Cbr 900rr årgång 92 restaurering

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Är du väldigt avis så vet jag en RC45 med få mil som blir till salu - men den kräver en tjock plånbok :)
Nja den plånboken kommer jag aldrig att ha, men en första generationens Fireblade för rimliga pengar intressant. :)
 

gfra

Medlem
Gick med
10 Jul 2020
Ort
Åland
Hoj
929 Fireblade, KTM 990 SMT, CRF450, Ape RS125
Är du väldigt avis så vet jag en RC45 med få mil som blir till salu - men den kräver en tjock plånbok :)
Inte för att jag någonsin kommer ha råd, men skulle vara intressant att se annonsen när den dyker upp.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Inte för att jag någonsin kommer ha råd, men skulle vara intressant att se annonsen när den dyker upp.
Tror inte att han vill annonsera, men skall hälsa på om en vecka eller två o höra om han bestämt sig.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
@Tadao Baba snyggt! Gillar tröjan ;)

Det roligare är att jag har haft just exakt en sådan hoj, när jag var... 19 år tror jag. Slutade med en tankslapper på E4an på väg till Stockholm. Det blev att åka ambulans :D

Sedan har jag lite videos från tiden på flygfält där jag gjorde wheelies på 6:e växeln. Vilka minnen det poppade upp av att se din tråd :D

Hoppas vi möts på vägarna, tänker skaffa hoj i år :)
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
@Tadao Baba snyggt! Gillar tröjan ;)

Det roligare är att jag har haft just exakt en sådan hoj, när jag var... 19 år tror jag. Slutade med en tankslapper på E4an på väg till Stockholm. Det blev att åka ambulans :D

Sedan har jag lite videos från tiden på flygfält där jag gjorde wheelies på 6:e växeln. Vilka minnen det poppade upp av att se din tråd :D

Hoppas vi möts på vägarna, tänker skaffa hoj i år :)
Hur fick du en tankslapper, vad hände?
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
@Tadao Baba snyggt! Gillar tröjan ;)

Det roligare är att jag har haft just exakt en sådan hoj, när jag var... 19 år tror jag. Slutade med en tankslapper på E4an på väg till Stockholm. Det blev att åka ambulans :D

Sedan har jag lite videos från tiden på flygfält där jag gjorde wheelies på 6:e växeln. Vilka minnen det poppade upp av att se din tråd :D

Hoppas vi möts på vägarna, tänker skaffa hoj i år :)
Lägg upp på youtube och dela med dig! :D
Hur fick du en tankslapper, vad hände?
Testa en sån här hoj så får du reda på det ganska så snabbt hahaha
 

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto
Instämmer i hyllningskören; fasen vad fint det blir!
Har du förresten koll på RRC restorations på youtube? Han har precis avslutat en übernogrann renovering av en VFR400R. Om du mot förmodan skulle behöva inspiration alltså.
Tack! Jo jag har kollat på RRC, dels den restaureringen på VFRn men även på annat. Mycket underhållande kanal och alltid lär man sig något!
Även om han gör saker jättefina, så vill jag inte göra min för fin så jag blir rädd att använda den, det är med mening som jag håller det på en rimlig nivå.
@Tadao Baba snyggt! Gillar tröjan ;)

Det roligare är att jag har haft just exakt en sådan hoj, när jag var... 19 år tror jag. Slutade med en tankslapper på E4an på väg till Stockholm. Det blev att åka ambulans :D

Sedan har jag lite videos från tiden på flygfält där jag gjorde wheelies på 6:e växeln. Vilka minnen det poppade upp av att se din tråd :D

Hoppas vi möts på vägarna, tänker skaffa hoj i år :)
Ja visst är det en snygg tröja 😉, skön är den också, så jag kommer absolut köpa fler när du orkar.

Du får gärna lägga upp filmerna här i tråden, jag älska sånna filmer.
Även jag blir nyfiken på vad som kan ha varit för orsaken till en TS?
Men jag gissar att du ”momsa på motorvägen”?
 

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Ort
mitt i mörka Småland!
Hoj
S1000R M
@Tadao Baba snyggt! Gillar tröjan ;)

Det roligare är att jag har haft just exakt en sådan hoj, när jag var... 19 år tror jag. Slutade med en tankslapper på E4an på väg till Stockholm. Det blev att åka ambulans :D

Sedan har jag lite videos från tiden på flygfält där jag gjorde wheelies på 6:e växeln. Vilka minnen det poppade upp av att se din tråd :D

Hoppas vi möts på vägarna, tänker skaffa hoj i år :)
Mmm, jag känner igen det där, den hade en sådan tendens när man släppte ner framhjulet i 200+ 😬

IMG_3064.jpeg
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
framhjulet var plötsligt i luften i några hundra meter. Sen var inte hjulbasen korrekt på hojen, så den landade snett. Vi skyller på det. Och sen tror jag inte det hjälpte att framgafflarna läckte och hade slut på olja i princip.
Menar du att hjulbasen är kort på den modellen, eller hade det hänt något? :)
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Med tanke på den generella finishen och den typ av hoj som det rör sig om, förvånar det mig att en så viktig del som avgasröret får simpel matt-svart-sprayfärg.
Skärmavbild 2024-02-24 kl. 00.11.35.png
Man behöver inte vara ett proffs eller ha tillgång till dyra verktyg för ett mer värdigt utseende.
 
Last edited:

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto
Med tanke på den generella finishen och den typ av hoj som det rör sig om, förvånar det mig att en så viktig del som avgasröret får simpel matt-svart-sprayfärg.
View attachment 495482
Man behöver inte vara ett proffs eller ha tillgång till dyra verktyg för ett mer värdigt utseende.
Det är inte original rör, och det var så som detta effektrör såg ut som nytt.
Jag har originalkrökarna och ett avgasrör som ligger och väntar, och kanske sätter jag dit det?! Blank svart istället.

Men att putsa och polera upp kröken på den här hojen blir det inte, det är ingen custom. 😉
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Det är inte original rör, och det var så som detta effektrör såg ut som nytt.
Jag har originalkrökarna och ett avgasrör som ligger och väntar, och kanske sätter jag dit det?! Blank svart istället.

Men att putsa och polera upp kröken på den här hojen blir det inte, det är ingen custom. 😉
Jag är övertygad att det blir kanon, oavsett vad du väljer! :mattias Jag hoppas verkligen att få se den i sommar! :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det är inte original rör, och det var så som detta effektrör såg ut som nytt.
Jag har originalkrökarna och ett avgasrör som ligger och väntar, och kanske sätter jag dit det?! Blank svart istället.

Men att putsa och polera upp kröken på den här hojen blir det inte, det är ingen custom. 😉
Mmm, säkert... :D
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top