CBR 600 streetfighter till dottern

• Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date
Idag ringde de från Elmia mässan och sa att de vill ha med både min blingade zx7:a och dotterns cbr på mässan i påsk (bilsport performance och custom show).:yoparty

Grattis. Då får man ju komma upp o kolla in dem live:)

Fräckt! Riktigt bra jobbat ;)

Snyggt Janne!

Blir de Västervik i sommar igen?

Är väl meningen det. Har ju en friplåt sedan förra årets vinst. I år vill Matilda ställa ut också. Först blir det Jönköping och Elmia mässan i påsk.

Här är några bilder från helgen då hojen var utställd på Biltema.
Startade hojen igår också. Gick igång så fint så.

Har en fundering om jag ska flytta tändningslåset och göra en instrumentbräda i alu. Ska även införskaffa wave skivor fram.

Bifogat

• Färdig 4.JPG
    Färdig 4.JPG
    203.5 KB · Visningar: 341
  • Färdig bak.JPG
    Färdig bak.JPG
    134.5 KB · Visningar: 216
  • Färdig vänster.JPG
    Färdig vänster.JPG
    228.2 KB · Visningar: 528
Riktigt fint bygge :tummenupp
Kollade in hojen (hojarna) på Biltema förra lördagen.
Kul att ni går efter eget tycke och smak och inte efter vad som ska vara "modernt"!
Tycker det passade super med det uppdragna röret till pipan, sen får "förståsigpåarna" säga vad de vill :arsele

Tummen upp! :tummenupp
MVH/ Offroad från Söderhamn

Fick lite prylar på posten idag. Waveskivor fram samt en ny backamera. Bilder kommer ikväll. Skivorna var snorbilliga. Helt nya $150 inkl frakt för båda, slapp tullen också:tummenupp .Nu ska det bli skruva av nästa vecka.

Kunde inte hålla mig till nästa vecka. Lite whisky först så bar det av ut i garaget. Kameran på plats även waveskivorna satt som en smäck.

Bifogat

• Kamera ir.JPG
    Kamera ir.JPG
    173.6 KB · Visningar: 187
  • Wave skivor.JPG
    Wave skivor.JPG
    171.5 KB · Visningar: 153
  • Wave.JPG
    Wave.JPG
    179.4 KB · Visningar: 115
Blev väldigt inspirerad av att sätta fart på min egen garagerenovering efter att följt din tråd. Grymt effektivt jobbat. Tänkte jag själv skulle beställa på ebay, men hur hittar du allt? Söker du alltid på säljare som vill skicka till Sverige och sånt som kommer med flyg, typ bromsskivor från hong kong, vad brukar tullavgifterna bli på? Betalar du alltid innan de skickar?

Nåja i vilket fall som helst är du grym garagebyggare, kommer och tittar på hojen på elmia förresten.

Blev väldigt inspirerad av att sätta fart på min egen garagerenovering efter att följt din tråd. Grymt effektivt jobbat. Tänkte jag själv skulle beställa på ebay, men hur hittar du allt? Söker du alltid på säljare som vill skicka till Sverige och sånt som kommer med flyg, typ bromsskivor från hong kong, vad brukar tullavgifterna bli på? Betalar du alltid innan de skickar?

Nåja i vilket fall som helst är du grym garagebyggare, kommer och tittar på hojen på elmia förresten.

Är mest en fråga om tid och veta vad sakerna heter på engelska eller tyska. Står det att de inte skickar till Sverige så är det bara att maila och fråga. De flesta gör det iallafall. Frågar alltid efter fraktkostnad också. Betalning sker alltid i förskott, paypal är säkert. Tullen brukar gå rätt bra, jag brukar fråga om de kan skriva ner värdet och ibland går det bra.. Bara att sätta igång. Kom bara ihåg att vinner du en auktion så är du skyldig att betala.

Jo, jag börjar komma in i ebay djungeln nu, tack för snabbt svar.:tummenupp Började med att beställa lite dekaler som nu kommit och tänkte bara höra om du brukar klarlacka över dessa. Något att tänka på?

Jo, jag börjar komma in i ebay djungeln nu, tack för snabbt svar.:tummenupp Började med att beställa lite dekaler som nu kommit och tänkte bara höra om du brukar klarlacka över dessa. Något att tänka på?

Har inte klarlackat över alla, endast de som är på tanken. Kom ihåg att du måste matta ner ytan innan du sätter på dekalerna om du ska klarlacka över.

Förbannat snygga skivor!

Blev sugen på att byta själv ;)

Förbannat snygga skivor!

Blev sugen på att byta själv ;)

Ja de var inte speciellt dyra heller.
Håller på med en instrumentbräda i kolfiber, sedan är det bara lite småpill kvar. Den bör vara klar nästa vecka. Vi ska ju till Elmia och ställa ut hojarna i påsk.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman