Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nä, det är konventionell koppling/växling ? Den är kul att köra, på ett annorlunda sätt?den är ju liten, skrapar i med inte alltför mycket nedlägg, drar många blickar till sig. Framförallt många äldre rävar som kommer fram och snackar, det är kul?Är det suicide shift på den?Hur är det att köra? Kul? Är kopplingen integrerad eller använder du handkoppling?
Tackar!Det där gjorde du bra! Kul tråd och riktigt fint bygge.
Blev det jubel, busvisslingar och applåder från tjejerna i hästhagen? Tyckte väl jag kände igen Lexe/Tolvfors - sitter från den tid man blev skjutsad till matcherna på Gavlerinken när Stygge Stigge, Lill-prosten och Tigern var på hugget.Tackar!
Geografin är spot on! Tjejernas reaktioner är mer blandade..Blev det jubel, busvisslingar och applåder från tjejerna i hästhagen? Tyckte väl jag kände igen Lexe/Tolvfors - sitter från den tid man blev skjutsad till matcherna på Gavlerinken när Stygge Stigge, Lill-prosten och Tigern var på hugget.
Jaha hörni. Hojen är ju "klar" men något ska man ju göra på fritiden? Köpte en smältugn i våras som jag börjat lära mig aluminiumgjutning med.
Efter en ljusstake och en kapsylöppnare blev det ju dags för något till hojen. Vilket var tanken med ugnen från början.
Tog min gamla tändkåpa och svarvade av flänsarna, sågade ut en blixt i trä och limmade dit. Lite spackel och färg sen var den redo.
View attachment 464010
View attachment 464011
View attachment 464012
View attachment 464013
Blev hål på två ställen men de kan jag nog svetsa igen. Visste inte hur mycket det skulle krympa, blev ca 1 mm på invändiga diametern så det får slipas eller svaras upp innan den passar på hojen.
Imorrn ska den snyggas upp!
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti