CBR1000F -88 som första hoj?

Hade en -86'a som gick hädan i en krash för några år sedan. Lite annan lackering på den som liknade den modellen som fanns i USA som hette Hurricane. Tyvärr har dom blivit tyngre iom nyare modeller. Stabila cyklar som faktiskt går att svänga med också. Kom dock ihåg att inte jämföra med moderna maskiner. Vi pratar ju om en 15 år gammal cykel. Bra med pulver! Var den första maskin -86 som med polisens radar toppade över 250 km/h verklig fart. Om du nu bestämmer dig för en sån så fundera på att byta till fälgar från en modernare 1000F. Det är lite väl smala däck med orginalfälgar. Har för mig att det går att byta ganska rakt av men kan ha fel. Med tanke på att det är en gammal maskin så var noga med att kolla den ordentligt! Vad gäller försäkring så finns det väl ingen anledning att ha mer än halvförsäkring. Bara självrisken på vagnskadan är ju i de flesta fall mer än cykelns värde.
 

Bifogat

  • hoj.jpg
    hoj.jpg
    9.1 KB · Visningar: 174
Last edited:
Fick lite bilder nu på en utan kåpa. fröjd för ögat? Nja... :mad:
Men det där fåniga skiten runt lyset får ju inte vara kvar!!!!
Måste väl gå att få loss den biten också och byte till typ Duke-lyse???
Då skulle det kunna se rätt ok ut som det såg ut på bilden...
 
Jag tror inte på att bygga om den till streetfighter. Du får en massa jobb att bygga ihop instrumenteringen! Är det inte alltför allvarliga skador är det nog bättre att repa dom och ge den en ny lack.
 

Bifogat

  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    21.8 KB · Visningar: 149
Ja t595sp, helförsäkra verkar ju vansinnigt. Halv skulle vara för stölden
men jag vet inte vad självrisken är på det.
Annars får det bli trafik för dryga 500 i månaden på mig själv....

Vet inte om lyset hamnar för långt ut om man pillar loss mätarna vid den plasten
som sitter närmast mätarna, alltså så man få mätarna intakta med minimalt med plast,
och sätter den tight med lyset...

Projekt är väl förnamnet känner jag... :D
 
men då får du bygga ett fäste att sätta mätarna på, för de sitter i kåpan, isf skulle jag bara spara varvräknaren och temp, sen skaffa en cykeldator för hastigheten.
 
Ja jag har varit inne på nåt liknande att skippa vissa mätare och sen ta cykeldator för hastigheten.
Hur pass exakt hastighet kan man få med en sån tro så inte Herr Blå
skulle komma och peta och pilla om något skulle slå lite fel... :rodnar
Tror du det skulle funka att bara ha dom kvar centrerat i mitten eller så?

Känns som den vettigaste lösningen nästan...
För övrigt, sitter den kåpan ihop med tanken på nåt vis?
Bilden ser ju lite skum ut just runt tanken på framsidan...
 
Har inte påstått att den är direkt vacker... =)
Men allt kan väl bli om vi säger så... Har en härrans
massa planer nu. Sen säger ekonomin att den är "lagom". :tummenupp
 
Eftersom jag har haft en i min ägo säger jag; Repa kåporna och lacka om! :fakta

Det är en massa kabelhärvor bakom instrumenteringen och jag har svårt att se att man skulle få till nåt bra av klä av den naken.
När jag hade min så slet jag av kåporna och den blir okristligt ful. Behåller du kåporna kan du ju skryta att du har världens snabbaste "scooter" som den omnämndes i Bike för många år sedan.

Dessutom ser det ju inte ut att vara allför allvarliga skador på kåporna. Är du inne på att bygga en streetfighter kanske du skulle titta på andra alternativ som är lättare att modifiera till en rimlig peng.
 
Trodde jag aldrig jag skulle höra från dig "berggren_martin"... :tummenupp
Hmm, nej det verkar ju inte vara den lättaste att bygga
direkt men vintern är ju lång... Visar sig... :D
Scooter är ju fräckt annars, Trimkrök och allt!
 
Wigen skrev:
15.000:- är det planerat... 4000 mil ungefär...
http://217.210.58.5/anderssonrr/picdb22.asp?id=albu00009
Där finns lite bilder, som man ser så är kåpan vid höger blinkers aningens
tillmosad så att den åker gärna av... =)
Nå, vad säger du? :bow

Kan bara säga att det är billigt.. köpte en -87:a i början på sommaren iofs. nybes. nytt bakdäck & nytt batteri. fick ge 26000:- men & andra sidan kostar den bara 3400:-/helår i helförsäkring.

Tryck ut blinkersen, fyll i reporna med lite svart färg ... tuta & kör...
 
Tuta och kör i alla fall! :rock

Tror tiden får utvisa hur det blir...
Bra är väl i alla fall målet... :tummenupp
 
Kan bli jättebra, beror väl lite mer på vem du är, körerfarenhet, mm mm, men bara för man har en stor motor o effekt behöver det inte betyda att man utnyttjar all effekt direkt! Tror det är en "snäll" hoj att börja med, men som har pulver så det räcker och blir över trots allt :tummenupp
 
Blomquist #14 skrev:
Jo jag vet att den är i absolut största laget men helt omöjligt kan det väl inte vara?
Jag menar, det är lite skillnad på 35000:- och 15000:- också...
Om ingen har en 750 eller så, vill ta för tung på en gång...


Köp min suzuki gsx 750 ES -83 :tummenupp Kanonbra hoj att övningsköra på. Både brorsan o jag gjorde det.

Billig försäkring med, 1383 hel/helår.

Du får den för 14000! :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top