C unplugged

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
När jag fick se henne bytte jag kanal klarar inte av att se eller höra henne
Jag klarade en stund men en kompis skickade även en film på eländet så jag kom inte undan.

Nazist och klimatförnekare lyckades hon kladda ned Jimmie med. Stör mig förvisso på honom också, sätt kärringen på plats, hon umgås med och hjälper pedofiler, det kunde han nämna i varje debatt. Det är sant, relevant, samt omöjligt för henne att skydda sig emot.

Svensk höger är så löjligt snäll och artig, det fungerar inte längre. Man önskar ju att det gjorde det, men det gör det inte.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Hittade länken sedan, tack.

Fattar inte wtf det är 57% engångsskatt fortfarande.
Det ska det inte vara. Om du inte har 37% kommunalskatt såklart.

Men de sänkte grundavdraget trappvis över någon viss inkomst, så du kan få 57% marginaleffekt i något visst intervall. Men tjänar du över det är marginalskatten kommunalskatt + statlig inkomstskatt 20%.

Ja, sen är ju arbetsgivaravgiften över en viss (låg) inkomst ren konfiskering av pengar som tillhör din lönekostnad, men det är en annan diskussion.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det ska det inte vara. Om du inte har 37% kommunalskatt såklart.

Men de sänkte grundavdraget trappvis över någon viss inkomst, så du kan få 57% marginaleffekt i något visst intervall. Men tjänar du över det är marginalskatten kommunalskatt + statlig inkomstskatt 20%.

Ja, sen är ju arbetsgivaravgiften över en viss (låg) inkomst ren konfiskering av pengar som tillhör din lönekostnad, men det är en annan diskussion.

Det är det jag läser till mig också men noterar att det dras 57% på engångsbelopp, fattar inte varför riktigt, utgår från att det är morotens fel.

Arbetsgivaravgifter, berätta.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det är det jag läser till mig också men noterar att det dras 57% på engångsbelopp, fattar inte varför riktigt, utgår från att det är morotens fel.

Arbetsgivaravgifter, berätta.
Var får du 57% från? Lönespecen?

Gällande arbetsgivaravgifter så är det en del av ditt löneutrymme. Hade den tagits bort hade dessa pengar istället kunnat vara din lön. Därför räknar man med det i skattetrycket.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Var får du 57% från? Lönespecen?

Gällande arbetsgivaravgifter så är det en del av ditt löneutrymme. Hade den tagits bort hade dessa pengar istället kunnat vara din lön. Därför räknar man med det i skattetrycket.
Den delen om arbetsgivaravgifter har jag koll på, det var mest vad powerjohan menade rörande avgiften kontra låg inkomst.

Yes, på specifikationerna. Bonus har i mitt fall på alla arbetsplatser alltid belastats med 60% skatt ca, förstår inte exakt varför arbetsgivaren tycker det är viktigt att ta i lite extra, man får ju ändå tillbaka det senare.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Den delen om arbetsgivaravgifter har jag koll på, det var mest vad powerjohan menade rörande avgiften kontra låg inkomst.

Yes, på specifikationerna. Bonus har i mitt fall på alla arbetsplatser alltid belastats med 60% skatt ca, förstår inte exakt varför arbetsgivaren tycker det är viktigt att ta i lite extra, man får ju ändå tillbaka det senare.
På specen är det endast preliminärt och ofta för högt. Det får du tillbaka vid deklarationen. Skatt på inkomst blir aldrig högre än kommun +20%. Antar att bokföringssystemet räknar ut det och går på någon mall de fått för prel.skatt av skv.

Gällande arbetsgivaravgiften så är det bara upp till en viss inkomst som du ”får” något, pension, av den. Efter en viss inkomst är det bara en ren skatt.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Gällande arbetsgivaravgiften så är det bara upp till en viss inkomst som du ”får” något, pension, av den. Efter en viss inkomst är det bara en ren skatt.
En växande del v arbetsgivaravgiften, nu drygt en tredjedel, är posten "Allmän löneavgift" som du inte får något för ens under denna inkomstgräns utan bara tillfaller statskassan.


 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
En växande del v arbetsgivaravgiften, nu drygt en tredjedel, är posten "Allmän löneavgift" som du inte får något för ens under denna inkomstgräns utan bara tillfaller statskassan.


Var det inte herr Borg som ändrade en hel del av det? Bekostade ett antal andra skattesänkningar, som den stora massan fick betala genom att mindre del av arbetsgivaravgiften gick till pensionerna.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Var det inte herr Borg som ändrade en hel del av det? Bekostade ett antal andra skattesänkningar, som den stora massan fick betala genom att mindre del av arbetsgivaravgiften gick till pensionerna.
Borg är en av många finansministrar som hittat ett sätt att få in mer pengar av löntagarna, utan att det syns på lönebeskedet. Av de 11,62% vi har idag sår han för 5,48% så mindre än hälften, men hans enstaka höjningar var höga, sossarna sprider mer ut sina smyghöjningar.

S-regeringar 1994-2006
1994 - 0 %
1995 - 1,5 % (införs, officiellt finansiera något med EU)
2006 - 4,40 % - deras sista år.
Summa + 4,40%

Borgerliga-regeringar 2006-2014
2006 - 4,40 %
2014 - 9,88 %
Summa + 5,48%

S-regeringar 2014-2022
2014 - 9,88%
2022 - 11,62%
Summa + 1.74%

"Borgerlig"(?)-regering(ar) 2022-?
2022 - 11,62%
2026 - ? %

Tror ingen är intresserad av att sänka denna avgift. Andra skattesänkningar får större uppmärksamhet.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Infördes 1995 för att finansiera något med EU.
Är det inte finansierat snart så att vi kan sänka till noll igen?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Verkar bli en riktigt härlig smutskastningskampanj mellan de tre kandidaterna i det mitten-extremistiska centerpartiet. Lite USA vibbar såhär i tråksverige? :smasha



Det har blivit handskarna av i ”snälla” Centerns partiledarstrid.

Plötsligt dök Muharrem Demiroks misshandelsdomar från 90-talet upp och Daniel Bäckström utmålades som homofob – efter vad som upplevts som en iscensatt attack.

Den tredje kandidaten till partiledarposten, Elisabeth Thand Ringqvist, har anklagats för att bedriva en smutskastningskampanj men anser sig själv vara utsatt.

– Det har förekommit falska rykten om att jag vill lägga ner kvinnoförbundet, säger hon till DN.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Verkar bli en riktigt härlig smutskastningskampanj mellan de tre kandidaterna i det mitten-extremistiska centerpartiet. Lite USA vibbar såhär i tråksverige? :smasha



Det har blivit handskarna av i ”snälla” Centerns partiledarstrid.

Plötsligt dök Muharrem Demiroks misshandelsdomar från 90-talet upp och Daniel Bäckström utmålades som homofob – efter vad som upplevts som en iscensatt attack.

Den tredje kandidaten till partiledarposten, Elisabeth Thand Ringqvist, har anklagats för att bedriva en smutskastningskampanj men anser sig själv vara utsatt.

– Det har förekommit falska rykten om att jag vill lägga ner kvinnoförbundet, säger hon till DN.
Haha, underbart, så ovärdigt, älskar't.

Hoppas det blir misshandel-araben, då kommer ännu fler lämna peddo-party.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Så ja, det var det det.

Hej då Centern ?

Vågar inte hoppas på att vi kan säga hejdå pga av den nya misshandel partiledaren. Dom försöker helt klart hitta nya väljare i förorten med detta valet av partiledare.
Men givetvis hoppas jag att jag har fel.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vågar inte hoppas på att vi kan säga hejdå pga av den nya misshandel partiledaren. Dom försöker helt klart hitta nya väljare i förorten med detta valet av partiledare.
Men givetvis hoppas jag att jag har fel.
Det är räddningen för landsbygden i alla fall, räkmacka för blåbruna
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top