Cagiva Mito-tråden

pff;) mycket e orginal.:) hahah jag hoppas jag får runt 35 eftersom att ända skillnaden mellan min o härnborg e ju hans trimm men min e 7 år nyare än hans:)

pff;) mycket e orginal.:) hahah jag hoppas jag får runt 35 eftersom att ända skillnaden mellan min o härnborg e ju hans trimm men min e 7 år nyare än hans:)

med nypriser på 39k kan det nog bli svårt.. men väntar du tills våren och nypriserna går upp igen borde du få i alla fall 30k för den. :)

med nypriser på 39k kan det nog bli svårt.. men väntar du tills våren och nypriserna går upp igen borde du få i alla fall 30k för den. :)

nypris e inte 39k för en med 7 växlar, tre ekrade fälgar, större förgasare(tror jag) o kolfiberdämpare.... för dom säljs inte äns längre;)

Ja satsar på att få ut 28 för min, vettefan om det går. :va

Det är jävligt seriös faktiskt, inget pajjat, ordentligt servad etc...

Vi brukar köra på vägar som dessa. Prova att hålla 140 km/h här ;)

http://www.youtube.com/watch?v=4rVtJ5VvcYM
Vissa av vägarna vi körde i somras är asfalterade vägar som är mindre än grusvägen som leder fram till mitt hus. När vi fick möte fick bilen stanna och släppa förbi oss. :näsblod

Last edited:
Förresten, nu är KTM:en nästa ihopplockad, saknar dock en kylarslang för att kunna fortsätta. Hur bra är det med en stor spricka i en kylarslang som körts i 500 mil? :gnissla

nypris e inte 39k för en med 7 växlar, tre ekrade fälgar, större förgasare(tror jag) o kolfiberdämpare.... för dom säljs inte äns längre;)

Skulle det va en fördel eller ?

Mellan vilka år hette Cagivan "Evo" , mellan vilka år hade dom tre ekrar och mellan vilka år hade dom 7-växlat ??

Det är kanske bara Evo som har kevlardämparen.

Last edited:
Skulle det va en fördel eller ?

Mellan vilka år hette Cagivan "Evo" , mellan vilka år hade dom tre ekrar och mellan vilka år hade dom 7-växlat ??

Det är kanske bara Evo som har kevlardämparen.

att sju växlar går hem hos 15-åringar som vill ta steget till mc är väl givet.. om det gör någon större skillnad prestandamässigt sett tvekar jag på men..

Evo:n byggdes mellan 1994 och 1998 om jag inte minns fel, och under dessa åren var den sjuväxlad, hade kevlarburken och treekrade fälgar.

att sju växlar går hem hos 15-åringar som vill ta steget till mc är väl givet.. om det gör någon större skillnad prestandamässigt sett tvekar jag på men..

Evo:n byggdes mellan 1994 och 1998 om jag inte minns fel, och under dessa åren var den sjuväxlad, hade kevlarburken och treekrade fälgar.

Korrekt.
Jag har läst någonstans att den 7-växlade skulle göra 210 medans den 6-växlade skulle göra 190km/h.

MEN, det tål att diskuteras.

men den grejen e ju den också med 7 växlar att du inte behöver varva lika mycket i höga hastigheter.

så har jag fått det förklarat för mig... och att den ska gå lite bättre...

e det någon skillnad i storlekarna på förgasarna??:O mellan evo o vanlig?

härnborg hur löste du det dära med cykeldatorn... eftersom det e inte så himla lätt att fästa den i en utav ekrarna...

Back