Cbr 125

kalle_a skrev:
bara bra själv då?? du e nog lite för omogen för att överhuvudtaget vistas på internet
Jotack, bara bra, strålande väder ute , kört lite hoj, kan det bli bättre?
Nepp, är det nån som är omogen så är det du, eller så har du fel tankesätt, välj själv. Ta inte allt på alvar. Det skulle hjälpa dig.
 
kalle_a skrev:
bara bra själv då?? du e nog lite för omogen för att överhuvudtaget vistas på internet
ps. trodde väl igentligen inget annat än att du gick på högstadiet! :kocko moha
 
Lindahl skrev:
Ja visst den kommer låta mer, men inte över bullergränsen på 103 db eller vad det är, ingen risk...

tror du att det där Mircron slip-on ett kommer att komma till sverige!?
borde väl göra tycker man... :va
 
kalle_a skrev:
tror du att det där Mircron slip-on ett kommer att komma till sverige!?
borde väl göra tycker man... :va



Ingen aning...annars äre väll bara å köpa nått från usa eller tyskland..

Äre ingen som prövat tagit ut ljuddämparninsatsen, själv dämpningen i slutburken på sin cbr? För det är väll inte som på 2 taktarna, bara en expantionskammare utan dämpning?

Går nog å få till gött ljud i den!, men kanske inte som på större hojar..
 
Lindahl skrev:
Ingen aning...annars äre väll bara å köpa nått från usa eller tyskland..

Äre ingen som prövat tagit ut ljuddämparninsatsen, själv dämpningen i slutburken på sin cbr? För det är väll inte som på 2 taktarna, bara en expantionskammare utan dämpning?

Går nog å få till gött ljud i den!, men kanske inte som på större hojar..

okej. Nej det är ju annorlunda eftersom att det är 4-takt, det är ju inte så noggrant med motstånd os v som det är på dom.
Ska vänta på effektrör, så man har kvar orginalet, vill inte gå miste om 5års garanti.
'mvh /kalle
 
CB med raka rör låter ljuvligt! Både tomgångsknallar och gasavslag får håret att resa sig!

Bygg ett eget rör istället! Det gjorde jag och saknar inte den tysta original pipan för en sekund! :Bugar

(Nackdelen är att det låter som den går i 200 när man rullar fram på 70-90 vägar och att öronproppar behövs för att undvika tinitus :D )
 
kalle_a skrev:
okej. Nej det är ju annorlunda eftersom att det är 4-takt, det är ju inte så noggrant med motstånd os v som det är på dom.
Ska vänta på effektrör, så man har kvar orginalet, vill inte gå miste om 5års garanti.
'mvh /kalle


Pröva dig fram lite då, låna en ljuddämpare från någon annan sporthoj, bara slutburken, ifall den passar, vore ju skit kul å höra vad det blir för ljud!

Orginal går cbren ruskigt tyst, när jag drog in kopplingen trodde jag cykeln dog! :tungan har provkört en..
 
Lindahl skrev:
Pröva dig fram lite då, låna en ljuddämpare från någon annan sporthoj, bara slutburken, ifall den passar, vore ju skit kul å höra vad det blir för ljud!

Orginal går cbren ruskigt tyst, när jag drog in kopplingen trodde jag cykeln dog! :tungan har provkört en..

Jag har en sida där man kan beställa micron nu.. typ 299,99£ för ett i Titanium
I stainless 199,99£ och i Carbon 299,99£
 
Last edited:
Carbon Coloured Blue/Red Var ju lätt fräckast!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top