CBR 929 bluddrar när den känner för det.

Svårt att säga om det är tänd problem eller bränsle då han skriver att den bluddrar, en surad motor brukar väl bluddra? eller en som inte får brännsle...

Kolla fuelrailen för skräp, testa andra spridare, kan vara en spridare som hänger sig, har hänt på motorer som gått lite längre, då börjar dom missa ordentligt på en burk... HAr du PC3? vet att dom kan ställa till det med spridar dutyn ibland..

borde inte vara så jäddra svårt, är ju bara en honda ;)

Kan du sätta på ett strob? Kolla isåfall bägge spolarna. Syns ganska bra om dom missar. Inga probs där så kan du utesluta tändningen. Glapp i killswitchen? Har du larm?Låna en klocka och kolla så bränsletrycket håller.
Ideer förtillfället. Feedbacka gärna om du löser problemet.

Hmm spolar.. det är väl inbyggt på något sätt i tändhatten..
den röda dödar knappen misstänkte jag inna men efter att ha flippat den till från några gånger så kändes det inte som det var det( dock inte omöjligt)
Det finns inget larm på hojen
Jag har svårt att tro att bränsletrycket skulle kunna vara dåligt då den inte går "klent" utan snarare drar in i en vägg...

Jag hade problem med killswitchen på min. Kunde tvärdö ibland. Testa o rengöra o spruta i lite 5-56 om du inte redan kollat den. Gjort på max 5 min.

// Tobbe

Har provat o trycka av på några gånger untan resultat dock kan det fortfarande vara den som spökar..

Det är inte ett bränsle problem, kolla upp tändninglåset så att det inte är något glapp där.

tändningslåset står på listan att kolla på tisdag

Svårt att säga om det är tänd problem eller bränsle då han skriver att den bluddrar, en surad motor brukar väl bluddra? eller en som inte får brännsle...

Kolla fuelrailen för skräp, testa andra spridare, kan vara en spridare som hänger sig, har hänt på motorer som gått lite längre, då börjar dom missa ordentligt på en burk... HAr du PC3? vet att dom kan ställa till det med spridar dutyn ibland..

borde inte vara så jäddra svårt, är ju bara en honda ;)

Ska prova o byta spridarna också.
Jag har dock ingen PC3

Last edited:
Har nu även bytat tändningslås och byglat dödarknappen. utan framgång...
Dock gjorde jag en iaktagelse när jag va ute.. de gånger den hoppar till så verkar det vara 1000Varv den tappar.... vid varje hack..

Jag tror jag har hittat felet nu.....

Bytade kamaxelgivaren..... o nu har den inte hackat på säkert 300meter.... :rolleyes:
Återkommer inom kort med slutkommentar om det va den eller inte..
Ska bara bygga om halva hojen till orginal igen:näsblod

Sattsar ett par utsrapade knäpuckar på att det är spridarfel/brännsletryck :tummenupp

Wooohoooo Känns som jag är ett par nerskrapade puckar rikare, jag pmar min adress:pannkyss

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!