Camping Sachsenring, förköp?

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Vi är några stycken som köpt biljett till Sachsenring GP men är lite osaäkra på några saker.

Måste man förboka campingen på Sachsenring eller är det bara att köra dit?
Vilken dag bör man komma dit och är det något särskilt att tänka på?

Många frågor men första gången på GP för vår del.

Är inte säker på her det funkar nu men jag var där för några år sedan och då var det bara att droppa in på campingen.

Skall ner även i år och åker ner på onsdag kväll trelleborg-Rostock för att komma till campingen under torsdagen, har inte bokat plats så jag hoppas det är som förr............men fan vet.

Om man inte är så många så ska det bara vara att glida ner och leta reda på dom ansvariga. Jag vill minnas att det kostar 35€ tors-söndag och det är väl den perioden som man ska vara där. Även om man inte har biljetter för hela helgen så ser man ju banan från campingen iaf.

Jag skulle ha fixat en komplett resa till SachsenRing men min chef tyckte att jag skulle jobba istället :huvet
Jag får väl helt enkelt fixa det till nästa år i stället :)

//TwinSucker

Twinsucker har rätt. En bra grej är att komma tidigt så ni får tältplats uppe på kullen, börjar det regna så är det inte kul att tälta långt ner eftersom regnet rinner neråt och samlas i folks tält.

Tack för svaren :)

Verkar som att vi borde vara där så tidigt som möjligt på Tors, tälta så högt upp som möjligt och dansa soldans som idioter...

Ingen mer härifrån som ska dit?

:tuttar
tjabba..jag var nere 07 .
hade köpt biljett via nätet för hela helgen ...kostnad 1600 ..då ingick camping ..
jag anlände tisdagkväll och fick kanonplats uppe vid matställe ,toa,,osv....
platsbristen längst upp uppkom på torsdagen men fullt blir de aldrig på campingen .
i år drar jag ner måndagkväll trelleborg sassnitz sen raka spåret på tisd.
har ej köpt nån biljett eller förb. camping då de kändes onödigt ..då kunde man tydligen köpa biljett för 1000 lappen för lörd o söndan vilket jag tror även går i år.campingpris vet jag inte ..men som sagt plats finns ...de e hur stort som helst ...och massor av galna människor..va beredda på ALLT ..
kör med huvudet och ..vem vet ..vi kanske ses ..mitt regnr RML209 RÖD BLACKBIRD

Twinsucker har rätt. En bra grej är att komma tidigt så ni får tältplats uppe på kullen, börjar det regna så är det inte kul att tälta långt ner eftersom regnet rinner neråt och samlas i folks tält.

lovar dej emmi ..de e inte bättre däruppe...jag låg där..07..

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...