Cagiva Mito-tråden

pff;) mycket e orginal.:) hahah jag hoppas jag får runt 35 eftersom att ända skillnaden mellan min o härnborg e ju hans trimm men min e 7 år nyare än hans:)
 
pff;) mycket e orginal.:) hahah jag hoppas jag får runt 35 eftersom att ända skillnaden mellan min o härnborg e ju hans trimm men min e 7 år nyare än hans:)

med nypriser på 39k kan det nog bli svårt.. men väntar du tills våren och nypriserna går upp igen borde du få i alla fall 30k för den. :)
 
med nypriser på 39k kan det nog bli svårt.. men väntar du tills våren och nypriserna går upp igen borde du få i alla fall 30k för den. :)

nypris e inte 39k för en med 7 växlar, tre ekrade fälgar, större förgasare(tror jag) o kolfiberdämpare.... för dom säljs inte äns längre;)
 
Ja satsar på att få ut 28 för min, vettefan om det går. :va

Det är jävligt seriös faktiskt, inget pajjat, ordentligt servad etc...

Vi brukar köra på vägar som dessa. Prova att hålla 140 km/h här ;)

http://www.youtube.com/watch?v=4rVtJ5VvcYM
Vissa av vägarna vi körde i somras är asfalterade vägar som är mindre än grusvägen som leder fram till mitt hus. När vi fick möte fick bilen stanna och släppa förbi oss. :näsblod
 
Last edited:
Förresten, nu är KTM:en nästa ihopplockad, saknar dock en kylarslang för att kunna fortsätta. Hur bra är det med en stor spricka i en kylarslang som körts i 500 mil? :gnissla
 
nypris e inte 39k för en med 7 växlar, tre ekrade fälgar, större förgasare(tror jag) o kolfiberdämpare.... för dom säljs inte äns längre;)


Skulle det va en fördel eller ?

Mellan vilka år hette Cagivan "Evo" , mellan vilka år hade dom tre ekrar och mellan vilka år hade dom 7-växlat ??

Det är kanske bara Evo som har kevlardämparen.
 
Last edited:
Skulle det va en fördel eller ?

Mellan vilka år hette Cagivan "Evo" , mellan vilka år hade dom tre ekrar och mellan vilka år hade dom 7-växlat ??

Det är kanske bara Evo som har kevlardämparen.

att sju växlar går hem hos 15-åringar som vill ta steget till mc är väl givet.. om det gör någon större skillnad prestandamässigt sett tvekar jag på men..

Evo:n byggdes mellan 1994 och 1998 om jag inte minns fel, och under dessa åren var den sjuväxlad, hade kevlarburken och treekrade fälgar.
 
att sju växlar går hem hos 15-åringar som vill ta steget till mc är väl givet.. om det gör någon större skillnad prestandamässigt sett tvekar jag på men..

Evo:n byggdes mellan 1994 och 1998 om jag inte minns fel, och under dessa åren var den sjuväxlad, hade kevlarburken och treekrade fälgar.

Korrekt.
Jag har läst någonstans att den 7-växlade skulle göra 210 medans den 6-växlade skulle göra 190km/h.

MEN, det tål att diskuteras.
 
men den grejen e ju den också med 7 växlar att du inte behöver varva lika mycket i höga hastigheter.

så har jag fått det förklarat för mig... och att den ska gå lite bättre...

e det någon skillnad i storlekarna på förgasarna??:O mellan evo o vanlig?
 
härnborg hur löste du det dära med cykeldatorn... eftersom det e inte så himla lätt att fästa den i en utav ekrarna...
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top