Byta kåpor GSX-R ?

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Hej

Jag har en gsx-r 750 1998 jag skulle vilja a ha ett kåpset från en 2004 gsx-r för o få min o se lite roligare ut. Går detta på nått sätt o få dit ett annat kåpset

Det mesta går med lite tid, talang och modifikationer.

Rent spontant tror jag att du får svårt att kränga på ett nyare kåpset utan att ändra en hel del annat på hojen med tanke på hur olika de ser ut, men det finns folk här på SH som har gjort betydligt mer avancerade manövrar än så.

ja lampan fram måste ja byta ut men frågan är sen hur mycke får man modda själv....

Köp ett kraschkåpset från tex Greven så är det mycket lättare att modifiera det så det passar på hojen än om du ska börja bråka med ett kåpset i ABS-plast. Du måste ju iaf lacka och stripea om det om du måste såga och ändra i det.

Som sagt, folk har gjort betydligt större ändringar än så, så det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång :tummenupp

ja lampan fram måste ja byta ut men frågan är sen hur mycke får man modda själv....

Jag har kåpset liggandes med rätt mkt småfix... Men skall man ändå bygga om lite fästpunkter mm kanske det kan vara något att ha.

bakdelen och framskärmen är nya. Så den vill ja lite stålars för dock.
Men framdelen (ovan och under + ruta) kan jag släppa för en 800:-

Då är det inte så mkt pengar att förlora om det blir för mkt mek heller ;)

100:- i frakt via bussgods...

Jojust mina kåpdelar är från 600/750 2004-2005. 1000 ser lita annorlunda ut. Testa google bilder och se om det är något att ha.

Jag har kåpset liggandes med rätt mkt småfix... Men skall man ändå bygga om lite fästpunkter mm kanske det kan vara något att ha.

bakdelen och framskärmen är nya. Så den vill ja lite stålars för dock.
Men framdelen (ovan och under + ruta) kan jag släppa för en 800:-

Då är det inte så mkt pengar att förlora om det blir för mkt mek heller ;)

100:- i frakt via bussgods...

Jojust mina kåpdelar är från 600/750 2004-2005. 1000 ser lita annorlunda ut. Testa google bilder och se om det är något att ha.

Hej

du kan inte ta kort på dina prylar o skicka

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP