Byta SP-1:a mot SV 1000s???

Allt e en fråga om prioritering, bättre med en billig skitbil och med en riktig hoj (den man önskar att äga).
Om man spara in på en del onödig vardags skit (som 42" plasma, resor mm) så blir det ju en hel del pengar per år.....

FireSalle skrev:
SP-2a är aldrig trist... men brist på stålar är, det enda som skiljer mig ifrån en SP-2a.

K.L skrev:
Nja jag vill nog ha japansk kvalite.

vad är det för fel på Millens kvalitet? Allt jag läst pekar på en riktigt bra ihopskruvad hoj utan modellspecifika fel (kopplingen var visst lite klen innan
-01 men det är allt jag hört).

Nej nej, sälj inte och byt inte till en SV som i mina ögon är den absolut fulaste hojen som finns alla kategorier, hatar allt från 650 till 1000 kubikaren, ser ju ut som en mygga eller nåt! Usch!!

Har ägt en SP1, äter däck och är tung, men den är ändå ganska brutal faktiskt, sen ser den väldigt bra ut åxå och är ovanlig.

Hade hellre lagt pengar på att strippa hojen från vikt och pengar på att öka prestanda!

/T

K.L skrev:
Funderar på att byta min sp-1:a till en ny sv 1000s. va tror ni om det??? :confused:
Du skulle väl aldrig ens tänka på att byta den mot en VTR 1000F Firestorm? Den är ju trots allt ganska lik en SV 1000 S.

Men personligen är jag ganska sugen på den SV 1000 S som 2fast4hjo visade. Skulle Mc-Kompaniet fixa lite rea på den så är jag nog en spekulant. :drool
sv1000sz.jpg

Esquire skrev:
Du skulle väl aldrig ens tänka på att byta den mot en VTR 1000F Firestorm? Den är ju trots allt ganska lik en SV 1000 S.

Men personligen är jag ganska sugen på den SV 1000 S som 2fast4hjo visade. Skulle Mc-Kompaniet fixa lite rea på den så är jag nog en spekulant. :drool
sv1000sz.jpg

Halvkåpan är ju hela grejen med hojen! Det är ju det som gör den snygg! :kocko

Nej! Byt inte din SP-1 mot en SV! SV1000S ser så tam och tråkig ut och har bara 120 hk.

Varför gör inte Suzuki en SV1000R med 150 pållar?

JT skrev:
Varför gör inte Suzuki en SV1000R med 150 pållar?
Den blir för dyr och kommer att säljas i för få exemplar, vilket inte gör det ekonomiskt försvarbart, tyvärr...

Eldstorm skrev:
Den blir för dyr och kommer att säljas i för få exemplar, vilket inte gör det ekonomiskt försvarbart, tyvärr...

De byggde ju TLS och TLR...

Esquire skrev:

Förutom att man får de färgerna, blir det då nån skillnad mot en sv1000 med originaltillbehörsunderkåpan (www.ihopskrivning.nu)??? MAO är det nåt annat som skiljer Sv1000s från den "vanliga" sv1000?

JT skrev:

Och det misstaget vill de inte upprepa igen, de hojarna va itne så lyckade. Framförallt inte TLR-modellen. Motorn i SV1000 kommer väl ursprungligen från TLS, men det finns en anledning till att hojen vart döpt till SV istället för TL, och det var bla att TL hade sådant dåligt rykte. En polare hade en TL1000S och det var bara problem med den, han fick kopplingsras, sedan när han skiftade mot en ny koppling så rasade motorn . . .

Jag provkörde hans TL och den va riktigt tungstyrd i kurvorna jämfört med min dåvarande hoj.

JT skrev:
Jovisst, men de flesta köpare som funderar på att köpa supersporthojar med maximal effekt/minimal vikt satsar på R4:or idag. Det tar tillverkarna hänsyn till, i och med att det är svårt att skapa en marknad med extrema sporttwinnar som tävlar i samma klass som R4:or. Jfr ändrade regler i SBK etc, där är ju bara Ducati kvar och konkurrerar med R4:orna. SP-1/2:an togs egentligen fram av Honda endast för att kunna vinna Superbike, vilket de f.ö. lyckades med 2 ggr (Edwards). Alternativet för twinnarna är då att etablera sig "i klassen snäppet under" supersporthojarna för att knycka någon marknadsandel där istället.
Visst finns resurser hos Suzuki att ta fram en racer-twin med +150hk, men frågan är hur många ex. de kommer att sälja av den jämfört med ex. GSX-R1000.
Tyvärr tror jag att det kommer att dröja innan de kommer med någon SV1000R.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon