Caféracer tråden!

Dog tråden när jag frågade om träff-alternativ inför nästa sommar :confused:

Citat: "Ska vi försöka hitta ett cafè och en veckodag till nästa sommar? För min del 08-district; Sthlm, Vaxholm, Sugtina e.dyl. Kom med tankar, förslag och idèer."

Tycker fortfarande det skulle vara kul men får väl nöja mig med att träffa mig själv på fiken eller att smiska plast-raketer :D
Café-räsers kanske funkar bättre på bild än på gatan :va
Kom igen nu...

ZERO-Fighter skrev:
Har ni kollat länken till ACE-Cafè, London http://www.ace-cafe-london.com/f2.htm som jag lade in i början av tråden? Cool! :Bugar

Mycket trevlig länk, tackar :)

Härlig blandning av gammalt och nytt på denna hojen:
bricaff.jpg

Börjar hända lite med mitt bygge nu. Fått igen ram, sving mm från pulverlackaren, skickat allt förzinkat till omförzinkning, sadelbygget är i full gång, tanken är ungefär halvvägs, mm.

Väntar på nya fälgbanor och ekrar från England. I bakhjulet var alla utom fyra ekrar fastrostade och omekring blev därför nödvändigt. Fälgbanan var dessutom rejält rostig på insidan så det kändes meningslöst att lägga pengar på nya ekrar om rosten börjar krypa under kromet på utsidan snart. Därför blev det ny fälg också.
Och det skulle ju se bra muppigt ut med nya ekrar och fälg bak när framhjulet ser gammalt och trist ut. Bara ekra upp ett nytt framhjul också då....

Varför blir det alltid såhäör när man börjar rota i något? Det skenar alltid iväg och man tänker att "om den ser bra ut så måste ju allting annat se lika bra ut"... Blir fort pengar.

Nåväl, roligt är det!

Mindre roligt är all polering av aluminium som ska göras. Blir ingen spegelglans utan kommer hålla mig på "autosolnivå".

Har tyvärr ingen digitalkamera att tillgå men ska försöka låna en och knäppa lite bilder här framöver.

DM skrev:
Börjar hända lite med mitt bygge nu. Fått igen ram, sving mm från pulverlackaren, skickat allt förzinkat till omförzinkning, sadelbygget är i full gång, tanken är ungefär halvvägs, mm.

Väntar på nya fälgbanor och ekrar från England. I bakhjulet var alla utom fyra ekrar fastrostade och omekring blev därför nödvändigt. Fälgbanan var dessutom rejält rostig på insidan så det kändes meningslöst att lägga pengar på nya ekrar om rosten börjar krypa under kromet på utsidan snart. Därför blev det ny fälg också.
Och det skulle ju se bra muppigt ut med nya ekrar och fälg bak när framhjulet ser gammalt och trist ut. Bara ekra upp ett nytt framhjul också då....

Varför blir det alltid såhäör när man börjar rota i något? Det skenar alltid iväg och man tänker att "om den ser bra ut så måste ju allting annat se lika bra ut"... Blir fort pengar.

Nåväl, roligt är det!

Mindre roligt är all polering av aluminium som ska göras. Blir ingen spegelglans utan kommer hålla mig på "autosolnivå".

Har tyvärr ingen digitalkamera att tillgå men ska försöka låna en och knäppa lite bilder här framöver.
Ser fram emot bilder på detta bygge :tummenupp
Har själv funderat på ett liknade projekt.

FreddaAbborre skrev:
Har en fetisch på Hondas XR-motorer.

Hittade den här skönheten i ett skyltfönster i den Kinesiska staden Kunming i sommras. Många minuter ägnades åt att dreggla åt den.

Kina? I somras? Åkte du med craze kanske? :)

Caferacer´s

Har alltid varit svag för "Fika-räsers" Skall se om jag hittar några fler bilder.

Bifogat

• sloveniaXLCRsm.jpg
    sloveniaXLCRsm.jpg
    36.7 KB · Visningar: 162
  • mecatwinbonnie3.jpg
    mecatwinbonnie3.jpg
    49.8 KB · Visningar: 144
  • 500H1sm.jpg
    500H1sm.jpg
    36.7 KB · Visningar: 195
jag lämnar mitt bidrag... Stina, min första hoj och stora kärlek!!!

Bifogat

• IMAGE02 (Small).JPG
    IMAGE02 (Small).JPG
    72.7 KB · Visningar: 114
  • IMAGE05 (Small).JPG
    IMAGE05 (Small).JPG
    78.1 KB · Visningar: 75
  • IMAGE11 (Small).JPG
    IMAGE11 (Small).JPG
    77 KB · Visningar: 74
finns de nå caferäser tidningar i sverige?

ozeo skrev:
finns de nå caferäser tidningar i sverige?
Det finns ett par engelska "classic"-blaskor som ibland har med en smaskig Triton eller t.o.m en Sporton. Men det är mest orginalare i de tidningarna.

Detta rör sig alltså om en hoj utan kåpor och med lågt clipon styre, runt stort lyse?
Räcker det för att kallas caféracer tycker ni?

isf har jag en jag med, cb1100 med cliponstyre hehe ingen bild på den dock.

Silwer skrev:
Detta rör sig alltså om en hoj utan kåpor och med lågt clipon styre, runt stort lyse?

nja..den måste ju ha "det" :rolleyes: :tungan

Silwer skrev:

Som Ozeo säger så måste den ha "det". Clip-On räcker inte riktigt för att göra en CR av en CB1100 i mitt ycke.

En liten kåpa på styret fungerar alldeles utmärkt, eller klassiker: en liten keps på framlampan.

ozeo skrev:
cooooool :Bugar faen va sugen man bli..
får vänta nåra år tills dom går ner i pris :tungan
Himla trevlig hoj att bygga på. Modern fjädring och bra bromsar och fullt tillräcklig effekt i ett brett register. Lite tung kanske, men bantning ingår ju ikonceptet.

RedBaron skrev:
Som Ozeo säger så måste den ha "det". Clip-On räcker inte riktigt för att göra en CR av en CB1100 i mitt ycke.

En liten kåpa på styret fungerar alldeles utmärkt, eller klassiker: en liten keps på framlampan.

Himla trevlig hoj att bygga på. Modern fjädring och bra bromsar och fullt tillräcklig effekt i ett brett register. Lite tung kanske, men bantning ingår ju ikonceptet.

mmm...får väl se hur mitt bygge på dr,n komma bli..kanske kvalar in bland caferäsrarna :)
men som sagt..inte omöjligt om nåra år...
för hög kurs för mig förtillfället . :(

Back