Cagiva Mito-tråden

Har en liten snabb fråga, tänkte köpa ett Xenon kit och har kollat på helljuset för att se vilken lampa jag ska använda. Det stod inget på själva lampan men på metallen den satt fast på stod det bland annat H1, tänkte att jag för säkerhet skull skulle fråga om någon visste vad för lampa som är standard för Mito? Sökt på google men inte hittat svar.

Fick för övrigt körkort den 2 juli och sedan dess har det blivit över 300 mil :D
 
Har en liten snabb fråga, tänkte köpa ett Xenon kit och har kollat på helljuset för att se vilken lampa jag ska använda. Det stod inget på själva lampan men på metallen den satt fast på stod det bland annat H1, tänkte att jag för säkerhet skull skulle fråga om någon visste vad för lampa som är standard för Mito? Sökt på google men inte hittat svar.

Fick för övrigt körkort den 2 juli och sedan dess har det blivit över 300 mil :D

Det som står på plåten runt lampan är det som stämmer. Annars står det väl i instruktionsboken.
Ska du köpa xenon kan jag rekommendera www.vvme.com , köpte själv mitt kit till ninjan därifrån. Skitbilligt och toksnabb leverans. Fick mitt på 4 dagar.
 
Det som står på plåten runt lampan är det som stämmer. Annars står det väl i instruktionsboken.
Ska du köpa xenon kan jag rekommendera www.vvme.com , köpte själv mitt kit till ninjan därifrån. Skitbilligt och toksnabb leverans. Fick mitt på 4 dagar.

Tack för svar, beställde ett mixkit för två dagar sedan av vvme.com. Förhoppningsvis blir det riktigt ballt.

Men vad få som är inne på mito tråden, kanske är för att alla är ute och kör :banana
 
Nu slänger jag ut en post på mito tråden och passar på att lyfta upp den.

Jag har haft totalt motorhaveri. Därför söker jag en motor till Cagiva mito (dvs. inte bara cylinder och kolv), någon som har en kraschad eller säljer sin i delar? Alla tips mottages.

Tack på förhand
 
Nu slänger jag ut en post på mito tråden och passar på att lyfta upp den.

Jag har haft totalt motorhaveri. Därför söker jag en motor till Cagiva mito (dvs. inte bara cylinder och kolv), någon som har en kraschad eller säljer sin i delar? Alla tips mottages.

Tack på förhand

sök efter en demontering på google. Måste ändå finnas någon som har crashat en mito i sverige.

Hur pass dåligt har den havererat? Alltså vad mer än cylinder och kolv har gått sönder
 
sök efter en demontering på google. Måste ändå finnas någon som har crashat en mito i sverige.

Hur pass dåligt har den havererat? Alltså vad mer än cylinder och kolv har gått sönder

Vevaxel etc. Ser inte ner så mycket längre men det är ny motor som gäller.
 
Vevaxel etc. Ser inte ner så mycket längre men det är ny motor som gäller.

Kolv cylinder ramlager o vevparti äre väl bara byta då (kanske topplocket med?)? Om inte blocket tagit sakda:död

eller iofs så blir nog de kanske dyrare än att köpa en beg motor som funkar
 
Last edited:
Kolv cylinder ramlager o vevparti äre väl bara byta då (kanske topplocket med?)? Om inte blocket tagit sakda:död

eller iofs så blir nog de kanske dyrare än att köpa en beg motor som funkar

Eftersom jag själv inte vågar renovera hojen, har ni några rekommendationer på någon verkstad som kan? Helst i Stockholms området.

Tack :Bugar
 
Eftersom jag själv inte vågar renovera hojen, har ni några rekommendationer på någon verkstad som kan? Helst i Stockholms området.

Tack :Bugar

då är det nog billigare att du köper en begagnad motor än att låta en firma göra det. Det kommer antagligen ta ettt jäkla tag för dom att gör det och i regel så kostar det 250 och upp i timmen i arbetskostnad. Billigaste jag har sett är 500kr för 2 timmar och då är det en liten firma i skövde. Sen kommer nog motorrenoveringen i alla fall ta mer än 5 timmar.
 
Funderar på att köpa en mit, men vill ha lite info ;)

Har letat, men inte hittat vad det är för motor (märke osv...)
Sen även om det finns några kndra problem med mito, och hur är dom att köra?

//Alex
 
Hejsan!

Nu har det hänt något med miton. Den läcker olja någonstans.
Jag försökte kolla upp det för några veckor sen och se vart det kom ifrån, det var inte så värst lätt (jävligt tajt). Men vad jag tror är att det kommer ifrån avgasporten någonstans.

Någon som har haft något liknande problem som tros veta vad det kan vara och vad man ska göra?

Bifogade 3 bilder, tror inte dem är så mkt till hjälp dock.

Ska man låta den stå tills man har fixat det? Det är nog inte så smart och starta och köra den va med tanke på att den stått så i ca 2-3 veckor snart?


Mvh Johan
 

Bifogat

  • DSC03898.jpg
    DSC03898.jpg
    217.3 KB · Visningar: 58
  • DSC03899.jpg
    DSC03899.jpg
    219 KB · Visningar: 58
  • DSC03900.jpg
    DSC03900.jpg
    225.6 KB · Visningar: 57
Last edited:
Inne på att köpa en Mito :)

Det är dock en sak jag undrar:

Antagligen är alla mitos ostrypta (vilket de borde vara :P ) och jag får till att börja med inte köra ostrypt för mina föräldrar. Hur stryper man ner den enklast till 15 kW? Kan man göra en egen plugg som man sätter i mynningen istället för den vanliga avgasstrypningen?
 
Inne på att köpa en Mito :)

Det är dock en sak jag undrar:

Antagligen är alla mitos ostrypta (vilket de borde vara :P ) och jag får till att börja med inte köra ostrypt för mina föräldrar. Hur stryper man ner den enklast till 15 kW? Kan man göra en egen plugg som man sätter i mynningen istället för den vanliga avgasstrypningen?

snacka annars med ägaren först om den är ostrypt och säg till att han inte ska nämna det.
 
snacka annars med ägaren först om den är ostrypt och säg till att han inte ska nämna det.

Hehe, det var ju också ett alternativ men jag vet inte om jag vill göra så :näsblod Pappa kommer att testa den någon gång och då blir han asförbannad.

Någon som vet om det går att sätta en plugg i mynningen utan att det skär?
 
Hehe, det var ju också ett alternativ men jag vet inte om jag vill göra så :näsblod Pappa kommer att testa den någon gång och då blir han asförbannad.

Någon som vet om det går att sätta en plugg i mynningen utan att det skär?

svarva en plugg du:) skära lär den inte göra:) eller fixa något slags trottelstopp kanske?
 
Är det inte bäst att kombinera kanske? Ska man sätta trottelstoppet mellan själva trotteln och trottellocket (i trotteln)? Har för mig att det brukar vara en slangbit som sitter på gasvajern men vet inte var den ska sitta egentligen :va
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top