Cagiva Mito-tråden

Ser ju inte rent jävligt ut, men tank o kåpor är inte billigt! Du kan nog hitta lite billiga grejor via eBay eller nåt sånt. :)

Det är fan sant! :rolleyes:

Aja, kör in den till verkstad imorgon så får dom sköta resten. Är ju försäkringsbolaget som avgör ändå. Det ordnar sig nog :)

Fick dreven idag och var inne o köpte kedja igår :)

Bifogat

• P5140186_1067x800.JPG
    P5140186_1067x800.JPG
    126.6 KB · Visningar: 51
  • P5140190_1067x800.JPG
    P5140190_1067x800.JPG
    135.2 KB · Visningar: 50
Nu är gudarna extremt taskiga mot mig! Skulle ut på en skön tur i det härliga vädret igår och vad händer? JO: Miton tvärdör efter ca:1km. Tänker direkt att det bara är soppatorsk, men icke! Provar att starta...wrrmm...startar på nån sekund bara. Men jag kommer bara ca5-800m då den dör igen och jag lessnar och vänder hemmåt igen. På vägen dör den 4ggr till. Min fråga: Kan det vara soppakranen som är igenkläggad? Eller är det troligare att det är förgasaren? :mördaochdumpaiträsket::gnissla

Hade samma problem på min Suzuki Rg då var de bara att vrida om soppa kranen till reserv

så det finns nått sorts filter i kranen tror du?

tack för tipset om att vrida kranen på res!! funkade prima det ju, har vart ute hela kvällen och gjort edsbyns gator osäkra:)

Bakdäck till Cagiva Mito 125 -95

Hejsan!

Bakdäcket har blivit utslitet och jag ska byta det. Nu undrar jag då ifall ett 160/60 17" passar? Det är lite svårt och mäta eftersom svingen inte är symetrisk så jag tänkte fråga er som är lite mer hightech på detta!

Det är 150/60 17" original.

Tacksam för snabbt svar!

Mvh Johan

Hejsan!

Bakdäcket har blivit utslitet och jag ska byta det. Nu undrar jag då ifall ett 160/60 17" passar? Det är lite svårt och mäta eftersom svingen inte är symetrisk så jag tänkte fråga er som är lite mer hightech på detta!

Tacksam för snabbt svar!

Mvh Johan

Du borde inte gå upp mer än 5 i bredd. Det påverkar väghållningen

Hejsan!

Tacksam för snabbt svar!

Mvh Johan
Fick tag i ett Avon däck som hette 150 brett, men i verkligheten var det 156. Det tog i kedjan...

Fick tag i ett Avon däck som hette 150 brett, men i verkligheten var det 156. Det tog i kedjan...

Okej, jag har skaffat mig ett Michelin Pilot Power nu storlek 150/60 och det passade perfekt!

Men nu har jag en till fråga!

Bakdrevet, ska de glappa? :confused: Det glappar inte stort men man kan ju vicka på de lite. Jag testade att ta väck bakdrevet och där inne var de ju gummubussningar som den var fastskruvad i, men ska det verkligen vara sånt glapp? :confused:

Hade samma glapp på min rs, och där var det bara ett byte av bakdrevet så slutade det glappa, men nu har det börjat glappa lite igen, men enligt dom jag hade den på service hos så var det ingen fara, utan blev så när drevet slitit in sig. :)

Hade samma glapp på min rs, och där var det bara ett byte av bakdrevet så slutade det glappa, men nu har det börjat glappa lite igen, men enligt dom jag hade den på service hos så var det ingen fara, utan blev så när drevet slitit in sig. :)

Jaha okej, man tycker ju att det borde sitta fast men det kanske har nåt med dämpning och göra? :va Det hade ju inte vart så kul om det händer något när man ligger och toppar den precis hehe :gnissla

Då sålde man sin cagiva idag! Gött :banana Men jag kommer ändå checka tråden emellanåt. Hoppas ni kör som fan med era mitos!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!