Byta drev?

En snubbe på jobbet bytte till orginaldrevet, så jag vet inte hur han gjorde. Jag kan dock meddela att det blev en grym skillnad. Mycket lugnare och jämnare drag och en helt annan cykel! Förr varvade den 7000rpm/min när jag körde 130 km/h och var allmänt hysterisk... nu går den som en klocka! :tungan Fast precis just nu står den och dammar i ett garage i väntan på sommar. Suck vad den känns avlägsen...


LocDog skrev:
Vet du vad som behövs göras med kåpan för drevet (ev. tabort "armen" osv.)

Behövs någe speciellt verktyg?
 
lembit_pet skrev:
En snubbe på jobbet bytte till orginaldrevet, så jag vet inte hur han gjorde. Jag kan dock meddela att det blev en grym skillnad. Mycket lugnare och jämnare drag och en helt annan cykel! Förr varvade den 7000rpm/min när jag körde 130 km/h och var allmänt hysterisk... nu går den som en klocka! :tungan Fast precis just nu står den och dammar i ett garage i väntan på sommar. Suck vad den känns avlägsen...
Sånt är ju livet, allt passar inte alla. :)
Jag tyckte dock en kugge mindre gjorde min FZR mkt trevligare med ett register som bättre passade min körning på småvägarna.
Men en sak undrar jag över, vad varvar den nu i 130? För endast en kugg gör ju inte tusental i varvskillnad menar jag.
Det kanske är så att din är omdrevad bak också?
//Tobbe
 
lembit_pet skrev:
En snubbe på jobbet bytte till orginaldrevet, så jag vet inte hur han gjorde. Jag kan dock meddela att det blev en grym skillnad. Mycket lugnare och jämnare drag och en helt annan cykel! Förr varvade den 7000rpm/min när jag körde 130 km/h och var allmänt hysterisk... nu går den som en klocka! :tungan Fast precis just nu står den och dammar i ett garage i väntan på sommar. Suck vad den känns avlägsen...

Ok, jag tror jag har original fram och bak och den varvar nog närmare 4500 skulle jag tro och den känns rätt så pigg över hela registret.

Kan du fråga jobbarpolarn hur han gjorde?

Själv stannade bytet av drivpaketet av totalt efter att jag upptäckte en rundad mutter på bakoket, det och lite tidsbrist. Men de blir till att ordna en ny och försöka få loss den gamla efter det. :(

Jo nu när hojen tagit vinteruppehåll så har man ju kanske aningen lite mer tid om helgerna att pyssla om henne.
Inte stressa....för ju längre tid de tar ju nämare våren kommer man ju :)
 
Hann ju bara köra någon timme innan jag ställde den i ett garage, men 1500 varv mindre kanske. Jag får testa i vår, men den kändes iaf mycket lugnare och jag kan inte köra på bakhjulet iaf! Hoppas den drar mindre olja också :tummenupp

Vad vill du att jag ska fråga han som bytte?
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top