men nu börjar jag bredda mig lite...

/M

Hade du inte slutat med hojåka efter Triumph-äventyret?

För att få reda på vilken hoj du ska köpa tycker jag du ska starta en poll, i gammal god tradition :-D

Lycka till! :-)

//Anders.

Prestandamässigt = ZX9 (den senare)
Chassimässigt = GSXR750 (96:or hade vevstaksproblem)
Kvalitetsmässigt = CBR900

Hehe, jag kommer ta det lite lungt med pollarna:)

//M

Törnberg skrev:
Hade du inte slutat med hojåka efter Triumph-äventyret?

För att få reda på vilken hoj du ska köpa tycker jag du ska starta en poll, i gammal god tradition :-D

Lycka till! :-)

//Anders.

Men allatså nyss hade du bestämt dig för en kawa, varför fortsätter du inte den tråden med dina nya frågor?
Det blir lite jobbigt med ständigt nya val och infallsvinklar, provkör hojarna och avgör vad du vill ha.
Du måste väl för tusan veta vilken typ av hoj du vill ha?
I den tidigare posten lät det som om de värsta supersporthojarna inte riktigt var din grej och nu börjar det segla in gsxr750 osv, hur har du tänkt använda hojen?

Poacher skrev:
Men allatså nyss hade du bestämt dig för en kawa, varför fortsätter du inte den tråden med dina nya frågor?
Det blir lite jobbigt med ständigt nya val och infallsvinklar, provkör hojarna och avgör vad du vill ha.
Du måste väl för tusan veta vilken typ av hoj du vill ha?
I den tidigare posten lät det som om de värsta supersporthojarna inte riktigt var din grej och nu börjar det segla in gsxr750 osv, hur har du tänkt använda hojen?

Så länge man inte köpt så kan man väl ändra sig? Och jag har inte ändrat mig, bara breddat mig.
Att provköra är svårt nu på vintern...jag har testat ZX9Ren, men jag kan ju inte hitta ett lämpligt objekt hur mycket jag än letar. Därför breddar jag nu min sökning till andra märken. Många hojar har inte tillstymmelse till s-bok och det känns inte bra när en R hoj varvar 12000rpm....
Och du har rätt, denna tråden borde legat under den förra!

/M

Last edited:
Mingves skrev:
Jag ska åka och bada;)
Jag vet att jag vill ha en hyfsat billig kul hoj som funkar till både bus och lite touring. Sedan måste den va snygg. Det ska va en av de jag nämt.
Att provköra är svårt nu på vintern...jag har testat ZX9Ren, men jag kan ju inte hitta ett lämpligt objekt hur mycket jag än letar. Därför breddar jag nu min sökning till andra märken. Många hojar har inte tillstymmelse till s-bok och det känns inte bra när en R hoj varvar 12000rpm....

/M
Då tycker jag du ska skippa gsxr750:n den är högvarvig, speciellt i versioner äldre än 00.
Bekvämast och mest allround är zx9 och cbr900 komer där i mellan, den är mer extrem och har sämre vindskydd osv.
Jag tycker uppriktigt sagt att det låter som att det är en zx9 du ska ha, eller möjligen en Thunderace, något i den klassen, många av de mer sportigare hojarna är inte alls lika bra för touring egentligen.

Mingves skrev:
Jag ska åka och bada;)
Jag vet att jag vill ha en hyfsat billig kul hoj som funkar till både bus och lite touring. Sedan måste den va snygg. Det ska va en av de jag nämt.

/M

Köp ett Kinderägg

Dessa trådar om vilken hoj jag ska ha osv osv bla bla....

:trött :zpy ;)

ZX-7R. Inget snack om saken. Kanske inte snabbast bland de du omnämnt, kanske inte lättast. Men garanterat bäst, snyggast och ballast...

KÖP!

Kawwan!!

Kawwan min gammla saknar jag för dess grymma motor och mycket sköna touring egenskaper. går grymmt fint men en el två på oavsett pacning osv. Riktigt kul alround hoj. Och riktigt snygg.

Har numera en gixxer 750-02 för jag tänkte lägga några varv på landets racingbanor i sommar. mindre,lättare och vassare men ganska jobbig att åka två på med packning och så.

Men som sagt, vänta till våren och provkör först.

Bifogat

• kawwan.jpg
    kawwan.jpg
    99.5 KB · Visningar: 125
  • 100_0003.mod.jpg
    100_0003.mod.jpg
    136.8 KB · Visningar: 93
Mavve skrev:
Köp den bågen du vill ha fattar du väl.

Då måste det bli en zx7r så klart om han inte är från vettet:tummenupp

GOODAlien skrev:
Då måste det bli en zx7r så klart om han inte är från vettet:tummenupp

Jag hade ju aldrig köpt en hoj för så lite pengar idag.....

Upp med bilder på din 7RR.

Seriöst!

Åk nu o köp Bikes tidning där dom testar dessa modeller och se vad dom grabbarna har bildat sig för uppfattning!. Där har du alla data på hojen också.

Att fråga här blir lite fel ibland, då alla som kör Kawwa säger: Kawwa är bäst bla bla osv osv ..

Som sagt vill du ha en opartisk bild av hojen o dess för o nackdelar så se till att läsa ngn seriös tidning där dom testar dessa hojar!.

Mitt högst personliga och seriösa förslag!

ZXRMANNEN skrev:
Seriöst!

Åk nu o köp Bikes tidning där dom testar dessa modeller och se vad dom grabbarna har bildat sig för uppfattning!. Där har du alla data på hojen också.

Att fråga här blir lite fel ibland, då alla som kör Kawwa säger: Kawwa är bäst bla bla osv osv ..

Som sagt vill du ha en opartisk bild av hojen o dess för o nackdelar så se till att läsa ngn seriös tidning där dom testar dessa hojar!.

Mitt högst personliga och seriösa förslag!
Visst är det så. Att jag propagerar för ZX-7r är för att jag själv vill ha en sådan. :gnissla. Det här med "Eftersom jag kör kawwa ska du också ha en sådan..." Det är inte riktigt min grej då jag haft både Yamaha, Suzuki, Honda och nu Kawasaki, så vidare värst märkestrogen är man ej... :)

Men visst, att köpa en begagnatguide är ju inte fel...

Mavve skrev:
Upp med bilder på din 7RR.

Det är klart jag kan göra det, men jag måste hem från jobbet först.

Och jag tycker inte du skal läsa för många bike heller. Du skal utt och prova dom for att få en ide hur dom är att kör och sitta på.

UrbanTiger skrev:
Varför skriver du i en tråd som du först spytt galla över att den ens existerar :va

Köp vingar Mingves :banana

Tycker fortfarande att tråden suger, men kände för att visa min goda sida :tummenupp

Mingves skrev:
Om man har max45kkr att lägga på en båge, vilket köp får man mest hoj pengarna(roligast hoj).
Vilken hoj ska man undvika?
Hittils har jag bara kollat på kawworna men nu börjar jag bredda mig lite...

/M

Tja igen! Kolla denna länk för grym info! Läs,förstå, skaffa dig ett beslut på vad som passar DIG bäst! ( Röstar på en CBR900RR),du kan ju få en -98 för dom pengarna med lite tur. :tummenupp

http://www.mcnews.com.au/Testing/SuperbikeComparoMarch2001_Page1.htm

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...