CBR 600 streetfighter till dottern

• Thread starter Thread starter zx
  • Start date Start date
Tog ut hojen ur garaget i solskenet och tog några bilder(äntligen klar). Bara lite polering som fattas, nästa helg är det Elmia för hojen.

Är det någon som ser övningskörnings skylten.?:rolleyes:

Bifogat

• klar 1.JPG
    klar 1.JPG
    210.1 KB · Visningar: 410
  • klar 4.JPG
    klar 4.JPG
    186.2 KB · Visningar: 460
  • klar 6.JPG
    klar 6.JPG
    188.9 KB · Visningar: 380
  • klar 7.JPG
    klar 7.JPG
    210.4 KB · Visningar: 352
MAFFIG skylt :D

Ser fin ut, inga bilder framifrån?

Tog ut hojen ur garaget i solskenet och tog några bilder(äntligen klar). Bara lite polering som fattas, nästa helg är det Elmia för hojen.

Är det någon som ser övningskörnings skylten.?:rolleyes:

Japp under ljuddämparn:tummenupp

Ser riktigt gött ut!

Grattis till ett cleant bygge ;)

Jag tror att en klarglasbaklampa hade gjort enorm skillnad. Det blir en lite för skarp brytning i mina ögon när det kommer en röd lampa på den i övrigt svarta och vita röven....

I övrigt ett grymt bygge...

Är inte tanken med en övningskörningsskylt att folk ska se den, så de kan visa extra mycket hänsyn till den okunnige föraren som sitter på hojen.

Snygga tribaler, förresten...

Skylten ska enbart sitta på under Elmia mässan nästa helg. Blir en lite större skylt sedan under nummerplåten.

Jag tror att en klarglasbaklampa hade gjort enorm skillnad. Det blir en lite för skarp brytning i mina ögon när det kommer en röd lampa på den i övrigt svarta och vita röven....

Hade samma tanke men eftersom det finns lite andra röda detaljer på hojen så tyckte vi inte det störde så mycket. Vem vet det kanske sitterett sådant glas där iallafall snart.

Last edited:
Jau. eller i värsta fall fram med lite toningsspray?

Slutnotan hamnade på ca 30k inkl. inköp av hoj. Tycker det är en helt ok summa.

Skylten ska enbart sitta på under Elmia mässan nästa helg. Blir en lite större skylt sedan under nummerplåten.
Ok. För den där verkade inte riktigt följa den föreskrivna storleken.

Eller rättare sagt så var den inte ens i närheten: VVFS 2005:53 om skylt som används vid övningskörning. Det har kommit en ändring som heter VVFS 2008:320 också, enda skillnaden mot VVFS 2005:53 är att i 3 kap. 1§ så är texten "Vägverket" utbytt mot "Transportstyrelsen". :näsblod

Såg den på Elmia:rolleyes: Fint bygge. Måste säga att den ser 10 gånger bättre ut i verkligheten, alltså positivt:tummenupp

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm