lembit_pet
Ny medlem
Köpte en Thunderace förra veckan, men det sitter ett drev fram med en kugg mindre än orginal. Tycker ni jag ska byta till orginal eller låta det sitta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
AleX skrev:varför skulle du byta?
lembit_pet skrev:Ja, det var just det som var fråganFinns det någon bra anledning att byta?
Har inte thundern hastighetsmätarwire på framhjulet?Ingel skrev:För att få hastighetsmätaren/milmätaren att gå rätt. men du kommer nog uppleva hojjen segare nu när du vant in dig med ett ner där fram
Ja passa dig så inte kjettingen åker framIngel skrev:vet faktiskt inte, drog en chansning. mycket möjligt om du nu påstår det, då dementerar jag det jag sa tidigare. förlåt.
förutom att hojjen blir segare, det står jag för.
Tur att du gav dig, jag har en sjuuukt LåNG kJEtTInG!Ingel skrev:
Jag drevade ner min för att jag hade svårt att få upp min blysläde till FZR på tvåan. Men en kugg fram gjorde verkligen en enorm skillnad. Hojen blev mkt lättare att plocka upp på tvåan, sedan passade den högre utväxlingen mig mycket bättre på småvägarna som jag oftast körde med den biken.PD skrev:är nog en smaksak, 17-47 är orginal och hastighetsmätaren är på framhjulet![]()
Själv fattar jag inte varför man drevar åt det hållet, är bara jobbigt med varvandet! får man inte upp den på slangen utan att dreva får man nog öva mer istället![]()
Vad är det för nått som sitter på kåpan för framdrevet? Antar att man måste ta bort den för att få ut drevet. (Pucko varning på mig...ja vet)lembit_pet skrev:Köpte en Thunderace förra veckan, men det sitter ett drev fram med en kugg mindre än orginal. Tycker ni jag ska byta till orginal eller låta det sitta?
LocDog skrev:Vad är det för nått som sitter på kåpan för framdrevet? Antar att man måste ta bort den för att få ut drevet. (Pucko varning på mig...ja vet)![]()
Hmm inte helt otänktbart (har nämligen tummen mitt i handen när det gäller meka)Långa farbron skrev:Utan att ha sett det.
Är det kanske armen till kopplingen ?
LocDog skrev:Hmm inte helt otänktbart (har nämligen tummen mitt i handen när det gäller meka)
Lite osäker som sagt...för det finns en kåpa längre fram. Hmm ja får söka lite mer så kanske de klarnar
Men om det tillhör kopplingen så verkar de lite bökigt att behöva "sabba" den för att komma åt drevet.
Tack för tipset!
Jepp...ska se om jag får tag på någon bra bil (behöver vara utan magkåpan)Långa farbron skrev:Leta upp en bild annars så vi får se hur det ser ut![]()
mr.nice.guy skrev:Drivs hastighetsmätaren på en R6 också med vajer eller går det på drevet??
:kocko
Vet du vad som behövs göras med kåpan för drevet (ev. tabort "armen" osv.)lembit_pet skrev:Köpte en Thunderace förra veckan, men det sitter ett drev fram med en kugg mindre än orginal. Tycker ni jag ska byta till orginal eller låta det sitta?
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |