CBR1000F -88 som första hoj?

Blomquist #14 skrev:

CBR:en är en kanonhoj!

Gruvligt underskattad kom den lite i skymundan p.g.a många orsaker...
DELS skulle den ju vara en sporthoj, fast ändå inte...
Detta var innan man lanserade begreppet sporttourer...

Som sådan är den troligen oslagbar i sittt segment och den betingar ju väldigt låga priser. Motorn är ju en pärla och fick leva vidare i BIG-1 (Big One) och dess kloner.

Det är det positiva.

Myntets baksida heter design.

Honda var (återigen) så långt före sin tid, när de kom ut med en helt inkåpad maskin, och VISSA färgkombinationer genom åren ger mig KRUPP på den hojen!!
Inkapslingen var ju en aerodynamisk HIT, men får samtidigt hojen att se ut som nån badrumsprodukt! Eller kanske nån futuristisk hushållsmaskin?
Liknar elakt sagt en hormonstinn vespa.

Icke förty: Summa summarum tror jag att man får allra mest hoj för pengarna om man köper en CBR1000, just med tanke på de låga priserna.

Vill man ha nåt liknande, men med lite högre pris, och kanske något sävligare vägegenskaper ska man definitivt titta på zzr1100.

Yammas alternativ de här åren är inga alternativ i denna klass och typ av maskin. Antingen för sportiga (FJ11&1200) eller för gubbiga (GTR)
Suzuki har aldrig varit min likör, så att de har alla fina 1100E, ES, F, G maskiner hjälper inte MIG iaf. Deras Cavalcade är ju en GW-wannabe och är way out...
 
Last edited:
Alltså jag vill inte vara taskig men hur kan man komma med förslag på hoj 1,5år efter att trådskaparen skulle köpa hoj??? Är det bara jag som läser datummarkeringen ovanför inläggen??
 
Nexor skrev:
Alltså jag vill inte vara taskig men hur kan man komma med förslag på hoj 1,5år efter att trådskaparen skulle köpa hoj??? Är det bara jag som läser datummarkeringen ovanför inläggen??



Nej, därav nostalgin...
Men men, där kan du snacka om
att söka info i gamla trådar! :tummenupp
 
Blomquist #14 skrev:
Nej, därav nostalgin...
Men men, där kan du snacka om
att söka info i gamla trådar! :tummenupp


hehe. Men hur gick det sen då? Kom inte o säg att jag läste hela tråden utan att få veta om det blev den där CBR:en eller ngn annan. Och hur var den ifall den blev den?
/nickenyfiken
 
FANTEN skrev:
hehe. Men hur gick det sen då? Kom inte o säg att jag läste hela tråden utan att få veta om det blev den där CBR:en eller ngn annan. Och hur var den ifall den blev den?
/nickenyfiken


Tjenare!

Jo det blev den där, lagade kåporna över vintern, annonserade ut den
för dubbla inköpspriset och böt den jämt mot en FZR1000. :tummenupp

Så att... Jorå, det vart en bra affär!

Växellåda och motor var kanon trots ca 5000 mil så det där snacket om
att CBR'n är tålig och hållbar kan jag bara hålla med om!
Inte många andra CBR att jämföra med för min del men, whatever.
 
Blomquist #14 skrev:
Tjenare!

Jo det blev den där, lagade kåporna över vintern, annonserade ut den
för dubbla inköpspriset och böt den jämt mot en FZR1000. :tummenupp
.
Muuhahaha, tur att någon har ork. Där ser man vad man hade kunnat tjäna på några timmar i garaget. Men hade den inte blivit såld så hade den stått kvar orörd i garaget än idag (Det var min fars hoj om någon undrar).
Gratulerar till det nya världsrekordet i trådlyft. Det värsta jag sett tror jag.....:)
 
Last edited:
Ang försäkring

Tja
Har själv en cbr 1000F 97 som jag betalar ca 7000kr hel/hel.
Jag har den försäkrad på if, Honda märkesförsäkring.
ring dit, en 88är ännu billigare för att den är mer än 11 år gammal.
Lycka till
Johan
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top