Carlbarks ???

Status
Ej öppen för fler svar.

Jorreman

Mr Jorreman
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
Suzuki Hayabusa
Förvirrade mig på (underbara) småvägar till Örebro och Kumla idag och tänkte jag skulle köpa lite oljespray innan jag åkte tebax till Hufvudstaden igen. In på Carlbarks i Kumla som säljer bla Suzuki. Vart grymt förvånad för dom verka helt ointresserade av en sporthojskille som mig. Fick stå länge vid deras reservdelsdisk å vänta "på min tur". ett gäng äldre herrar (läs ångbåtar) hade intagit butiken och de fick 110% uppmärksamhet av säljarna och reservdelsgänget. Det tog banne mig över 30min att få ut en burk med kedjespray. Aldrig med Carlbarks i Kumla den saken är säker. Dom vill helt klart inte ha kunder ... :arsele

Last edited:
Jorreman skrev:
2306425 Förvirrade mig på (underbara) småvägar till Örebro och Kumla idag och tänkte jag skulle köpa lite oljespray innan jag åkte tebax till Hufvudstaden igen. In på Carlbarks i Kumla som säljer bla Suzuki. Vart grymt förvånad för dom verka helt ointresserade av en sporthojskille som mig. Fick stå länge vid deras reservdelsdisk å vänta "på min tur". ett gäng äldre herrar (läs ångbåtar) hade intagit butiken och de fick 110% uppmärksamhet av säljarna och reservdelsgänget. Det tog banne mig över 30min att få ut en burk med kedjespray. Aldrig med Carlbarks i Kumla den saken är säker. Dom vill helt klart inte ha kunder ... :arsele

Varför vänta så länge? Hade jag fan inte pallat... :tummenner

Ja du, det är konstigt att det kan vara kö ibland :rolleyes
Pallar man inte vänta säljs det kedjesprey på rätt många andra ställen.
"hej jag ska köpa pråm-grejer för 70000" eller "hej jag borde få tränga mig före, så ni kan tjäna 15kr på mig".
Vet vem jag hade servat ;)

E mer pengar å tjäna på å utrusta customtoaletterna med massa prylar vettu, nya fransar till styret 500 spänn :tungan

Trist dock att dom inte tog sej till ditt ärende som förmodligen bara tagit 20 sekunder.

handlar rätt ofta där och kan säga att det är bra sevice men dom har jävligt mycket att göra alltid

Till slut så blir man bara så där tokigt enveten å bestämd, ska bara ha min kedjespray om jag så får stå här hela dan... Men som sagt Carlbarks suger !

Headbanger skrev:
2306442 Varför vänta så länge? Hade jag fan inte pallat... :tummenner

Jorreman skrev:
2306499 Till slut så blir man bara så där tokigt enveten å bestämd, ska bara ha min kedjespray om jag så får stå här hela dan... Men som sagt Carlbarks suger !

Åk till Q8 och köp sprayen då om du nu var så himla viktig ?
Hört talas om kö????????????

Jorreman skrev:
2306499 Till slut så blir man bara så där tokigt enveten å bestämd, ska bara ha min kedjespray om jag så får stå här hela dan... Men som sagt Carlbarks suger !

VA själv där idag och jag fick deras uppmärksamhet på en gång.
Hur svårt kan det vara att ta en burk kedjespray själv från hyllan. Eller måste dom ta ner den åt dig :fatta!
Carlbarks är riktigt bra. Serviceinriktade som fan. Tror du att du hamnar före i kön bara för att du kör skrevraket eller.

Det stod väl Stockholmsjävel i pannan på mig så dom lät mig va. Men som sagt - inge mera köp där. Försökte snacka med ngn säljare åxå om ev byte för framtiden, men dom va inte intresserade av sporthojjar alls. Rent köp till ordinarie pris annars fick de va. Stockholmare va inte intressanta sa dom !

The blade skrev:
2306526 VA själv där idag och jag fick deras uppmärksamhet på en gång.
Hur svårt kan det vara att ta en burk kedjespray själv från hyllan. Eller måste dom ta ner den åt dig :fatta!
Carlbarks är riktigt bra. Serviceinriktade som fan. Tror du att du hamnar före i kön bara för att du kör skrevraket eller.

Jorreman skrev:
2306583 Det stod väl Stockholmsjävel i pannan på mig så dom lät mig va. Men som sagt - inge mera köp där. Försökte snacka med ngn säljare åxå om ev byte för framtiden, men dom va inte intresserade av sporthojjar alls. Rent köp till ordinarie pris annars fick de va. Stockholmare va inte intressanta sa dom !

Och vem snackade du med då?? Jag va där och snackade om att byta in min blade till en gixxer K7 till nästa säsong och det va inga probs alls. Dom ska sälja min blade åt mig i vinter i väntan på K7án. Du yrar om saker du inte har en aning om. :7peta

Jorreman skrev:
2306583 Det stod väl Stockholmsjävel i pannan på mig så dom lät mig va. Men som sagt - inge mera köp där. Försökte snacka med ngn säljare åxå om ev byte för framtiden, men dom va inte intresserade av sporthojjar alls. Rent köp till ordinarie pris annars fick de va. Stockholmare va inte intressanta sa dom !

Så där brukar det vara på landet. :yoparty

The blade skrev:
2306597 Och vem snackade du med då?? Jag va där och snackade om att byta in min blade till en gixxer K7 till nästa säsong och det va inga probs alls. Dom ska sälja min blade åt mig i vinter i väntan på K7án. Du yrar om saker du inte har en aning om. :7peta

att dom säljer hojen åt dej
är ju inte samma sak som att dom byter in den :7peta

har föresten själv varit där
köpte bara ett par handskar
men fick vänta lääänge på att få betala

inget ont om dom för det
men min reaktion blir ju att undvika den affären i störst möjliga mån

Last edited:
Frick skrev:
2306687 att dom säljer hojen åt dej
är ju inte samma sak som att dom byter in den :7peta

har föresten själv varit där
köpte bara ett par handskar
men fick vänta lääänge på att få betala

inget ont om dom för det
men min reaktion blir ju att undvika den den affären i störst möjliga mån

JO det är samma sak i mitt fall. Fick ett inbytespris på gixxern och vi gjorde upp att jag kunde dunka in bladen redan i vinter i väntan på K7án. :pannkyss

du skriver ju att dom ska sälja din blade åt dej i till vintern

vad händer om dom inte får den sålt innan du får K7án
tar dom då ändå bladen i inbyte ??

Frick skrev:
2306712 du skriver ju att dom ska sälja din blade åt dej i till vintern

vad händer om dom inte får den sålt innan du får K7án
tar dom då ändå bladen i inbyte ??

Det är ett inbyte rakt av. Men jag lämnar den till dom i vinter i väntan på gixxern!! Vi har gjort upp ett pris på gixxern där inbytet är inräknat. Kanske dumt formulerat av mig. Dom säljer den ju givetvis åt sig själva men jag vill fortfarande kalla den för min :hihi

Fattar noll. Det vanliga kösystemet (first come first served) gäller väl även sporthojsåkare. :va
/u

ulf_lundin skrev:
2307337 Fattar noll. Det vanliga kösystemet (first come first served) gäller väl även sporthojsåkare. :va
/u

jag brukar åka dit och köpa grejor till min hoj... det stämmer, man får vänta länge på sin tur å dom är inte specelit intreserade men man får det man ska ha å ja brukar få rabbat :yoparty

dom får en 4/10 enligt mig

The blade skrev:
2306597 Och vem snackade du med då?? Jag va där och snackade om att byta in min blade till en gixxer K7 till nästa säsong och det va inga probs alls. Dom ska sälja min blade åt mig i vinter i väntan på K7án. Du yrar om saker du inte har en aning om. :7peta
´hallå han driver med dig.. eller med sig själv kanske man borde säga. helt ointresserade av sporthojar :lol vet du vem lasse carlbark är?

bara för att lasse carlbark kör sporthoj
så är det ju inte samma sak som att han vill köpa/byta in dom

det är ju en affär dom driver
så dom gör väll vad dom anser är bäst för affären

THE blade...
hur gör du med ditt nick nu då
kan ju inte gärna ha kvar the blade med en gixxer :fatta!

:)

det här med kö finns överallt. Tyvärr tycker jag ibland att det tar för lång tid att ge vissa vad de ska ha. service visserligen, men det tar lång tid innan man får den. Möjligen en till som jobbar delvis som reservdelsnisse så kanske det hjälper.

jag hatar oxå stå i kö där inget händer... det ska vara som i en matvaruaffär... :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC