Frågan har varit uppe några gånger, men något riktigt svar har aldrig fastställts.
Men ja, låter högst troligt att den är strypt i CDI-boxen.![]()
okej tackar

men hur gör man för att få bort strypningen i CDI-boxen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Frågan har varit uppe några gånger, men något riktigt svar har aldrig fastställts.
Men ja, låter högst troligt att den är strypt i CDI-boxen.![]()
DET är en värre fråga...okej tackar
men hur gör man för att få bort strypningen i CDI-boxen?
DET är en värre fråga...
Inte för jag har nåt svar direkt...men du kasnke skulle kunna höra med nån där du köpte hojen eller t ex. Biscaya motor som har hand om Mitos. De om nån borde ju ha kompetens inom området.okej någon annan som vet ?
tacksam för svar
Är det lönt att lägga energi på egentligen? bara min tanke... fast skulle avra rätt fräckt o lyckasÄr det nån som känner till någon som stoppat i större motor i en Cagiva Mito ram och lyckats med reg. besiktningen? Det finns ju en del projekt ute i europa med RD 350 och RD 500 motorer, har även läst om CR500. Andra regler?
förmodligen. Tror att man får höja effekten ca 20 % och det kanske man skulle greja med en 500 4takt men då har vi ju ett annat vridmoment.
Cagivas nya 525:a har visst samma ram så grejerna håller, men hur övertygar man reg. gubbarna om detta.
Är det nån som känner till någon som stoppat i större motor i en Cagiva Mito ram och lyckats med reg. besiktningen? Det finns ju en del projekt ute i europa med RD 350 och RD 500 motorer, har även läst om CR500. Andra regler?
förmodligen. Tror att man får höja effekten ca 20 % och det kanske man skulle greja med en 500 4takt men då har vi ju ett annat vridmoment.
Cagivas nya 525:a har visst samma ram så grejerna håller, men hur övertygar man reg. gubbarna om detta.
Men 4 taktssnurrer är ju tråkiga. En rg 500 motor eller en rd 500 motor hade suttit fint i ramen.Du måste ha coc papper på att ramen klarar det högre vridet.
Ev amatörbygge skulle fungera.
Skit i tvåtaktsmotorer montera en potent fyrtaktssnurra istället.
coc papper? vet inte vad det är. Har för avsikt att kontakta en besiktningsman inom SFRO (heter det tror jag) för lite råd.
Många skakar på huvudet till såna här ideer/projekt och undrar varför!
Vad, vad svara man? Jag har ju ett rullande Cagiva chassi och vill göra nåt annorlunda helt enkelt. Sen om den går att regga, det är ett bekymmer som skall lösas på ett eller annat sätt.
testa denna sidan tror det finns någon stanns...
http://www.mvagusta.nl/pdfmans/user/1995_WSM_MITO_EV_RACING.pdf
Har ett elschema liggandes på datorn, men förmodligen hinner Härnborg hit med det innan jag har förminskat och klöddat med det, eftersom detta ej kommer ske idag.![]()
Fick såld min i söndags![]()
![]()
Någon kille från Osby, minns inte namnet.Var det Jonatan som köpte den?
Gött.Fick såld min i söndags![]()
![]()
Gött.Hur mycket flis gav den? En annan ska ju också sälja nu...
Och här kommer elschemat jag har, hoppas man kan se något på det.![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |