Byta gaffel på en Hornet 900??

gregerfisk

Brännt gummi luktar godast...
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
Hornet 900 -02
Hej alla glada som längtar efter sommaren..

Jag funderar på att bygga om min Hornet 900 bla men en USD gaffel från tex en R1.... Är det svårt?? Blir det mkt modifiering för att få dit lyse, mätare, bromsok etc...

Polera fälgarna? När man fått bort färgen....hur gör man lättast för att få det blankt?

Hoppas på bra svar från Er som skruvat en del... Kanske finns någon som sitter på en gaffel oxå??

MvH Martin

Om du är intresserad så har jag en komplett framdel(styrkrona, USDgaffel, bromsar, fälgar) till dig. PMa om det kan va nåt.

Ska du polera så är det hårt arbete som lönar sig ;)

Svårast lär nog bli att få dit gaffeln med övre och nedre fästet.
Men med lite svarvning och fräsning skall väll inte det vara några problem.
Kolla först om det finns gaffel och fästen som passar direkt innan du börjar ge dig på att modda en tex R1 gaffel, borde ju lämpligen kanske vara någonting från Hondas övriga hojar. Sedan när gaffen väl är på plats tror jag inte att det blir några större problem med resten. Fast jag tycker att det är lite synd att byta ut en vanl gaffel till en USD. På den typen utav hoj som Hornet är ser det mer maskulint ut med en vanl "fet" gaffel tycker jag.
Lycka till

:)

hmm....

Ja det är just det där med svarvningen som kan bli ett problem. Man sitter ju inte på en verkstad direkt. :)
Ja en Honda Fire Blade krona lär ju kanske passa bättre.... Men det finns ju tex Lucas kronor för hyfsade pengar. Kanske en sån finns som passar Hornet och USD gaffel... Tycker att det ser fräckt ut med usd gaffel!!

Gärna fler ideer och tankar,

Snart är det dags....sommar, torra vägar....och leva nyckter. Nu depp super man ju för att man inte kan åka hoj...

Martin

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...