CBR 929 bluddrar när den känner för det.

Svårt att säga om det är tänd problem eller bränsle då han skriver att den bluddrar, en surad motor brukar väl bluddra? eller en som inte får brännsle...

Kolla fuelrailen för skräp, testa andra spridare, kan vara en spridare som hänger sig, har hänt på motorer som gått lite längre, då börjar dom missa ordentligt på en burk... HAr du PC3? vet att dom kan ställa till det med spridar dutyn ibland..

borde inte vara så jäddra svårt, är ju bara en honda ;)
 
Kan du sätta på ett strob? Kolla isåfall bägge spolarna. Syns ganska bra om dom missar. Inga probs där så kan du utesluta tändningen. Glapp i killswitchen? Har du larm?Låna en klocka och kolla så bränsletrycket håller.
Ideer förtillfället. Feedbacka gärna om du löser problemet.



Hmm spolar.. det är väl inbyggt på något sätt i tändhatten..
den röda dödar knappen misstänkte jag inna men efter att ha flippat den till från några gånger så kändes det inte som det var det( dock inte omöjligt)
Det finns inget larm på hojen
Jag har svårt att tro att bränsletrycket skulle kunna vara dåligt då den inte går "klent" utan snarare drar in i en vägg...

Jag hade problem med killswitchen på min. Kunde tvärdö ibland. Testa o rengöra o spruta i lite 5-56 om du inte redan kollat den. Gjort på max 5 min.

// Tobbe


Har provat o trycka av på några gånger untan resultat dock kan det fortfarande vara den som spökar..

Det är inte ett bränsle problem, kolla upp tändninglåset så att det inte är något glapp där.

tändningslåset står på listan att kolla på tisdag

Svårt att säga om det är tänd problem eller bränsle då han skriver att den bluddrar, en surad motor brukar väl bluddra? eller en som inte får brännsle...

Kolla fuelrailen för skräp, testa andra spridare, kan vara en spridare som hänger sig, har hänt på motorer som gått lite längre, då börjar dom missa ordentligt på en burk... HAr du PC3? vet att dom kan ställa till det med spridar dutyn ibland..

borde inte vara så jäddra svårt, är ju bara en honda ;)

Ska prova o byta spridarna också.
Jag har dock ingen PC3
 
Last edited:
Har nu även bytat tändningslås och byglat dödarknappen. utan framgång...
Dock gjorde jag en iaktagelse när jag va ute.. de gånger den hoppar till så verkar det vara 1000Varv den tappar.... vid varje hack..
 
Jag tror jag har hittat felet nu.....

Bytade kamaxelgivaren..... o nu har den inte hackat på säkert 300meter.... :rolleyes:
Återkommer inom kort med slutkommentar om det va den eller inte..
Ska bara bygga om halva hojen till orginal igen:näsblod

Sattsar ett par utsrapade knäpuckar på att det är spridarfel/brännsletryck :tummenupp

Wooohoooo Känns som jag är ett par nerskrapade puckar rikare, jag pmar min adress:pannkyss
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top