CBR1000RR - mekande

Och när jag nu ändå har tanken i luften o öppet (nåja) utrymme framför "En-massa-spjällhus-som -sitter-ihop-i-en-brygga", så tänkte jag försöka få dit tomgångsskruven igen.
Någon som kan se var den kan tänkas sitta? (tomgångsskruven/axeln vid röda pilen)

tomgångsskruven_LI.jpg

Och när jag nu ändå har tanken i luften o öppet (nåja) utrymme framför "En-massa-spjällhus-som -sitter-ihop-i-en-brygga", så tänkte jag försöka få dit tomgångsskruven igen.
Någon som kan se var den kan tänkas sitta? (tomgångsskruven/axeln vid röda pilen)

View attachment 471285
Det är något poetiskt vackert över en gammal Triumphmotor med en slang till motorn och med totalt tre kablar (utöver tändkablarna) från motorn.

Konstigt nog lyckades dom ha mera elfel med enbart tre kablar...

Det är något poetiskt vackert över en gammal Triumphmotor med en slang till motorn och med totalt tre kablar (utöver tändkablarna) från motorn.
s dom ha mera elfel med enbart tre kablar...
- Plus att likriktardioderna på äldre Trajjor gillar att vibrera loss o dansa ner i vägbrunnar. (åtminstone på min stelbens Bonneville -64)

- Plus att likriktardioderna på äldre Trajjor gillar att vibrera loss o dansa ner i vägbrunnar. (åtminstone på min stelbens Bonneville -64)
Det är sån't som kallas "charm" och "själ" i blocketannonserna.

Själ är väl närmast sanningen, för det brukar vara ett skäl till att dom säljs...

Själv vill jag ha en, även om lite bitar trillar av ibland (KTM förvaltar ju det arvet bra om man vill ha något modernare)

Enkelheten tilltalar mig, även om en CBR1000rr också skulle vara nice, men mysmeck med den ser komplicerat ut

Som GuW så prosaiskt kommenterade ovan, så stämmer det olidligt bra att det är komplicerat så fort man ska göra något annat än tanka, rätta till backspeglarna eller fälla ner sidostödet.

Såhär lättillgängligt satt tomgångsskruven fast strax under "En-massa-spjällhus-som -sitter-ihop-i-en-brygga":
tomgångsfästet.jpg
Den gula pilen pekar på toppen av mitt pekfinger som nuddar sidan av skruven. Ficklampan nedåt till höger i bild, gjorde inte mycket nytta i myllret av kablar o sladdar och ramfästen.
Jag fick känna mig fram, som en pubertetsyngling i första hånglet. Sen kände jag till slut hålet mot fingertoppen..och in med den. Så nu har jag tomgångsjusteringsskruv att leka med också.

Jag fick känna mig fram, som en pubertetsyngling i första hånglet. Sen kände jag till slut hålet mot fingertoppen..och in med den.

Men det var ett fint minne det också...

Jag tror inte du kommer att minnas tomgångsskruven :tummenupp med lika mycket glädje

Visst är det fint när man även måste ha en IT-avdelning när man renoverar.

De här två hålen längst fram i tanken verkar inte fylla någon funktion...eller?
1651136484749.png

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...