Cagiva Mito-tråden

Friläge? nej, bara mellan 1&2, men, en sk falskneutral kan man få mellan alla växlar, på i stort sett alla hojjar, lättare på vissa än på andra. Men jag skulle säga att miton är ganska bra på det, halkar inte i falsk neutral så lätt, inte min iaf.
Precis... Slöar jag vid växling mellan 5-6 kan den hoppa i mellanläge, men det har bara hänt nån enstaka gång.

haha vilken övergång detta kmr bli för mig kört scooter i ett halvår typ...
Och nu växling hade dock en växel moppe o den hade mellan varje växell...

säljning

när ni så ofta snakkar om hur svårt det är att sälja en 125cc i sverige, så kom över till finland och sälj dem :tummenupp miton kostar här som ny ca.6000€ = 60 000 kronor:D så om ni begär 30 000 kronor borde det vara lätt att få såld :gnissla

när ni så ofta snakkar om hur svårt det är att sälja en 125cc i sverige, så kom över till finland och sälj dem :tummenupp miton kostar här som ny ca.6000€ = 60 000 kronor:D så om ni begär 30 000 kronor borde det vara lätt att få såld :gnissla

knappast värt med den satans importskatten.

mito

tjena jag har planer på att köpa en hyfsat ny mito (-06-08 års modell) men jag har svårt för att hitta annonser ute på nätet, kan ni ge förslag på var det finns bra o nya mito annonser? eller är det någon här på forumet som kanske säljer sin mito? (A) svara i tråden eller skriv ett PM :)
Tack i förhand

Yes, dom sjukligt billiga Mitosarna verkar vara borta! :banana

tjena jag har planer på att köpa en hyfsat ny mito (-06-08 års modell) men jag har svårt för att hitta annonser ute på nätet, kan ni ge förslag på var det finns bra o nya mito annonser? eller är det någon här på forumet som kanske säljer sin mito? (A) svara i tråden eller skriv ett PM :)
Tack i förhand
Min är till salu. ;)

Ingen skillnad jämför med de som tillverkades fram till -07...

Last edited:
Yes, dom sjukligt billiga Mitosarna verkar vara borta! :banana

Min är till salu. ;)

Ingen skillnad jämför med de som tillverkades fram till -07...

Haha ja man ska ju passa på!:D

Min är också till salu!;)

Så den kan någon gärna få köpa...:)

Last edited:
hur skall man lufta kylarsystemet på mittan??

tacksam för svar :D

BTW siktar på att slippa å köra på lördag ;P
:yoparty

Last edited:
Tack i förhand

tror kmsracing i växjö har en 07 till salu, om dem har kvar den.

Det var ett jävla ös här är i denna tråden!:yoparty

Jag har i alla fall kört 100 mil nu i år!:)

Snart ska Miton ut på blocket, men jag vet inte vad man kan få för den, den är ju trots allt i bra skick fullt fungerande o lite annat smått o gott! När åker din ut ted?:)

Last edited:
Nu ska Miton (cagiva Mito 125cc -95) in på besiktning snart & jag har gått & funderat på en sak..
Vad är det dom kollar, alltså måste den ha orginaldrevning & vara strypt osv för att gå igenom besiktningen?

/erik

Last edited:
drevningen får nog var hur som helst. Strypt ska den vara men ex härnborg har jag för mig besiktade med 165cc, trimrör, större fögge, etc etc

Nu ska Miton (cagiva Mito 125cc -95) in på besiktning snart & jag har gått & funderat på en sak..
Vad är det dom kollar, alltså måste den ha orginaldrevning & vara strypt osv för att gå igenom besiktningen?

/erik
Dom skiter i drevning, men den skall vara strypt. Dock fungerar det ofta att besiktiga ostypt...

Det var ett jävla ös här är i denna tråden!:yoparty

Jag har i alla fall kört 100 mil nu i år!:)

Snart ska Miton ut på blocket, men jag vet inte vad man kan få för den, den är ju trots allt i bra skick fullt fungerande o lite annat smått o gott! När åker din ut ted?:)
Snart. :hihi

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm