Byta SP-1:a mot SV 1000s???

Svess skrev:
SP-1 :va
Effekt: 136 Hk/9500 rpm
Vridmoment: (90/6500)
Torrvikt: 200 Kg

SV1000S :tummenupp
Effekt: 120 Hk/9000 rpm
Vridmoment: 102 Nm/7200 rpm
Torrvikt: 186 Kg

Om det är nått som är fel på med SP1/SP2 så är det ju utseendet, runt å tråkigt.

Personligen tycker jag att sv1000s är skitful och skulle aldrig köpa mig en sådan hoj om det inte gick att modda den snygg och att den var billig. Tror de flesta håller med mig om att sp1:an/2:an vinner den skönhetstävlingen också.
Sp1:an är i mina ögon en av de tre vackraste moderna hojarna som går att köpa för vettiga pengar.

Dee_cati skrev:
Min drömhoj är förutom duccarna en sp1/sp2 just tack vare utseendet.
Om dín signatur stämmer...
"Jag har för mycket pengar men jag vet inte vad jag ska spendera dem på. Alltid dessa vardagliga problem...."

...så vet du nu vad ska göra av dem... ;)

En hint:

Bifogat

• rc51.jpg
    rc51.jpg
    12 KB · Visningar: 147
Jag hade utan tvekan behållt sp'n. Har inte kört nån av dom, men ljudet och utseendet är ju sjukt nice. 100 gånger fetare än Sv'n

Ni som inte kört någon av hojarna borde inte uttala er.
SP1:an är ENLIGT MIG ett misslyckande från Honda, den är visserligen snygg och rå, men inte mer än så.
SP1:an är tung, man sitter liksom på hojen, svårt att bli "ett med hojen".
Jämför man den med Aprilia Mille är den ett skämt. SP:n är sämre än millen är med skjuts och då skämtar jag inte.

SV:n är ju inte lika kompromisslös och rejsig, men det är en grymt rolig hoj.
Det känns som den väger betydligt mindre än SP:n, den är lättare att svänga med och går rätt bra rakt fram också.
Har dock två svagheter: Svårt att komma undan fartvinden och för mjuk fjädring (vilket inte är så svårt att åtgärda).

Svess skrev:
Finns inget att fundera på bara å köp. Underbar hoj lycka till.

suzuki-sv1000s-05-bikepics-384096.jpg

ÄR lite coolare en SP-1 :yoparty

Var har du för blinkers fram på din och har du inga bak alls?

Mvh Stoffe.

2fast4hjo skrev:
En gsx r är en mycket bra hoj men lite orättvist att "jämföra" med sv 1000 då det skiljer ganska mycket i pris och effekt på dem (06:orna är det som avses)

Och hur man än vrider och vänder på det så är gsx r ingen V-twin

Funderar du på sv:n så köp limited edition :banana så jävla snygg

Helt ärligt tycker jag det är mycket fulare med helkåpa. Speciellt den där..ser ut som en gsx-f-nånting...

Honda forever skrev:
Absolut, dom har ju bara vunnit WSBK med "den" cykeln, medan Aprilia har ju.... ja va har den cykeln presterat...

Nu pratar vi inte "fabrikshojar"...

Jag tycker att SP:n är en dålig sporthoj och närmast att jämföra med är millen, som jag tycker är riktigt bra.
Har haft möjlighet att jämföra SP1, Mille och SV, eftersom jag har jobbat i en mc-butik och kört dessa hojar ganska ofta och tätt inpå varandra.

Eldstorm skrev:
Om dín signatur stämmer...
"Jag har för mycket pengar men jag vet inte vad jag ska spendera dem på. Alltid dessa vardagliga problem...."

...så vet du nu vad ska göra av dem... ;)

En hint:

En RVT är ju det som lockar mest helt klart, blev såld direkt när jag såg dem för första gången. Lite jobbigt att importera bara för lite dekaler typ.....

ceasar, nog fan kan vi uttala oss ändå. Jag syftade inte på hojens egenskaper då jag varken har kört sp1 eller sv1000s. Att det är ett lok har jag hört från många men skulle jag köpa en sån så skulle jag iaf inte kunna utnyttja den mer än till hälften, knappt det.

Dee_cati skrev:
men skulle jag köpa en sån så skulle jag iaf inte kunna utnyttja den mer än till hälften, knappt det.

Precis! Om man inte är duktig på att köra ska man ju ha en lättkörd hoj, vilket gör att SP:n går pheeetbort. Är man däremot en duktig förare som är villig att brottas med en elefant ute på vägarna, kan man ju köpa den för designen och ljudet som det absolut inte är något fel på.

xyx skrev:
Beror på vad du är ute efter.
SP-1an lär ju vara "sportigare" och vassare på alla sätt och vis.

SV'n när nog trevligare om du tänkt åka långt o mer slököra, men för den delen även kunna dra på lite ibland. :)
Du har inte kört en SV1000 va???
längre turer.. .. jojo...

Fan har alltid varit nyfiken på en SP-1:a det sorgliga är väl att man måste köpa en för att få prova hur dom är. Kryllar ju inte direkt av dom i mina trakter heller :(

Twosaint skrev:
Fan har alltid varit nyfiken på en SP-1:a det sorgliga är väl att man måste köpa en för att få prova hur dom är. Kryllar ju inte direkt av dom i mina trakter heller :(

Sant, dom är ju riktigt råcoola men man har hört mycke skitsnack om dom också. Nån som vill låna ut en så säg till :D

Hur man ens kan fundera på att byta mot en SV begriper jag inte.

alltid kul med nytt som du säger, vidga sina vyer men jag hade nog provkört innan jag bytte.
Sen går ju jag å drömmer om en sp1a så jag har svårt att fatta varför man önskar bort en sån hoj, men det är ju jag det :va
Hojta till via pm om du får för dig att sälja :)

Åsikterna går isär som väntat. Nu har jag köpt hojen i höstas och har inte hunnit köra så mycket med den. (hade blade -98 innan) Får väl köra ett tag till så får jag se vad som händer. Men en ny hoj är aldrig fel. å en sv får man ju till rimliga pengar... :tummenupp

Kul med omväxling, vidgade vyer, bra val. Riktigt bra hoj, du kommer att ha kul i sommar. :tummenupp

Har bytt hojar friskt genom åren, trivs man inte med en hoj, så byter man.

Sälj inte !
Det är en riktigt snygg hoj och så tycker jag att den har det som krävs för att ha kul..
Visst, det är ingen lättviktare med mest toppeffekt, men den räcker till för den som inte är en wsbk-förare på vägen.
Ljudet är ju helt sagolikt.
Sedan är den väl den mest ovanliga, överkomliga hoj som finns :tummenupp

Mitt tips...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...