CBR 929 bluddrar när den känner för det.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Börjar gå torr på saker som kan ha gått sönder nu.

Hojen dör ibland bara för nån hundradelssekund o ibland helt.
Det kan komma på vilket varvtal som.
Varvräknaren stutsar även till då.

Är det någon som varit med om detta tidigare o har någon fundering om vad som kan utlösa detta?
 
Inte kontakten till stödet som spökar? Eller glapp i någon kontakt?
 
Inte kontakten till stödet som spökar? Eller glapp i någon kontakt?

Jag har till 99% dragit av o satt dit alla kontakter igen.
Har även provat att bygla stödet o de blev inte bättre för de..
 
Last edited:
mystiken tätnar, nu är kabelhärvan bytad och stryboxen(ecu den med två stora kontakter) men fortfarande samma.
 
Last edited:
Har du kollat så att inte förgasarna flödar över, eller att flottörnivån är rätt? Annars surar den ju ner sig.
 
har du sportluft filter på den? polarns hoj bluddrade en hel del men vi satte i orginal luft filter så gick den som en klocka:tummenupp
 
Dum fråga måhända, men har du kollat så att kablarna sitter fast ordentligt i batteriet? Hade samma skit på min, o det visade sig vara +kabeln som satt löst.
 
Dum fråga måhända, men har du kollat så att kablarna sitter fast ordentligt i batteriet? Hade samma skit på min, o det visade sig vara +kabeln som satt löst.

Har bytat kabelhärva så det problemet borde va kollat..
Har dessutom startat hojen med laddaren i och den krångla då med,..

har du sportluft filter på den? polarns hoj bluddrade en hel del men vi satte i orginal luft filter så gick den som en klocka:tummenupp


Har de senaste testreporna kört utan luftburken för att få bort saker som kan vara fel.. men som sagt det är inte alltid.. ena sekunden går den hur fint som helst.. o nästa..

Har du kollat felkoder??

Den ger inga felkoder tyvärr
 
Last edited:
Kollat stiften , tändhattarna ? Några överslag där ?
 
Kan du sätta på ett strob? Kolla isåfall bägge spolarna. Syns ganska bra om dom missar. Inga probs där så kan du utesluta tändningen. Glapp i killswitchen? Har du larm?Låna en klocka och kolla så bränsletrycket håller.
Ideer förtillfället. Feedbacka gärna om du löser problemet.
 
Jag hade problem med killswitchen på min. Kunde tvärdö ibland. Testa o rengöra o spruta i lite 5-56 om du inte redan kollat den. Gjort på max 5 min.

// Tobbe
 
*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back
Top