cad ritning fotpinnsats

kanske lite off-topic men vad kan man ha som riktvärde för kostnad i vattenskärning?

Det beror lite på, behövs det tillsatsmedel (abrasiv skärning i t ex aluminium) eller går det med bara vatten ( t ex. polyruethan och andra mjukare material).?

Hur lång skärsträcka är det på din detalj?

Jag skar ut dessa två flänsar i 20 mm aluminium.
Jag tog med mig material själv och gav dom en cad-ritning att skära från, skärsträckan var 1912 mm och det fick jag betala ganska precis 1000:- för. Med kvitto bör tilläggas. :)

Men det är lite olika beroende på vem som gör det, vissa har ett överjävligt pålägg och andra har ganska humana priser. Fråga någon i närheten.
Det bästa är om du har en färdig fil (.dxf) och helst eget material att ta med om det är något udda.

sw9ywy.jpg


Mvh J
 
Det beror lite på, behövs det tillsatsmedel (abrasiv skärning i t ex aluminium) eller går det med bara vatten ( t ex. polyruethan och andra mjukare material).?

Hur lång skärsträcka är det på din detalj?

Jag skar ut dessa två flänsar i 20 mm aluminium.
Jag tog med mig material själv och gav dom en cad-ritning att skära från, skärsträckan var 1912 mm och det fick jag betala ganska precis 1000:- för. Med kvitto bör tilläggas. :)

Men det är lite olika beroende på vem som gör det, vissa har ett överjävligt pålägg och andra har ganska humana priser. Fråga någon i närheten.
Det bästa är om du har en färdig fil (.dxf) och helst eget material att ta med om det är något udda.



Mvh J


Tack tack
 
Ett tips kan vara att kolla med skyltmakare då de ofta har tillgång till vattenskärare, eller kan hänvisa till någon underleverantör.
 
Jag fick mina tillverkade av Tigman i Landskrona.
Dom ligger kanske lite för långt ifrån dig.
 

Bifogat

  • Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    34.4 KB · Visningar: 64
  • Namnlöst-22.jpg
    Namnlöst-22.jpg
    52 KB · Visningar: 79
Om jag ska skära det på jobbet blir det i vanligt stål duger det?

Jodå. Det borde inte vara några problem.

Hur vill du ha din ritning? Skicka en auto-CLADD (paint) skiss med nödvändiga mått och lite som du tänkt dig så kan jag nog fixa något.
Hur vill du ha allt sen (format etc etc)?

Vad är det för stålkvalitet som är tänkt att användas/finns att välja på? Tjocklekar? Är inne på en egen liten fundering...
 
Last edited:
Har fått tag i en ritning & skurit ut i 3mm plåt ska provmontera & se hur det passar sedan
kanske det blir att jag får det vattenskuret i alu chefen känner nån som kan göra det åt mig...vill du ha i plåt så kan jag nog fixa det upp till 8mm tjockt
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top