Lite ot men ändå samma, har på senare tid börjat fundera (och irritera mej) på varför vissa näringsidkare, inte alla men förvånansvärt många, kan "kosta på sej" att va så förbenat dryga, tänker de inte på att allt de gör som är negativt för en kund slår tillbaka negativt flerfaldigt på dem själva (först vill inte kunden komma tillbaka & sen snackar denne skit om butiken för sina polare)?
Jag menar inte att de ska stå i givakt men helt normal hövlighet räcker väldigt långt.
Ser man att en kund ser frågande ut men att man själv är upptagen så kan man ändå bekräfta denne genom att förklara att man råkar ha fullt upp men återkommer snarast istf att bara springa förbi eller bara ignorera, liten prestation, stor skillnad.
Var ner till Tyskland i veckan och man kan tycka vad man vill om dem när de är här men där känns det som alla jäklar gått charmkurs
Inga krusiduller, hälsar snyggt och undrar om det är något man undrar över, kan de inte svaret så hämtar de genast Hr xx som är expert på just denna grej osv, ber en kolla att det verkligen är rätt pryl, check och dubbel check.
Visst känns det lite överdrivet med herrandet & frauandet hit och dit (de håller hårt på titlarna) men det är fan ordning på torpet och man har ofta "rätt" känsla när man går ifrån en butik, svårt att beskriva men jag kan förstå att "surkålisarna" kan känna sej lite "lost" när de kommer "hit"
Sen finns det även saker jag inte för mitt liv skulle vilja implementera hit från tyskland, hehe.
När det gäller MC-butiker så har jag dock bara blivit väl bemött, så ingen skugga över dem