Caféracer tråden!

Hmm, saken är inte det att din flickvän gillar smutsiga händer. Utan sedan dina bilder på dig i bar över och endast iförd handskar meckandes börjat dyka upp på diverse suspekta hemsidor har hon förstått att hon måste agera...

De tidiga engelska caferacerna är riktigt najs faktisk.

För nån månad sedan såg ja på blocket en gsx 1100 med moto-martin ram för 13 000.- Oja. Såld sen länge. :huvet

RedBaron skrev:
Jag är nog lite fixerad för tillfället eftersom jag har hojen till salu för att skaffa en Superlight. Ollade en från 95 med 300 mil på mätaren igår :bow
Dock var priset lite häftigt.

Då e du på väg att skaffa en riiiiktigt nice hoj :Rockbanan

*Superlight* skrev:
Då e du på väg att skaffa en riiiiktigt nice hoj :Rockbanan
Jäpp, och du är medskyldig efter att jag okulärbesiktigat din på rakan i somras :tummenupp

Min CR:
profil2005.jpg

mer info och bilder:
http://kirra.net/v11/2005/

Från gamla tider...........

Efter visst letande i gamla lådor hittade jag den här........

Bilden kommer från ALLT om MC mittuppslaget ..tror det var juni/juli nr 1970

Har lyckats få tag i de flesta av de detaljer som är special........så här gjorde
en riktigt duktig verktygsmakare om en flong ny hoj som inte gått en meter...

KentW

Bifogat

• Caferacer.jpg
    Caferacer.jpg
    115 KB · Visningar: 260
Last edited:
Min första kärlek :kär Jag saknar henne fortfarande.

Bifogat

• Monster 900 CaféRacer.jpg
    Monster 900 CaféRacer.jpg
    114 KB · Visningar: 344
Mumma!
Har ägnat sommaren åt att jaga delar till mitt gamla CB750 cafeprojekt, nu när "striitfajtern" är färdig.

Ska bli härligt med enkel, rostfri skiva med en-kolvsok, sohc, kick, lågt clip-on, tillbakaflytt och öppna megafoner (naturligtvis 4-4!) igen!!

När körställningen känns som om man fastnat mitt i en outhärdligt lång armhävning, då vet man att man hittat rätt :hihi

Vill inte gå in på detaljerna ännu men hoppas kunna lägga ut lite byggbilder under vintern, om intresse finns alltså :)

I vinter ska jag komma en bit till på mitt bygge...
Har photoshoppat lite för att se vartåt det barkar.
Original + åtgärdat skick.
Vissa saker är klara, ex höjningen bak.
Andra bakdämpare, tank, ljuddämp, förgasare har införskaffats.
Vissa designlösningar är ej beslutade men det kommer varefter bygget fortskrider.

Bifogat

• litenorig.jpg
    litenorig.jpg
    27.1 KB · Visningar: 351
  • litenklar.jpg
    litenklar.jpg
    30.1 KB · Visningar: 396
Last edited:
RedBaron skrev:
Vid närmare granskning så ser jag att jag var fel på det, varken färg eller smådetaljer stämmer.

Jag är nog lite fixerad för tillfället eftersom jag har hojen till salu för att skaffa en Superlight. Ollade en från 95 med 300 mil på mätaren igår :bow
Dock var priset lite häftigt.

Good thinking :tummenupp

Titta och njut :yoparty

http://www.caferace.com/cafepix.html

katana skrev:
I vinter ska jag komma en bit till på mitt bygge...
Har photoshoppat lite för att se vartåt det barkar.
Original + åtgärdat skick.
Vissa saker är klara, ex höjningen bak.
Andra bakdämpare, tank, ljuddämp har införskaffats.
Vissa designlösningar är ej beslutade men det kommer varefter bygget fortskrider.
SR500 ? Det har jag lurat lite på oxå. Här är några få inspirationsbilder jag samlat på mig: http://peter.ekdahl.net/SR500/SR500.htm

DM skrev:
Vill inte gå in på detaljerna ännu men hoppas kunna lägga ut lite byggbilder under vintern, om intresse finns alltså :)

Självklart !!
Alltid kul med lite inspirationsbilder !

RedBaron skrev:
SR500 ? Det har jag lurat lite på oxå.

Det var ju en ansenlig samling bilder det där...
Jag har ägt min i originalskick i många år men nu är det dags för förändring.
Väldigt långsam men charmig motor i original, så lite mer kraft i spisen blir det också i vinter.

katana skrev:
Självklart !!
Alltid kul med lite inspirationsbilder !

Det var ju en ansenlig samling bilder det där...
Jag har ägt min i originalskick i många år men nu är det dags för förändring.
Väldigt långsam men charmig motor i original, så lite mer kraft i spisen blir det också i vinter.

Kan rekomendera ett tyskt företag som heter KEDO.
De har mycket kul till din hoj.

TRX-joCCe skrev:
Kan rekomendera ett tyskt företag som heter KEDO.
De har mycket kul till din hoj.

Jotack, jag vet, och även till din..
Jag tänkte fixa kolv+kamaxel genom dom.

Finns SR:en med el-start eller har dom bara tillverkats med kick? :confused: Jag har funderingar på ett Café-räser-bygge till frugan. Hon har en Savage (650 enstånka-custom (detta är som att svära i kyrkan...)) idag men den blir svår att CR-stuka även om jag har lite idéer. Kanske någon har sett någon moddad sådan, motorn e ju lite ball, på en tjej-hoj alltså! :hihi

ZERO-Fighter skrev:
Hon har en Savage (650 enstånka-custom (detta är som att svära i kyrkan...)) :hihi
Det är nog okej....så länge du inte berättar att du kört den hela sommaren... :D

Back