cad ritning fotpinnsats

kanske lite off-topic men vad kan man ha som riktvärde för kostnad i vattenskärning?

Det beror lite på, behövs det tillsatsmedel (abrasiv skärning i t ex aluminium) eller går det med bara vatten ( t ex. polyruethan och andra mjukare material).?

Hur lång skärsträcka är det på din detalj?

Jag skar ut dessa två flänsar i 20 mm aluminium.
Jag tog med mig material själv och gav dom en cad-ritning att skära från, skärsträckan var 1912 mm och det fick jag betala ganska precis 1000:- för. Med kvitto bör tilläggas. :)

Men det är lite olika beroende på vem som gör det, vissa har ett överjävligt pålägg och andra har ganska humana priser. Fråga någon i närheten.
Det bästa är om du har en färdig fil (.dxf) och helst eget material att ta med om det är något udda.

sw9ywy.jpg

Mvh J

Det beror lite på, behövs det tillsatsmedel (abrasiv skärning i t ex aluminium) eller går det med bara vatten ( t ex. polyruethan och andra mjukare material).?

Hur lång skärsträcka är det på din detalj?

Jag skar ut dessa två flänsar i 20 mm aluminium.
Jag tog med mig material själv och gav dom en cad-ritning att skära från, skärsträckan var 1912 mm och det fick jag betala ganska precis 1000:- för. Med kvitto bör tilläggas. :)

Men det är lite olika beroende på vem som gör det, vissa har ett överjävligt pålägg och andra har ganska humana priser. Fråga någon i närheten.
Det bästa är om du har en färdig fil (.dxf) och helst eget material att ta med om det är något udda.

Mvh J

Tack tack

Ett tips kan vara att kolla med skyltmakare då de ofta har tillgång till vattenskärare, eller kan hänvisa till någon underleverantör.

Jag fick mina tillverkade av Tigman i Landskrona.
Dom ligger kanske lite för långt ifrån dig.

Bifogat

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    34.4 KB · Visningar: 64
  • Namnlöst-22.jpg
    Namnlöst-22.jpg
    52 KB · Visningar: 79
Om jag ska skära det på jobbet blir det i vanligt stål duger det?

Jodå. Det borde inte vara några problem.

Hur vill du ha din ritning? Skicka en auto-CLADD (paint) skiss med nödvändiga mått och lite som du tänkt dig så kan jag nog fixa något.
Hur vill du ha allt sen (format etc etc)?

Vad är det för stålkvalitet som är tänkt att användas/finns att välja på? Tjocklekar? Är inne på en egen liten fundering...

Last edited:
Har fått tag i en ritning & skurit ut i 3mm plåt ska provmontera & se hur det passar sedan
kanske det blir att jag får det vattenskuret i alu chefen känner nån som kan göra det åt mig...vill du ha i plåt så kan jag nog fixa det upp till 8mm tjockt

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back