cad ritning fotpinnsats

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Hoj
Honda VFR800 -98
Jag undrar om det finns någon som har ritnigar på en fotpinnsats hade tänkt skära ut det i lasern på jobbet gärna cad ritning..
behöver ha lite vinterpyssel.

Visst finns där CAD ritningar på fotpinnsatser men jag har då inga till en X11. Vattenskärning i alu är en vanlig lösning...

Visst finns där CAD ritningar på fotpinnsatser men jag har då inga till en X11. Vattenskärning i alu är en vanlig lösning...

behöver inte vara just till en x11a typ universal ska göra en fästplatta som passar på min mc med flera hål i så det går at justera pinnarna plattorna som är på bilden passar till min mc

Bifogat

• fotp1.JPG
    fotp1.JPG
    10.5 KB · Visningar: 860
Last edited:
tänkte prova med vanlig plåt 6mm el 8mm ev rostfritt hade ju vart bra med alu men våran laser klarar inte av det & lämna bort det till någon annan blir nog för dyrt

Vad är det för laser ?
Om C02 laser så måste man ha nitrogen som skär gas för alu.(hög tryck):tummenupp

jag är defenitivt aspirant på ett par om det bar håller...
Jag kan fixa egna ritningar, men vill försäkra mig om att det kommer hålla.

Bretta gärna hur det går.
MVH

Nu ska det vara ritningar på väg så det blir till att skära nästa vecka vet inte själv hur det kommer att hålla men det får la ja reda på senare

Nu ska det vara ritningar på väg så det blir till att skära nästa vecka vet inte själv hur det kommer att hålla men det får la ja reda på senare

På de i alu brukar skruvarna som fäster i ramen vara den svaga punkten och gör du plattan i stål så lär den tåla ett mindre kärnvapenkrig...

På de i alu brukar skruvarna som fäster i ramen vara den svaga punkten och gör du plattan i stål så lär den tåla ett mindre kärnvapenkrig...

Det blir ju perfekt med superhållbara fotpinnar och plattor, då knäcks fästena i ramen istället :näsblod

Själv gillar jag när fotpinnar/plattor viks/knäcks när belastningen blir för stor och ramen klarar sig. Skruvarna är bra om de klarar sig, mycket lättare att demontera utan en avbruten skruv.

Nu har jag delarna nu ska det bara provas så det passar samt svarva till fotpinnarna.
blir till att montera ner orginal nån kväll framöver hinner inte va i garaget så mycket har ju två små pojkar som kräver rätt mycket tid.

Skulle kunna kirra CAD-ritningar i ProE, mot utskärning åt mig.

kanske lite off-topic men vad kan man ha som riktvärde för kostnad i vattenskärning?

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back